Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 175, 176, 177, 178, 179   >>
44 besök senaste veckan (862749 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Och här ser vi det allra sista varvet då jag mådde riktigt dåligt och tacklade av mer och mer för varje meter..


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Gött kört Johan! thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289






_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Funderar på det här med frontsplitter

Det kanske hade varit en god ide att få monterat något ordentligt, jag har ju sett många som byggt egna och frågan är om någon har en ritning eller något annat tips som underlättar. För i vanlig ordning får någon ha betalt för att hjälpa mig med detta då jag är oduglig till sådant.

Och vad bygger man i för material? Är MDF ett vettigt val?

Alternativet är att reparera den splittern som satt på förra året.

Jag tar tacksamt emot input i frågan

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Johan Sjöström skrev:
Och vad bygger man i för material? Är MDF ett vettigt val?


Pratar vi trämaterial hade jag definitivt tagit något med kontinuerliga fiber; plywood av någon typ (formplyfa eller olika typer av "båtplywood" borde vara mest fukttåligt) är vad jag skulle gå på.
Sandwichmaterial i alu fungerar också, och så klart en fibergjutning eller till och med en tillräckligt tjock plåt, men för min kommande splitter tänker jag använda plywood.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Sjöström skrev:
Funderar på det här med frontsplitter

Det kanske hade varit en god ide att få monterat något ordentligt, jag har ju sett många som byggt egna och frågan är om någon har en ritning eller något annat tips som underlättar. För i vanlig ordning får någon ha betalt för att hjälpa mig med detta då jag är oduglig till sådant.

Och vad bygger man i för material? Är MDF ett vettigt val?

Alternativet är att reparera den splittern som satt på förra året.

Jag tar tacksamt emot input i frågan

Hoppas det är bra med herrn
MDF är nog det absolut sämsta du kan välja.

Det som är lättast att komma över som håller bra är formplyfa exempel nedan.

https://www.byggmax.se/catalog/product/view/id/72594/s/formplywood-p10 . . . .

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Tack för input i frågan grabbar, ni ser jag har noll koll på läget!

Det hade hy varit himla skoj om någon satt på en ritning lämplig för en E36:a

Någon?


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Johan Sjöström skrev:
Tack för input i frågan grabbar, ni ser jag har noll koll på läget!

Det hade hy varit himla skoj om någon satt på en ritning lämplig för en E36:a

Någon?



Kan du inte bara kalkera av fronten med några centimeters distans? Eller tänker du på fästpunkterna?

_________________
Anders Hansson
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Varför krångla till det? Satsa på splittern ifrån m3 gt:n så får du nåt som funkar tillsammans med din nya fina vinge. Måste finnas lite billigare kopior än orginal. Vet att det gjutits i glasfiber här i sv. Bra rattat i helgen!

Jag blir sjukt taggad av att följa din strapatser! Drömmer nattligen om att ställa ner min M3:a på ringen jämte din och gå "all in" som man gjorde förr

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
M3 GT alternativet hägrar i bakgrunden och det finns vettiga avgjutningar som även inkluderar kopior på monteringssatserna.

I ditt fall ser jag inget direkt hinder John , den gröna står mest och ruttnar och längtar tillbaka till förr då den var fokus..

Nu tar du ner bilen i påsk och ställer den där. Vi har plats i bilen på returen.
Det hade varit roligt att ha någon att bråka med på det svarta även om du hade fått köra med svart bindel för rättvisans skull. Hur många varv har du numera, en miljon?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



slettet
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Efter Johns kloka ord tog jag kontakt med grabbarna som tillverkar M3 GT grejorna i Bulgarien
Det blir med stor sannolikhet så att jag beställer ny front, splitter med monteringssats från dom.
Dock var det en stor order på gång nu och det gick inte att beställa grejor där på en månads tid.

Jag tror vi har en annan "M3:a" här på forumet som köpt deras grejor och som jag förstått det så passade grejorna vettigt och prisbilden är ok.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Vilken härlig rapport och Grattis till fantastisk tid thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



thumbs up

_________________
Roland Wihlborg
Citera
FreddanO
08
Här sen Feb 2015
Inlägg: 100



Härligt med en ny reserapport!

Kändes det nån skillnad på det avskalade kreutzet?

_________________
Fredrik Olsson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
FreddanO skrev:
Härligt med en ny reserapport!

Kändes det nån skillnad på det avskalade kreutzet?


Jovisst är det skillnad i år, kanske större skillnad än många andra år.

Hatzenbach är ju lite mindre yta att leka på men det känns rätt lugnt.
Schwedenkreutz är utslätad och snabbare, stabilare men samtidigt lite utslätad så att säga och man får inte glömma att Aremberg redan visar tendenser på att bli nya SX då folk missar hur fort det går och plötsligt är hela vindrutan full av avåkningszonen om man kör rakt fram i Aremberg

Kallenhard och ner till Vehrseifen är utslätat och snabbt men inte SKOJ, det känns som det går fortare men frågan är om det upplevs som roligare, framförallt hoppas jag kallenhard är lite snällare i väta mot folk o bilar.

Jag har för mig att det ligger lite ny asfalt uppe vid hohe acht oxå men det var inget jag noterades som en halleluljathing

Lite av charmen är avskalad men jag skall inte gnälla, lite av det jag fruktade som SX tex är ju till stor del borta. Jag har redan förbättrat varvtiderna men jag ser på farten i SX att den har ökat lite oxå. Hade jag bara fegat mindre i Flugplatz hade slutfarten i SX varit högre.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Jag har bara hunnit se det ena klippet (bra film föv där man ganska väl ser skillnaderna från innan ombyggnationen thumbs up ) än så länge Johan men det verkar som om maskinen sparkar på bra uppåt i fart? thumbs up
Vad har du för däcksdimension och slutväxel, 245-17 och 3,73?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
225 fram och 245 bak 17", det blir nog 245 runt om vad tiden lider. Slutväxel är 3.4x

Lätta bilen 50kg, föraren lika mycket, i med en helbur, göra en redig setup av chassie (ALDRIG gjort) och sedan kan man lägga i nästa växel

Nästa resa är om 691000 sekunder!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ett varv från gårdagen, jag skall försöka få ihop någon form av rapport alltetersom också, dessvärre verkar åksjukan kvarstår och igår fick jag tillslut ge upp. Dagens test blir banan och vatten innan körning.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Jag är impad, speciellt över att du är en sådan bracket racer.

_________________
Anders Hansson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Bracket racer har jag inte koll på vad det betyder men det är säkert bra

Igår blev ett några varv till men FF kommer åksjukan.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 175, 176, 177, 178, 179   >>
44 besök senaste veckan (862749 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande