Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2019-05-26 TA-STAGE TRACKBASH Malmby
2 besök senaste veckan (2926 totalt)
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
TA-STAGE TRACKBASH Malmby
Nu är det lite mer än en månad kvar till första evetet i TA-Stage på malmby Strängnäs så här kommer lite info

Frikörning TA-Stage för dig som vill sätta en tid på din bil. Enkel säkerhetsbesiktning
föranmälan eller anmälan på plats

Frikörning Trackbash på vår 900m långa banslinga enkel säkerhetsbesiktning föranmälan eller anmälan på plats

För dig som vill tävla mot andra så har vi tagit fram TA-STAGE PRO CUP ett enkelt sätt att köra TA på Konbana

https://www.facebook.com/swrmotorsport/

swrmotorsport.se

INTRODUKTION, TA-STAGE PRO CUP 2019:
SWR-Motorsport, TimeattackNU.se och Smalic.se lanserar ny kul och enkel Cup i något vi kallar "Time Attack Stage Pro Cup (TA-S PC).
Motorsporten i Sverige behöver byggas underifrån med tyngdpunkt på gräsroten.

2019 lanseras detta rentutsagt "skitsimpla" tävlingsmoment som går ihop med förra årets uppskattade TA-Stage Malmby och TA-Stage Mantorp Park; kort och gott en seriös konbana/gymkhana med tidtagning där en bil i taget får attackera under säkra och välorganiserade former.

KOSTNAD:
Anmälningsavgift (+100:- utöver kostnad för vanlig körning i TA-S) går rakt in i att ta fram fina priser samt att 50% rakt ned i en prispott som delas bland Top 3 i varje klass som placerar sig i den totala sammanräkningen av tre tävlingar av TA-S PC. Samma poängsystem som i TimeattackNU-serien används.

TÄVLINGSMOMENT:
Dina två snabbaste rundor för dagen och snittiden för dessa kombinerat, ger ditt resultat. Du får köra så många repor du orkar under dagen helt enligt vanliga TA-S konceptet.

TIDSSCHEMA:
08.00-09.00 Trackwalk & Förarmöte
09.00-15.00 Vanligt kösystem enligt TA-S, du får köra så mycket du vill och är du anmäld till TA-S PC kommer dina tider loggas och redovisas i efterhand samt att du tilldelas poäng i den totala cupen.

TÄVLINGSREGLER & BESIKTNING:
TA-S PC har ett simpelt reglemente utan krångel och påtvingade kostnader för sina deltagare.
Ditt fordon måste klara en säkerhetsbesiktning där vi kontrollerar att allt sitter fast och bilen inte har några läckage. Som tävlande skall du ha heltäckande klädsel och handskar av ej brandfarligt material (ex. jeans och bomulströja). Vi rekommenderar dock en riktig overall. Hjälm av bil eller MC typ, ej cross.

KLASSER:
Tre stycken grundklasser enbart baserat på däck enligt TimeattackNU-seriens omnämnda klassregler. I övrigt fria modifikationer och typ av fordon. Utöver att Top 3 i varje däcksklass vinner pris får även snabbaste FWD, RWD och 4WD i respektive klass ett pris.

Gatdäck (Club):
TA-Club 9 Däck och fälgar
9.1 Däck ska vara Dot och E-märkta, och godkänd för gatbruk, ingen form av tävlings- däck får monteras, Treadwear 180 får ej understigas.
9.1.1 Bilar med <151HK enligt reggbevis är undantagna 9.1 och får nyttja däck enligt Club Challenge (TA-CC 9).
9.1.2 Yokohama 052, Michelin Pilot Sport Cup 2 samt Federal 595RS-R anses som tävlingsdäck.
9.2 Minsta mönsterdjupet är 2mm och däcken skall vara fria från skador
9.3 Fälg- och däckdimensioner är fritt, dock får däck inte sticka utanför karosseriet.
9.4 Endast en uppsättning däck per tävlingsdag får användas. Skadat däck får dock er- sättas.

