Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringentidning från svenska AMS
3518 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har nu kikat lite i den. Innehåller förutom trevliga men tidigare utgivna biltester även mycket bra listor på både massa köra-ringen-biluthyrare och trackdayarrangörer thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
jägerjanne
ölme kristinehamn
Här sen Jul 2016
Inlägg: 532



börjat läsa lite , lite störd på sågning av nyttan av spel sim,jag hade iaf nytta av det under mina blygsamma varv
kul att de satsat på ett special nummer
nån som vet om det de skrev om dödsolyckan med gtrn som flög ut bland åskådare stämde?? jag har nåt vagt minne av att det var en ung pojk som dog som var där med sin pappa??

_________________
janne pettersson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
jägerjanne skrev:
...lite störd på sågning av nyttan av spel sim,jag hade iaf nytta av det under mina blygsamma varv ....

Håller med 100%! Jag hade enorm hjälp av en bunt varv i GPL. Jag visste var nånstans längs banan jag var hela varvet och vad som skulle komma efter nästa kurva. Men förstås inte hur skarpa kurvorna var o hur fort man kunde ta dom.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



jägerjanne skrev:
börjat läsa lite , lite störd på sågning av nyttan av spel sim,jag hade iaf nytta av det under mina blygsamma varv
kul att de satsat på ett special nummer
nån som vet om det de skrev om dödsolyckan med gtrn som flög ut bland åskådare stämde?? jag har nåt vagt minne av att det var en ung pojk som dog som var där med sin pappa??


Jag hade för mig det var en lite äldre gubbe/fotograf Har tidningen här hemma men just det har jag inte sett än.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153



(Lite OT kanske) Är väl lite av ett unikum idag som aldrig kört ett enda varv på spel innan mitt första varv IRL, körde efter var det var uppkört/mörkt i banan snarare. Tycker idag att det nog var tur, på så vis hade jag inga föreställningar om att jag kunde banan (efter en massa spelande) och sålunda mindre olycksrisk. Lärde mig "på plats" istället. Så på så vis håller jag med skribenten.
Enda stället man kanske har nytta av spel är väl Adenauer Forst.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Nja jag håller inte med. Även om man absolut inte skall tro man kan banan efter att ha kört den på sin Playstation så har man säkerligen stor nytta att den tiden. MEN det givetvis under förutsättning att man är medveten om att Playstation är ett spel och Nürburgring väldigt mycket allvar.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
jägerjanne
ölme kristinehamn
Här sen Jul 2016
Inlägg: 532



precis, att veta layouten är som för vilken kartläsare som helst, att kupering,gkrafter skiftningar i bilens beteende är ljusår från spelens men jag trodde inte att jag kunde banan utan drog nytta av det visuella jag sett på skärmen, jag åkte 2min fortare i ett mjukare varv än min medresenärs ryckiga 1a gången varv i hans 428, han på 12min å jag 10min på första gången vi var där å jag tyckte han tog i mer, körde över betongen i karusellen osv, det gjorde inte jag då jag lånat hans bil
han har kört rally i unga år och har en ganska ryckig körning medan jag kör lite långlopp på blygsam nivå men mjukare än honom, att det var pinsamt som f*n att komma till parkeringen efteråt kan ni lita på då jag stått å sagt att "sådär hårt tänker inte jag ta i" hahahahaha go helg på er

_________________
janne pettersson
Citera
Nürburgring
Ringentidning från svenska AMS
3518 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande