Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (37380 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Lite off topic men... vad filmade du med för kamera i bilen? Det ser ut som väldigt låg frame rate?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lite off topic men... vad filmade du med för kamera i bilen? Det ser ut som väldigt låg frame rate?


Haha en potatis ser det ut som, jag visste att någon skulle kommentera detta
Det är en gammal gopro, generation tre tror jag.

Det är 24fps och det ser okej ut i datorn. Men när man laddade upp det så blev det hackigt av någon anledning.
Jag gav upp tillslut efter att ha exporterat i adobe premiere till optimalt youtube format etc.
Det blev inge bra haha.

Jag har en Sony Alpha som jag hade velat sätta i bilen men den är såpass stor att det är svårt att fästa den någonstans. Har även funderat på att bygga ett fäste till telefonen som kan kan använda.

I dagsläget har jag ett sugproppsfäste som sitter i takluckan. Det hade varit schysst om man kunde bygga något så telefonen satt där.

Vi får se vad jag hittar på


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Se där, en fördel med taklucka thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Se där, en fördel med taklucka thumbs up


Håller med till 100%. Hade hellre haft kolfibertaket
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hej!

Förra helgen blev det lite småpill efter ringenresan. Kolla över allt och tvätta lite.
Rensade dessutom alla hålen i skivorna, tog en stund. Men nu ser allt bra ut igen












Citera
M3 Jocke
Halmstad
Här sen Okt 2016
Inlägg: 242



Ordning o reda👍 Snygg bil förövrigt /m3 Jocke

_________________
Joakim lindström
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
M3 Jocke skrev:
Ordning o reda👍 Snygg bil förövrigt /m3 Jocke


Ja lite ordning får det vara, tack
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Fick pillat lite mer här i veckan. Jag fick montera 19" originalhjulen i fredags inför besiktningen på lördagen. Allt gick bra förutom att dom klagade på att stolarna inte gick att fälla. Tydligen med coupé så måste dom vara fällbara. Hur gör alla ni andra med två-dörrars bilar som har racestolar? Jag har alltid haft oflax på besiktningen, tror tre stycken fronspoilrar har gått på mina tidigare bilar...

Så nu får jag montera i originalstolarna någon dag för att sen åka och släcka den tvåan.

Nog om det! Nu satte jag på dom vanliga hjulen, tvättade ut och invändigt inför veckans bravader. Idag skall jag köra en kompis lillasyster på hennes student och på lördag är det trackday på gälleråsen med nordic timeattack.

Jag såg att jag fotade invändigt innan jag var klar.. Pedalerna är nu rena och även alla trösklar











Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Student! Bilen fick massor av uppmärksamhet. Väldigt roligt





Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Studentskan ser helnöjd ut!

Den är väldigt snygg din bil. Stripesen på huven, luras man av bilden att de hänger lite i luften framför puckeln på huven?
De svarta fälgarna är så helrätt på denna och SOM de fyller ut hjulhusen! thumbs up

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Alex Eriksson skrev:
Studentskan ser helnöjd ut!

Den är väldigt snygg din bil. Stripesen på huven, luras man av bilden att de hänger lite i luften framför puckeln på huven?
De svarta fälgarna är så helrätt på denna och SOM de fyller ut hjulhusen! thumbs up


Ja verkligen, jag vet inte om det var för att hon fick åka i bilen eller om för att skolan var slut
Tack! Stripesen var i tyg, men det är rätt som du säger. Jag tejpade dom i fram och bakkant och spände dom så dom lyfte vid bulan i huven haha. Tack! Ja jag tycker också dom sitter riktigt bra på, ser riktigt fläskigt ut. Ännu mer i verkligheten Man uppfattar inte riktigt bredden på hjulen på bild
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu blev det lite mek igen Jag var även på räserbanan igår med jag har inte hunnit kolla igenom alla filmer och bilder än så det kommer en update om det senare.

i onsdags innan Gälleråsen bytte jag till mina nya bromssköldar. M3 Jocke här på rejsa tillverkar dessa (lindstrom_joakim på instagram). Mina jag byggde själv gjorde jobbet okej men jag var inte 100% nöjd med dom. Dessa var dock snygga och funkade riktigt bra. Gjorde ganska stor skillnad mot dom jag byggde själv faktiskt. Det är väl inte så konstigt i och med att dessa ligger betydligt närmare skivan samt att dom skickar in luft mot centrum på skivan. Bromsarna klarade nu 20min i sträck på Gällerråsen utan att bromsarna skakade alls. Skitnöjd

