Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 132, 133, 134 >> 45 besök senaste veckan (671051 totalt) |
Nja. Den får inte ens plats. Sedan ska ju elen fixas, så spaken får kontakt med styrboxen. Jag satt och tittade på bilderna..... och insåg plötsligt den otroliga likheten med en hydraulusk handbromskrycka. Det blir att hämta en sån här på J-spec och ändra geometrin. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag sitter med samma grej angående adapter mellan LS-motor och DCT låda.
Hittade en LS3-motor på GrabCad så jag har provat att kopiera hålbilden från den modellen (vet inte om den stämmer). BMW mönstret verkar vara samma som du har visat tidigare i tråden. Vill ni så kan jag prova adapterfilen!? maila på mattias.hahlin(at)gmail.com Min ide var annars att printa ut ritningen på papper, limma på en plyfa och såga/borra för att försöka avgöra om plåten passar, men är också osäker om centrering... Jag tänkte göra en tredelad adapterplåt med tre 10-12 mm aluplåtar (kanske blir billigare att vattenskära!?), som då bygger 30-36 mm. _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Den senaste filen ska vara rätt. Ls har samma bultdelning som vanlig Chevy SB/BB. Det som skiljer är att Ls har några bultar i tråget. Men blocket är samma. Tre plåtar är nog inte så dumt. Om du ser till att alla plåtar har hål för chevy styrpinnar.... och att du sätter i långa styrpinnar som når alla plåtar....så lär det bli rätt. Robbansson kan väl skicka filen till dej. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Svetsa försänkta insex till lådan o skruva med försänkta insex till motorn.
Gjort så på två motorer o funkat utmärkt. Lätt o skjuta i lådan blir det också. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Adaptern är aluminium. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det lönar sig att gå ut i verkstan, efter en lång dag, även om klockan är över nio.
Sista delen av hårdvaran som ska styra växellådan, tog plötsligt form i huvudet. Resten var en transportsträcka. En 1" huvudcylinder som fått sitt innehåll ersatt av den värsta fjäder jag hittade. Ovanpå ett slaktat spjällhus som blev fäste för positions-sensorn för kopplingspedalen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Gör det. Men det går åt en helvetes fjäder för att få någon känsla. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Den ska bara ge signal till styrdonet för att dra koppling i lådan, dvs ingen traditionell koppling??
Eller missar jag något? Trodde tanken var att ha en traditionell koppling utöver dubblkopplingen i lådan?? Gällande fjäder kunde ju fyllt i vätska och en gummislang modell biltema som expanderar lagom _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Ja. Som tur är, kör ju Gabriel iRacing på världsnivå. Så det finns lite erfarenheter på vad som funkar. Fast det blir lite modifikationer. När det gäller riktig racing har man en massa vibrationer mm att ta hänsyn till I simracing är det största problemet dampartiklar ..... Så där kör man gärna med Hallgivare. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Man använder de kopplingar som redan finns. Jag använde den värsta fjäder jag hittade i hyllan. När man vet vad som går åt.... kan man ju köpa en med rätt värden. EDIT: Jag ska prova att korta den fjäder jag ha, för att få ett högre värde..... innan jag beställer en ny. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Så denna pedalen är med andra ord bara för att få ut signal till styrsystemet som i sin tur styr dem original kopplingarna??
Mellan motor å lådans ingående axel blir bara en medbringare? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Ja... och ja. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nu har jag fått den nya "reparationsplattan" till adaptern.
En vattenskuren rund 10 mm plåt med 2 mm markeringar för styrningshålen för motor och låda. Resten har jag borrat och jag har börjat snygga till ytterkonturerna. Nu börjar man se hur den ska se ut. Nästa steg är väl att göra ett rejält urtag för startmotorn. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nu är det i stort sett färdig.
Fem hål ska försänkas och lite finishjobb kvar. Jag är väldigt trött på att kapa i aluminium nu. Vi har skutit ner en 11 ton aluminiumbåt också de senaste veckorna. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nöjd som fan .
Jag har lyckats renovera air-jacksen som jag köpte för nästan ingenting..... Så nu har jag lärt mej det också. Är det någon mer, som är slav under sin budget... så kan jag hjälpa till att renovera slitna air-jacks. EDIT: En sak som alla som läser bör känna till om airjacks, när vi ändå är igång och pratar om dom. Man kör ofta airjaks med 30 bar ++ ute i fält Men man får ALDRIG prova dom på fullt tryck i tomme. Ska man köra fullt tryck, så måste hela bilens vikt vara med. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 132, 133, 134 >> 45 besök senaste veckan (671051 totalt) |