R-däck (Club Challenge):
TA-CC 9 Däck och fälgar
9.1 Däck ska vara DOT och E-märkta och vara av typen R-däck, inga slicks får användas.
9.1.1 Hankook Ventus TD221 är ej tillåtet.
9.2 Minsta mönsterdjupet är 1mm och däcken skall vara fria från skador.
9.3 Fälg- och däckdimensioner är fritt, dock får däck inte sticka utanför karosseriet.
9.4 Endast en uppsättning däck per tävlingsdag får användas. Skadat däck får dock er- sättas.

Slicks: Fritt. Här är även alla typer av ej DOT eller E-märkta däck tillåtna.

KALENDER:
26/5 TA STAGE Trackbash Malmby, Strängnäs.
https://simplesignup.se/event/149800
29/6 TA STAGE Timeattack Festival, Mantorp Park.
Anmälan TBA
25/8 TA-STAGE Lunda Uppsala
https://simplesignup.se/event/149802
8/9 TA STAGE Trackbash Malmby, Strängnäs.
https://simplesignup.se/event/149803

Serieanälan TA S PRO CUP
https://simplesignup.se/event/151112

VARMT VÄLKOMNA ÖNSKAR:
Swrmotorsport.se (Huvudarrangör), TimeattackNU.se och Smalic.se.

Kontakt
Swrmotorsport.se
Peter Sandström watz
peter@swrmotorsport.se
0768526574

Timeattacknu.se
Mikael
+46738121190
anmalan@timeattacknu.se

Svenska Motorsport Alliansen
Fredrik Skoghag
0708 800 695
fredrik@skoghag.com

https://www.facebook.com/swrmotorsport/

swrmotorsport.se


_________________
peter sandström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Wooohooo!!!




Här ska köras!! Serieanmälandags helt klart




(alla datum upplagda i Rejsakalendern också förstås thumbs up )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 315



Magnus Thomé skrev:
Wooohooo!!!


Här ska köras!! Serieanmälandags helt klart
(alla datum upplagda i Rejsakalendern också förstås thumbs up )


Skickat serieanmälan. Nu får vi se hur lille Suzukin bär sig åt mellan konerna.
Testade lite på Lunda förra helgen, men då det var mest sonen som fick köra, jag åkte bara en runda.
Lite annorlunda än med Opel GT'n var det. Mycket mindre effekt men också mycket smidigare

_________________
Lasse Sandström
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
Hejsan vi måste tyvärr ställa in söndagens körning pga för få anmälda. De som betalat får tillbaka sin avgift. Vi kommer inom kort årerkomma med ett nytt datum på malmby, så får jag jobba in det lite hårdare så vi får fullt i anmälan.
Frågor går bra och skicka till peter@swrmotorsport.se
Välkomma åter på nästa datum.
Mvh Peter Sandström Watz
swrmotorsport se

_________________
peter sandström
Citera
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 315



Peter.sandström skrev:
Hejsan vi måste tyvärr ställa in söndagens körning pga för få anmälda. De som betalat får tillbaka sin avgift. Vi kommer inom kort årerkomma med ett nytt datum på malmby, så får jag jobba in det lite hårdare så vi får fullt i anmälan.
Frågor går bra och skicka till peter@swrmotorsport.se
Välkomma åter på nästa datum.
Mvh Peter Sandström Watz
swrmotorsport se



Jaha, det var ju trist, men sånt händer. Ser fram mot nästa tillfälle
Lasse

_________________
Lasse Sandström
Citera
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 315



Peter.sandström skrev:
Hejsan vi måste tyvärr ställa in söndagens körning pga för få anmälda. De som betalat får tillbaka sin avgift. Vi kommer inom kort årerkomma med ett nytt datum på malmby, så får jag jobba in det lite hårdare så vi får fullt i anmälan.
Frågor går bra och skicka till peter@swrmotorsport.se
Välkomma åter på nästa datum.
Mvh Peter Sandström Watz
swrmotorsport se


Jaja, efter att ha skickat ett par mail till peter@swrmotorsport.se som inte besvaras alls får jag väl försöka här.

Jag tyckte att detta skulle vara den perfekta serien att köra i år då jag inte har någon riktig racebil. R-däck införskaffades och anmälan och betalning gjordes. Sen blev ju det första tillfället inställt och enligt ovan skulle pengarna betalas tillbaka. Denna återbetalning har jag inte sett skymten av och mina mail lämnas obesvarade.
Jag skickade ett mail 15/8 innan det förra evenemanget och frågade om återbetalning och om det skulle köras på Lunda. Ingen reaktion.
Skickade en påminnelse och ny fråga 28/8 om återbetalning eller körning nu på söndag på Malmby. Ingen reaktion nu heller????