Jag märkte dock att jag behöver att göra något åt värmen på oljan. Det var väldigt varmt igår så att oljan blev också väldigt varm. Funderat på att uppgradera oljekylet men det verkar som att det inte heller löser problemet 100% då det inte är någon ventilation i huven för att få ut all värmen. Även på pappas bil blev oljan varm och han har oljekyl. Det lutar mot att bygga gälar i huven och byta termostat så oljan passerar kylet tidigare. Vi får se

Här är lite bilder på montaget. Kommer lite bilder och film från Gälleråsen inom kort också














Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Liten video från Gälleråsen. Tiden blev 1.19. Inte supernöjd med det får jag erkänna. Men det är första gången jag kör där så får skylla på det. Tiderna låg mellan 1.19 - 1.23 och pendlade. Spårvalet känns tveksamt på många ställen.

Men nog om det. Väldigt rolig bana! Vi åkte runt lunch i torsdags och kom dit på eftermiddagen. Käkade lite middag och förberädde bilarna. På fredag morgon var det besiktning och sedan körning. Vi väntade till runt 10 snåret med att köra och sedan var det full ös. Vädret var helt fantastiskt. Lite för fantastiskt då bilen är väldigt varm. Jag får ta att kolla över det.

Här är video och lite bilder





















Sådana kikar jag på. Någon som har erfarenhet om det gör stor skillnad på temp?
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704




_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Jag monterade en huv på min z3m coupe som hade ventilation. Jag hade inte problem med oljetempen innan, men den sjönk med ca 10 grader med nya huven.

När man tog ut och varmkörde den på vintern stod det värmepelare rakt upp ur hålen.

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
erikjakan skrev:
Köp detta istället!

https://www.do88.se/sv/artiklar/bmw-m3-e90-e92-big-pack-dkg-dct.html


Jag har kollat på detta faktiskt. Men som jag skrev lite tidigare i tråden så verkar detta funka bäst i kombination av värmeutsläpp i huven. Gälarna kostar nämligen bara 4k. Och sedan en ny termostat på det.
Funderar på om jag skall börja med det och se hur bra det funkar, för att vid ett senare tillfälle gå på big pack
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
AL skrev:
Jag monterade en huv på min z3m coupe som hade ventilation. Jag hade inte problem med oljetempen innan, men den sjönk med ca 10 grader med nya huven.

När man tog ut och varmkörde den på vintern stod det värmepelare rakt upp ur hålen.

//AL


Okej! 10c! Det är ju riktigt bra. Det förvånar mig dock inte, med tanke på att det inte finns något värmeutsläpp på bmw original alls. Jag menar kall luft in, varm luft?

Om man kollar på en dator eller liknande så blåser det in kall luft för att flytta bort värmen. Men om värmen inte har någonstans att ta vägen så blir det bara att det vispas runt. Vet inte om jag tänker rätt men men.

Ja då gör det defnitivt nytta i alla fall För att inte tala om att det är skitsnyggt.
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Simonjanne skrev:
AL skrev:
Jag monterade en huv på min z3m coupe som hade ventilation. Jag hade inte problem med oljetempen innan, men den sjönk med ca 10 grader med nya huven.

När man tog ut och varmkörde den på vintern stod det värmepelare rakt upp ur hålen.

//AL


Okej! 10c! Det är ju riktigt bra. Det förvånar mig dock inte, med tanke på att det inte finns något värmeutsläpp på bmw original alls. Jag menar kall luft in, varm luft?

Om man kollar på en dator eller liknande så blåser det in kall luft för att flytta bort värmen. Men om värmen inte har någonstans att ta vägen så blir det bara att det vispas runt. Vet inte om jag tänker rätt men men.

Ja då gör det defnitivt nytta i alla fall För att inte tala om att det är skitsnyggt.


Antar att du sett denna?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108048

Scratch har du ju inom din bekantsskapskrets. Sitter sådan på min bil och de är mycket enkla och snygga.


//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961




_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Citat:

Antar att du sett denna?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108048

Scratch har du ju inom din bekantsskapskrets. Sitter sådan på min bil och de är mycket enkla och snygga.


//AL


Dom känner jag igen. Tror det är sådana Mattias har. Tack för tipset, skall kika på det. Gäller att man är stabil på handen när man kapar hålen
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Jag har satt Do88:s kylarpaket på min bil i vinter. Har haft ca 110 grader som varmast på bana nu i år. Fick upp den i 125 grader om jag ville innan och det var inte kul. Utsläpp i huven är nog kanon. Jag har iaf tagit bort gummiskyddet på det högra hållet i huven, gjorde det redan förra året.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (37380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande