Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Skoda Pick-up 4,2 RT | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15 >> 545 besök senaste veckan (71459 totalt) |
Ett kryssstag eller vajrar är nog inte fel, risken är att den vill vika sig annars när det börjar gå undan.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Konstruktionen kanske ser vek ut, men jag har dragit och slitigt i den innan jag vågade mig ut på banan. 2st körningar på bana har den orkat med hittills utan några bekymmer. Resultatet är slående bra, så den gör sitt jobb👍 _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Nu hoppar du ju för långt framåt, vinge kom ju först till hösten
Har tyvärr inga filmer från första passen men här senare på dagen när Peter fick köra för att se vad som är problem med bromsarna och Peppe som passagerare. Här får vi även se det ostädade golvet _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
När säsongen 2018 var över hade jag identifierat några punkter med förbättringar inför 2019. En av punkterna är vikten. Jag har varit sugen länge att testa ett lätt sportigt svänghjul. Sagt och gjort ett svänghjul inhandlades från DLI Teknik.
Det är stor skillnad på vikt mellan original dubbelmassehjul och detta hjul som är tillverkat i ett stycke. Skruvade på kopplingen på nya hjulet och då skiljer vikten på hjulen knappt något alls. Lika enkelt att montera och bra passform som originalet. Nu 2019 har jag testkört och skulle prata i nattmössan om jag påstod att jag känner någon skillnad...men bilen är lite lättare och det känns ju bra. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Jag har väl inte så mkt att tillföra i dialogen men ett klart coolt bygge.
Vad är tanken med bilen, att bara köra skiten ur den på bana eller skall den gå på utställningar osv? keep up the good work! _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Tackar Tanken med bygget är att som du skriver "köra skiten ur den", och att bygga och ändra för att göra bättre och bättre tider. Sen om någon med stor plånbok och ingenjörsbyggd bil får myror i huvudet när ett vedbodsbygge swishar förbi så är det bara en rolig bonus _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Just på fotot du kopierade är det plyfa för att testa ut hur jag ville ha det, och för att få till mallar. De färdiga stagen/fenorna gjorde jag i 10mm båtaluplåt.
_________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Det förklarar min förvirring _________________ Magnus Thomé |
||||
Små doser av förrvirring kan emellanåt vara befriande _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Det är en lite finare aluminiumlegering som används i båtar. Kommer inte ihåg typnumret/beteckningen, så båtalu får duga. 10mm är tjockleken. Varför jag använde detta material var för att jag hade det hemma.
_________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Motorn sitter långt in i bilen, skarven mot lådan är vid halva smalbenet. Trots förstärkning av interiören på stället närmast benet, gnager ändå tanken på att en stake går av och hälsar på min gasfot eller ben. För att få bort den dåliga känslan inhandlade jag starkare stakar. Dom har funkat finfint och den gnagande känslan har avtagit något. Som extra bonus så var dom något lättare än original.
_________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Synd jag inte la ett skambud efter filmen ovan för då var nog bilen billig
Men sen mekade du bromsar på lördags kvällen och blev mycket gladare på söndagen, så här är första passet från söndagen maj 2018 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Av konstruktionstekniska anledningar. Så lite vikt som möjligt. Att få till fler användningsområden på varje fäste osv, så får man ner materialåtgången. Enl montageanvisning skall bältet monteras så nära 90grader från axelhöjd som möjligt. I detta fallet blev det inte så men vinkeln är ändå inom toleransen när jag har infästningen så pass långt bak. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Spontant skulle jag gissa att den börjar på 5 i typbeteckningen. Finare får nog stå för att den tål saltvatten hyfsat bra, annars är det ingenting med hög hållfasthet etc samt kletar lätt vid bearbetning etc. Men håller det så kör på _________________ Roland Johansson |
||||
Det håller _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Kan kolla var vi köpt det tidigare, sett att vi har en del småbitar liggande så vi borde köpt det nånstans,fast de kan vara saab som bistått med dom. Kollar om jag kommer ihåg _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Våra race- och banåkarbilar Skoda Pick-up 4,2 RT | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15 >> 545 besök senaste veckan (71459 totalt) |