Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Rollstyvhet, roll gradient | 1 besök senaste veckan (2432 totalt) |
Jag sätt lite här och där siffror typ xx grader per g.
Frågan är det kaross kängning och däck krängingen eller bara karross? Se bla Citat: · 0.2 - 0.7 deg/g for stiff higher downforce cars · 1.0 - 1.8 deg/g for low downforce sedans http://www.optimumg.com/docs/Springs Någon som har ider/tankar? _________________ Johan Sjölinder |
Roggaman:
Jag håller med dig, markplan till kaross är det vettiga. Jag gjorde en liten test. Sket i ofjädrad vikt och rollcentrum ligger i markplan. Då däck ligger i serie med fjäder och kränga blir rätt intresnakt vad däckens fjäderkontstan är. _________________ Johan Sjölinder |
Racetech Rollstyvhet, roll gradient | 1 besök senaste veckan (2432 totalt) |