Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 900GTR-97 Time Attack | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18 >> 8 besök senaste veckan (60725 totalt) |
Stämmer bra det _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Premiärkörning med bilen i helgen, testdag med Timeattack Kinnekulle
Gick helt ok, första passet visade sig dock framvagnen inte stod som planerat utan ca 8* fel, dvs 4mm toe in, så den var sjukt svårkörd, justerade sen in den till pass nr2 men då rasade lådan efter att tjänstgjort ca 6år Men fick ca 3st fullgasvarv i lugnt tempo och låg runt 1min blankt, så finns potential att åka rätt snabbt sen när man börjar gå på lite _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Precis, var extremt svårkörd. Hjulvinklarna stod helt felaktigt, 4* toe in gör bilen extremt orolig. Justerade till den sen och det försvann. Du ser man får ratta som en tok i kvarnböjen bl.a Så med tanke på allt det och att man ändå åkte skapligt lugnt som första bantest med bilen och nästan under minuten ser lovande ut _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
hehe ja verkligen, inte någon direkt njutbar upplevelse när den kastar i sidled i 200kmh. Men kommer nog gå fort sen _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Jo det såg jag att det var väldigt vingligt, men det ser ju även ut som hela fälg banan åker in och ut om man jämför mot splittern och framskärmen? Alltså däcket åker in och fälgen åker ut? Ser skumt ut efter 3.40 i filmen.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
mnjae fast kika 2:30 så är det ju ratten som slår _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
_________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Ser bättre ut nu Kört Gatebil Mantorp, nu har allt med hjulvinklar och bromsar fungerat bra, även om man inte kört hårt, eller bromsat sent osv så känns allt bra, känns stabil nu och redo för Timeattack om 2helger _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
_________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Då är ännu en körning avklarad, nu med Timeattack Mantorp och fått sortera ut många saker som bromsar och hjulinställningar men då tog däcken helt slut och började t.o.m separera, så blev inga tider att tala om.
Dock kommit fram till att den är på tok för mjuk, så dämparna och fjädrarna är nu borta och ska blir hårdare, nya däck och även sänka ljudnivån lite, när den slår på varvstopp så blir det lite väl höga smällar. Sen funderar jag på om någon har direkt svar / tipd på varför däcken rullar sådär, om det är för lite camber helt enkelt ? Ligger runt -3* och 3.5mm toe ut nu och kommer testa gå upp i camber. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Toe ut lär man köra för att få både instyrning och stabilitet. Testat gå mer noll och in men blir extremt känslig då. Ja, framdäcken har tagit helt slut, tyvärr hann jag aldrig få några tider där allt fungerade fint nu. Men nya tag till Gelleråsen. Kört ca 6 helger med dessa ändå. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
var väldigt mycket toe out enligt mig. brukar liggar runt 0,5-1 per sida, men skall prova 0.5 in nu för att få bukt på däckslitaget som påminer om ditt att det sliter mycket på insidan. du kan nog gå upp lite mer camber om du kör slicks.
_________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Nej, inte gå in, testat det och bilen blir extremt orolig under acceleration och styr in sämre. Jag har inte problem att det sliter på insidan, bilden jag lagt ut visar släpp på insidan just dör men finns över hela ytan. Men ja ska gå upp mer i camber _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Okey, tackar, fått tips om detta också av Nyholm så kör på detta _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Länge sedan uppdatering här.
Måste dela dessa grymma bilder av By Alfzone 🤗🙌🏁👍 Och även fast det bara är måndag så är alla frågetecken och "problem" sedan helgen löst, hittat en rakskuren 6växlad drevsats, bekymret med bakvagnen och 2hjulsåkning ska vara löst av Patrik och Niclas på Streetperformance. Har också alltid lidit av svampiga bromsar med känsla av luft i detta bygge, men efter klockrent tips från Henrik Cammo så är nya Alcon cylindrar påväg från Sellholm Tuning 🙌🏁 Bit för bit betas av för att få bilen optimal Snart kan man nog börja leverera bra tider på div banor Nu ser man ännu mer fram emot nästa körning och årets sista som är Gatebil Mantorp 27-29 sept 👌 _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Saab 900GTR-97 Time Attack | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18 >> 8 besök senaste veckan (60725 totalt) |