Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilka klasser finns det nu?
1378 besök totalt
FLindell
Gbg
Här sen Feb 2012
Inlägg: 4


Trådstartare
Tänkte damma av min gamla långlopp bil va finn det jag kan åka med den nu för tiden som inte kostar skjortan i avgifter?

242a med 2.4l sugare + har en turbo motor jag kan stöpa i om det finns några andra roliga klasser ?

Mvh

_________________
Fredrik Lindell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

FLindell skrev:
Tänkte damma av min gamla långlopp bil va finn det jag kan åka med den nu för tiden som inte kostar skjortan i avgifter?

242a med 2.4l sugare + har en turbo motor jag kan stöpa i om det finns några andra roliga klasser ?

Mvh


Här var det dåligt med tips Har du kikat på arrangörslistan till att börja med, där finns långloppsarrangörerna listade thumbs up Själv har jag för dålig koll på reglementena tyvärr.

_________________
Magnus Thomé
Citera
LBR
Motala
Här sen Jul 2015
Inlägg: 49



Själv kör jag i MSLS, 8 timmars race. Jätte trevlig serie. Eftersom att du inte har original motor, men mindre än 3 liters sugmotor så hamnar du i klass2, om du kör h-mönstrad växellåda vill säga. Det är en klass med få deltagare nu tyvärr. Sist var vi bara 5-6st. Väljer du att lägga i turbomotorn så hamnar du i klass3, största klassen,där det bland annat åker tcr bilar. Svårt att veta exakt var din bil passar in utan mer uppgifter om bilen. Men det låter som att klass2 i msls vore en bra idé. 5500:- i anmälningsavgift per tävling för icke serieanmälda team.

_________________
Niklas Bengtsson
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



Tror du kan köra STEC men den rackaren också!

Vårt team kör Eontyre Cup, med just nu 23 tävlande ekpiage, men där är det 2 liters sugmotor som är gränsen.

_________________
Citera
Allmänt banåkaforum
Vilka klasser finns det nu?
1378 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande