Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 111, 112, 113 >> 78 besök idag (463738 totalt) |
Helst skulle jag vilja köpa en uppsättning TrofeoR Meeeen, till att börja med så ska jag köra slut på de olika CUP2 jag har på olika fälgar. Japp, det blir 19" original bakfälgar runt om till att börja med, CUP2 i olika grader av förfall. Sen har jag en uppsättning jättefina 18" som är standardbredd på (9" fram och 10" bak) som det sitter CUP2 på också, det är de beggade kompletta hjulen jag köpte här på Rejsa som fortfarande har massa mönster kvar Sen... när allt är slut så... vet jag inte Gärna TrofeoR men de blir ju olagliga nästan direkt även när det finns massa mönster kvar Kanske ska testa gatdäck för första gången? Yokohama AD08R ska ju vara attans bra sägs det? Sugen att testa faktiskt. Kom gärna med ideer annars om det är något ni tycker jag borde köra på o testa! _________________ Magnus Thomé |
||||
Apropå halvslitna cup2, mina fjolårsframdäck kanske är av intresse? 245/35-19 cup2, gissar att bakdäcken är för breda (325/30-19)?
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Med 10" fälg fram så kör jag gärna lite bredare än det fram, och bakdäcken får inte rum. Tack ändå för förslaget _________________ Magnus Thomé |
||||
Attans dyra de där för att vara gatdäck såg jag nu _________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Dessutom utgående sägs det och inte plättlätt att hitta längre. Med tanke på vad du kört förut tror jag kanske inte att de är vad du söker, om du inte vill ha ett mer gatanpassat däck med mer livslängd som ändå närmar sig ett R-däck i uppträdande när man pressar det. Men jag klassar det inte som R-däck, kanske "semi-R" (Q-däck?). Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Jo exakt, jag ser det som high performance gatdäck som funkar fint med bra grepp på bana en kortare stund men inte för långa pass. Det är väl något åt det hållet? Inte helt fel för slalom var min tanke :-D
_________________ Magnus Thomé |
||||
Tja, jag vet inte...vi kör ju långlopp med dem och på en motorsvag bil som inte är så lätt så tycker jag snarare att de är (ultra?) high performance-däck som håller länge. Dvs de känns "hårdare" än ett R-däck men med längre livslängd. Vi kör flera 4-timmarsrejs på samma däck, ett team som testade Federal 595 RS-R för några år sedan körde slut de däcken på ett rejs.
Men det här är som sagt motorsvaga bilar. Jag kör samma däck på Caprin (300 hk, 1250 kg nånstans) men har bara hunnit köra enstaka banpass så jag kan egentligen inte jämföra ärligt med A048 som jag hade på den förut. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
I min mening går de inte alls att jämföra med ett R-däck, men om man jämför fäste emot hållbarhet så får dem extremt bra betyg.
|
||||
Bra info. Tackar!
Jag hade för mig att de går varma på bana som ett gatdäck gör, dvs om man kör med attack så får man köra kortare pass än med rdäck. Men man kör det jag kallar långloppstempo så funkar de bra även till långa pass precis som många andra bättre gatdäck också gör. Och kör man slalom så har man kanske t.o.m. bättre grepp med AD08R än med rdäck när däcken svalnat helt mellan två slalomrepor. Iof så behåller många rdäck tempen tillräckligt högt inne i stommen mellan slalomreporna så att det går väldigt fort, några svängar, att få tillbaka full temp. Så länge det inte är alltför lång tid mellan varje repa. Lite så trodde/tänkte jag _________________ Magnus Thomé |
||||
Scoopen till Lightweights bromskylkit är kalas om man har en ren banbil antar jag. Men för mig så bygger de för långt neråt backen. Har hört skrapljud lite då och då och idag fastnade ett scoop när jag körde nerför den ojämna uppfarten till stugan.
Så det blev på med mina egen-3D-printade som sitter mera lagom (lagom långt upp för att vara lite mer skyddade men lagom långt ner för att få bra med luft. är tanken): Här finns fil att printa om någon mot förmodan är intresserad: https://www.thingiverse.com/thing:35 Joakim Rydh här på forumet kan troligen printa ut åt den som vill i kolfiberarmerad plast (korta fibrer). Jag har printat i enklare PETG (samma som PET-flaskor alltså) för att testa om det funkar. _________________ Magnus Thomé |
||||
Många säger att TrofeoR är ovanligt breda för sina storlekar. meeeeeeen
Toyo R888R 295 är klart bredare än TrofeoR 295, blev en överaskning idag när jag hämtade trippelåttorna TrofeoR 295 på 10" R888R 295 på 10"... hoppsan! _________________ Magnus Thomé |
||||
Ja de kan man säga vart lite skillnad!
Trofeo R är inte så breda för sin storlek i alla dimensioner. Det är framförallt 265 som är väldigt bred. Jag åkte Trofeo 265 fram på 10" fälg och 295 bak på 11" fälg. Fram sitter dem helt perfekt. Medan bak känns nästan däcket för smalt. En ganska stor skillnad. Så jag vet inte riktigt hur Pirelli satt dem där bredderna på däcken.. |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 111, 112, 113 >> 78 besök idag (463738 totalt) |