Utgår från att detta inte var mer än en luftballong

Lasse Sandström

_________________
Lasse Sandström
Citera
Siriusx
Stockholm
Här sen Jan 2018
Inlägg: 35



Fick mailet igår om att det var inställt nu på söndag och att pengar ska betalas tillbaka.
Enligt Peter kommer dessa pengar som var för körningen på söndag betalas in på måndag.



Redcat skrev:
Peter.sandström skrev:
Hejsan vi måste tyvärr ställa in söndagens körning pga för få anmälda. De som betalat får tillbaka sin avgift. Vi kommer inom kort årerkomma med ett nytt datum på malmby, så får jag jobba in det lite hårdare så vi får fullt i anmälan.
Frågor går bra och skicka till peter@swrmotorsport.se
Välkomma åter på nästa datum.
Mvh Peter Sandström Watz
swrmotorsport se


Jaja, efter att ha skickat ett par mail till peter@swrmotorsport.se som inte besvaras alls får jag väl försöka här.

Jag tyckte att detta skulle vara den perfekta serien att köra i år då jag inte har någon riktig racebil. R-däck införskaffades och anmälan och betalning gjordes. Sen blev ju det första tillfället inställt och enligt ovan skulle pengarna betalas tillbaka. Denna återbetalning har jag inte sett skymten av och mina mail lämnas obesvarade.
Jag skickade ett mail 15/8 innan det förra evenemanget och frågade om återbetalning och om det skulle köras på Lunda. Ingen reaktion.
Skickade en påminnelse och ny fråga 28/8 om återbetalning eller körning nu på söndag på Malmby. Ingen reaktion nu heller????

Utgår från att detta inte var mer än en luftballong

Lasse Sandström

_________________
Simon Gustavsson
Citera
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 315



[quote="Siriusx"]Fick mailet igår om att det var inställt nu på söndag och att pengar ska betalas tillbaka.
Enligt Peter kommer dessa pengar som var för körningen på söndag betalas in på måndag

Fick du tillbaka några pengar? Själv har jag inte sett till några thumbs down

_________________
Lasse Sandström
Citera
Siriusx
Stockholm
Här sen Jan 2018
Inlägg: 35



Jajemen allt gick som smort

_________________
Simon Gustavsson
Citera
filip_ovik
Södertälje
Här sen Apr 2019
Inlägg: 8



[quote="Redcat"]
Siriusx skrev:
Fick mailet igår om att det var inställt nu på söndag och att pengar ska betalas tillbaka.
Enligt Peter kommer dessa pengar som var för körningen på söndag betalas in på måndag

Fick du tillbaka några pengar? Själv har jag inte sett till några thumbs down


Har inte heller fått pengarna tillbaka och Inge svar på alla mail jag skickat. !

_________________
Filip Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

[quote="filip_ovik"]
Redcat skrev:
Siriusx skrev:
Fick mailet igår om att det var inställt nu på söndag och att pengar ska betalas tillbaka.
Enligt Peter kommer dessa pengar som var för körningen på söndag betalas in på måndag

Fick du tillbaka några pengar? Själv har jag inte sett till några thumbs down


Har inte heller fått pengarna tillbaka och Inge svar på alla mail jag skickat. !


Jag skickade länk till ditt inlägg här till SWR på Facebook så hoppas jag Peter löser detta!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234


Trådstartare
Hejsan skicka mail till elvis_lkpg@hotmail.com så återbetalas pengarna givetvis.
Mvh Peter

_________________
peter sandström
Citera
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 315



Peter.sandström skrev:
Hejsan skicka mail till elvis_lkpg@hotmail.com så återbetalas pengarna givetvis.
Mvh Peter


Mail skickat. Få se om det händer nåt denna gång då

Lasse

_________________
Lasse Sandström
Citera
Inför träffar
2019-05-26 TA-STAGE TRACKBASH Malmby
2 besök senaste veckan (2926 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande