Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
PU-bussning för att ersätta ledlager i stötdämpare
506 besök totalt
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242


Trådstartare
De bakre stötdämparna (AVO) på min banräser är försedda med 1-tums ledlager (Aurora PNB8T) i det övre fästet. Tyvärr så håller de sig tajta i ungefär tio mil och sedan börjar skramlet. Sannolikt är det inget problem för prestandan men ljudkomfortmässigt i en caféräser är det sådär...

Så nu är frågan, borde det inte finnas PU-bussningar som direkt ersätter ledlagret jag har? I så fall var hittar jag såna?

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1250



Jag sökte på "1" shock bushing" och det dök upp diverse. Denna kräver lite handpåläggning men jag vet inte vad du eventuellt ska ha för rör invändigt, bredd på fästet osv.

http://www.partsreloaded.com/Snowmobile/Suspension/Shock-Absorbers/Shock-Bushings/Shock-Bushings-OD-1-in-ID-3-8-in

Guson

_________________
Tomas Gunnarsson
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242


Trådstartare
Tack! Det där såg ju lite intressant ut. Tyvärr var sidan i vanlig ordning svag på att leverera nån egentlig spec på bussningen. Materialet anges som "plast" vilket ju milt uttryck är en bred definition. Men jag beställer nog hem ett kit och klämmer på.

Har vi fler förslag? Trodde att det här ändå skulle vara av en del allmänintresse, eller är det bara jag som lider av skramlande ledlager?

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1250



Om du lägger till polyurethane eller någon annan namngiven plast i sökningen så dyker det upp mer välspecade produkter.

https://pitstopusa.com/i-23947481-qa1-precision-products-hour-glass-shock-end-bushing-5-8-id-1-od-1-1-4-long-polyurethane.html

Guson

_________________
Tomas Gunnarsson
Citera
Skruva banåkabil
PU-bussning för att ersätta ledlager i stötdämpare
506 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande