Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179   >>
57 besök senaste veckan (862769 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
slettet

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Sjöström skrev:
Gertj skrev:
Väntar på en rapport söderifrån


Det kan tänkas komma Gert men det får av olika skäl vänta lite.

Hur går det med rapporten Johan

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Men jag mår bra och bilen mår bra. Igår hämtade jag 2 nya Pirelli Trofeo R däck till henne och sedan får vi väl fortsätta skriva en åtgärdsplan för -19

Hur går det för dig då, har herrn något som lurar i vassen?



EDIT moderator: Jag städade bort påhopp o lite blandat plus all "name calling" från den senaste diskussionen. Tog även bort ett onödigt ordval i det här inlägget.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Sjöström skrev:

Men jag mår bra och bilen mår bra. Igår hämtade jag 2 nya Pirelli Trofeo R däck till henne och sedan får vi väl fortsätta skriva en åtgärdsplan för -19

Hur går det för dig då, har herrn något som lurar i vassen?


Jodå det går framåt fast inte med racebilen för tillfället.
Har lyckats köra ner grabben i BMW träsket så i daxläget har han en E36 320i Coupé & en E46 316i.
Så målet är väl att vi tillsammans framöver kan börja åka lite banträffar
Bearbetar även brosan min då han trots att han har lusat ner sitt garage med båtar & en massa gokartar till
ungarna har kvar sin E36:a. Så vi får se om även han kommer ut på banan framöver

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Det låter som det finns hopp för oss alla om än med reducerad framfart på banan..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Tråden städad.

Frågan om var man ska dra gränsen av modifieringar på sin bil är skitsvår och det finns väldigt olika åsikter om var gränsen ska gå. Jag kommer inte propagera för att gränsen ska dras här eller där men det går utmärkt att starta en tråd om frågan och diskutera det lugnt sansat och med trevlig ton.

Man kan diskutera saker på en annan nivå än att beskylla varandra för att de ljuger, fuskar, och slänga med ord som självcentrerad, pajas, ärekränkning eller rövhatt i diskussionen.

Calles kommentar är mycket tänkvärd. Sen kan man självklart även tycka att man ändå ska dra en gräns någonstans. Men var den ska dras är en lång, evig, diskussion mellan vitt olika olika åsikter. Som ni mer än gärna får diskutera. Men trevligt!

cossy_calle skrev:
Faller inte mer eller mindre alla bilar på forumets projektdel in under kategorin "regelvidriga" på ett eller annat sätt?
Bytta stolar, bromsar, stötdämpare mm som byts till original vid ev besiktning.
Johans bil känns inte speciellt unik i det hänseendet.

/Calle

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ett sent svar till både Calle och Magnus..

Tack för input och lite städning <3

Vårkänslorna börjar komma till liv och längtan söderut är påtaglig. Simulatorn är uppgraderad och får jobba ofta nu :-)

Lite småjobb är beställt på bilen men inga större saker. Det är lite bökigt när bilen står 80 mil bort då man får outsourca åtgärderna.

småsaker jag bett få gjort.

1. byta främre hjulbultar som var lite långa enligt Farbror Blau
2. Byta till en lite trevligare växelspak, en högkvalitativ Samsonaskopia
3. Montera ny främre läpp
4. montera GT vinge med raisers bak
5. Montera nya däck runt om
6. byta servopumpen

Något jag planerar att få hjälp med här hemma i Svedala längre fram i år är att byta ut samtliga bromsrör framifrån och bak då det är lite misch masch med dom genom år av förändringar och uppgraderingar.
Den främre lilla ljuddämparen kommer att bytas ut mot en något större också då jag tyckte den väsnades lite väl mycket. Det blir väl en oljeservice i sommar/höst också misstänker jag.

Bilen har lite visuella saker som skulle behöva åtgärdas och kanske jag tar det i sensommar såsom framskärmar och front som ser tråkiga ut men det är inte högsta prio och får bli om det finns tid osv.

I år handlar det om att få körtid och fina varv därnere och visuella saker kan jag ta nästa år om det inte hinns med i år.

Något som hägrar hade ju varit att få in en helbur i bilen men då blir det klurigt att besiktiga bilen för visst är det väl FF kört med helbur på helbilsgodkända fordon?

Det kommer att bli skoj med nya däck på bilen och även lite mer gummi där bak, 245 har jag aldrig testat och nya däck har jag nog aldrig kört med där nere, förra årets däck som var från 2011 funkade relativt bra men nog understyrde det en del.

En cornerweight är aldrig gjord på riktigt vis och hade också varit skoj att få gjort, ingen som har en miljon att låna mig på obestämd tid? Listan på saker jag VILL göra är väl precis som många andras oändlig men det finns andra faktorer såsom pengar, tid osv som sätter käppar i vägen för en..

Jag hoppas jag träffar många av er andra likasinnade därnere i år och att vi kan svinga en bägare ihopa på kvällarna och ljuga om hur snabba vi är


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Vingen, hur löser de passformen?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Den behöver en gnutta kärlek i framkant. Köpt av grabbar som monterat dom på Compact. Länk kommer på Messenger.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Johan Sjöström skrev:
Den behöver en gnutta kärlek i framkant. Köpt av grabbar som monterat dom på Compact. Länk kommer på Messenger.


Var ju billigt! Jobbar jo på rätt ställe nu, kanska kan muta någon av killarna så att de fixar passformen! 🙂

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jag gissar att du fixar det själv annars Abbe. Skall vara väldigt lite som behöver filas bort.


Lägg en order så du har ännu mer prylar på hög därhemma haha..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kul med trådlyft thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Johan Sjöström skrev:
Jag gissar att du fixar det själv annars Abbe. Skall vara väldigt lite som behöver filas bort.


Lägg en order så du har ännu mer prylar på hög därhemma haha..


Risken finns att det blir beställning!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Fick i går ett kort samtal från Ringfreaks i Kelberg, det verkar som dom påbörjat min åtgärdslista.

Ingen som har en porteringsmaskin och kan teleportera ner mig dit i helgen?

Nu är man sååååå sugen på att känna den nya asfalten under gummit

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Johan Sjöström skrev:
Fick i går ett kort samtal från Ringfreaks i Kelberg, det verkar som dom påbörjat min åtgärdslista.

Ingen som har en porteringsmaskin och kan teleportera ner mig dit i helgen?

Nu är man sååååå sugen på att känna den nya asfalten under gummit


Är banan helt klar nu för i år?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Som jag förstått det JA och premiären är dessutom tidigarelagd 1 vecka. Det enda som saknas där är jag!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
En galen förlängd helg är över.

ons-tors sova 4 timmar, jobba 10 timmar, hem packa 18.30 avfärd med bil mot Nurburgring, framme vid 03.00 efter en kall BIT och lite snack slocknar vi 04.00.









Klockan står på 06.30 ish och precis efter 07.00 bär det av mot köln för att plocka upp en sjukt cool bil samt lasta bilen PROPPFULL med prylar, jag tar mig raskt tillbaka til Nurburg, tömmer bilen, åker och lämnar lite däck på lokala däckfirman, kör till Kelberg för att ta hand om min egen bil, nästan framme inser jag att jag glömde mina nya däck i Nurburg så tillbaka igen och sedan åter till Kelberg och Ringfreaks.

















Väl på plats på Ringfreaks snackar lite gott med Ray och Ignas och dricker lite kaffe, tömmer bilen på lite saker och ser till så allt är ok i övrigt medan grabbarna byte framdäck till mig.

Tankar bilen och kör bort till insläppet, på plats 20 min innan öppning och jag tror vi är max 10 bilar på parkeringen och det är strålande solsken och 15 grader. Bättre förutsättningar kan man inte ha!







Väl ute på det svarta (jag var nog typ 3:e bil ut) är det lite pirrigt med nya asfalt,nya däck och så, varvet känns bra och jag noterade inga konstigheter med vare sig banan eller bilen vilket verkade lovande.

Låter årskortet få jobba lite i automaten och tar ett försiktigt varv till men trycker ändå på lite, sätter direkt nytt PB med 4s och fattar ingenting men accepterar det med glädje (man kan ju undra vad tiden blivit om den röda bromsklossen i form av en Mustang inte varit i vägen i Exmuhle). Det som jag dock inte gillar är att jag börjar känna en åksjuka komma krypande i bakgrunden men kanske inte så konstigt utan sömn,mat och dryck (hur tänkte jag där)

Nåja man måste ju ta något varv till och ut igen marsch bums! Då förra varvet gick bra tycker jag att jag kan trycka på lite till men inte 120% utan snarare 85% kanske vilket var ok, det blir ett städat varv och det är fortfarande lite trafik även om jag kom ikapp en del bilar, noterade väl i "mål" att jag kapat ytterligare 10s och det på varv 2 (om jag inte räknar rekogniceringsvarvet. Äntligen är man under åttan och visst var det en häftig känsla om än förvånande då jag inte tog i så mycket men som Fredrik sa tidigare och som jag VEEEET men lätt glömmer är att när man tar det lugnt går det fort! Åksjukan tilltar men än så länge kan jag hålla den tillbaka, jag släpper ut en hel del luft ur däcken och landar på 2.1 runt om.

Ger mig ut på det svarta och jagar lite bilar men där är inget direkt skoj, dom flesta ger upp rätt lätt men såklart det var fortfarande lite bilar ute och med fler hade man antagligen hittat fler att "leka" med. Varvet flyter på utan några incidenter men greppet blev sämre framförallt fram med 2.1 kg, det tjuter och understyr klart mer än innan men det är ingen katastrof.

Väl i mål visar Racechrono ytterliggare 7s avkapat på varvet och jag fattar ingenting, tyvärr mår jag nu riktigt dåligt och det börjar bli svårt att hålla det tillbaka. Jag tar en break på parkeringen och hämtar andan och njuter av framgången på det svarta, passar på att skämta lite med en engelsman som står med en tång och drar av noppor på hans trippelåttor där corden tydligt var framme på hela däckets ytterkant, han var där med sin tjej och hade precis kört sitt allra första varv! (say no more)



Till slut bestämmer jag mig för att ge mig ut igen, kortet måste användas ju och hemfärden är om 12 timmar så där är "no point of return"

Får en skön batalj med en preppad golf och sen ger jag upp, jag mådde inte alls bra och bestämde mig för att ge upp för dagen. Väl på parkeringen fick jag ett tecken från ovan då rutan på högersidan trillade ner. Åker bort till Herr Webber som sjukt nog har plastclipsen till rutan på lager och inte ens vill ha betalt för dom trots att jag propsade på.

Åker och ställer bilen på ringfreaks och Fredrik som efter att ha haft fullt upp med nya bilen nu var på väg ut på banan hämtar upp mig och släpper av mig i byn. Hans pegga skåpbil skulle nu skända lite sportbilar vilket såklart är underbart skoj.

Själv sätter jag mig på Lindenhof och tanken var att käka något lätt och ta en kall för att komma i form. Lite senare på kvällen blir det middag på Lindner och sedan ett återbesök på Linden innan vi rundar av uppe på the curve (tror jag det hette) innan sängdags blir det V8 muller i garaget som vi alla njöt av i fulla drag <3

Jag tror klockan var 2-3 på natta och väckarklockan stod på 5, klockan 6 lättade jag ankar från Nurburg med riktning mot svedala, fredrik körde lite senare då han kom i säng vid 4 snåret..

Det blev en bra resa hem utan större incidenter, någon olycka och nån mindre stau, den sista tredjedelen hade jag Corvetten framför mig och mullret var bara så sjukt skönt!

På väg av båten insåg jag att mitt pass ligger i bilen hos Ringfreaks där även mina skor står då jag glömde dom. Sa jag att jag tappade bort glasögonen i bilen samtidigt och gubbsnurret var TOTALT.

Nåja jag kom hem och in i både Danmark och Sverige och ny skulle vi bara ta oss till ystad för att dumpa vetten så var allt över, vi var båda trötta och slitna efter allt.

Väl hemma åt Fredrik lite snabbt sedan åkte han vidare typ 50 mil, själv åkte jag in i duschen innan vi raskt åkte på middag hos vänner, gissa om man sov gott sedan, skönt att söndagen blir lugn då med bara ett dop och en matbjudning efter det.

Det blev en sjukt pressad helg men samtidigt episka minne både personliga och en del andra tokigheter,

Det var roligt att träffa gamla vänner och lära känna nya vänner och jag längtar redan tillbaka men det är ju så det brukar vara.

Stort tack till Fredrik för all, och jag är så sjuuukt glad för din skull då jag vet att detta var något du sett framemot.

Om två veckor bär det av igen och då fortsätter äventyret, optimal tid skall bli bästa tid vilket får anses vara ett rimligt mål (3s) Det finns ett par filmer på dom långsammare varven men bara logg på sub8 varven då jag fipplade till det med RC men 7.51.8 är nytt PB och 7.48 optimalt


















_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Grattis till en fantastisk tid! Var detta första gången med s50n på ringen?

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
AL skrev:
Grattis till en fantastisk tid! Var detta första gången med s50n på ringen?

/AL
"
Det var andra året men förra året blev det väldigt få varv då jag hade problem med servot, det visade sig till slut att det var pumpen som gett upp. En ny pump sitter på plats och problemet verkar vara borta!

Men det var första året med nya däck runt om och med lite aero där bak.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Tyvärr fipplade jag till det med Racechrono så det finns enbart loggar ingen video på dom 2 sub 8 varven vilket såklart är trist, dock har jag en känsla av att det kommer fler varv inom en överskådlig tid.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179   >>
57 besök senaste veckan (862769 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande