Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2018-07-08/09 Västkustloppet SSK Falkenberg
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (7115 totalt)
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
?????

_________________
Sten Jarl
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



Jag måste väl bli den första att fråga då: Vad i hela friden hände på start/målrakan när du körde in i den vita BMWn?

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1631






_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Film från bilen bakom börja titta från 8 min in i klippet.


_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Så den blå verkar tagit sig till depå för egen maskin, då var det väl ett tillfälligt haveri då (som tvingade fram filbytet) .

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
cossy_calle
Kinnekulle
Här sen Sep 2003
Inlägg: 227



Haveri?

_________________
Carl-Johan Sjöberg
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Brutal prejning som bör leda till livstids avstägning.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



cossy_calle skrev:
Haveri?
Ekipaget består ju av bil+förare, nåt verkar inte vara friskt där och då.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Niklas Falk skrev:
cossy_calle skrev:
Haveri?
Ekipaget består ju av bil+förare, nåt verkar inte vara friskt där och då.


Det var det mest diplomatiska jag läst på länge. Sa domarna någonting, är det under utredning eller ses det som ett avklarat fall??

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Citius Motorsport
Falkenberg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 122



Den blå bilen blev diskad från loppet

_________________
Clas Fransson

Kör ERCup-långlopp med BMW 320i
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Citius Motorsport skrev:
Den blå bilen blev diskad från loppet
SSK Klass 3
Revision 1 - Result of Race 1 del 2

"Bil nr 2, uteslutning av heat nr 1, vårdlös/ojust körning"
Klen tröst för den som blir drabbad.

Frågan är om det kan hanteras utanför sporten pss som crosscheckningen som togs upp i HD.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Vilken jävla idiotisk manöver....

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Oj..jösses... vem kör den blå Bmwn....?

Förmodar föraren blir avstängd på väldigt lång tid?

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Bilen tillhör Sten Jarl. Den är anmäld till helgens raceweek, men det kan ju vara gjort sen längre tillbaka. Vi får se hur det hela utvecklas.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Nu har tyvärr Sten Jarl redigerat sönder trådar från SSK som han startat under förra året genom att radera rubrik, alla bilder och sina inlägg. På Rejsa så har alla rätt att redigera sina inlägg så det är så långt okej men tråkigt. Lite värre är att trådar med många andras inlägg inte har rubrik längre.


Någon som minns vilket datum detta race var så kan jag åtminstone lägga tillbaka rätt rubrik på de här trådarna som har fler inlägg än bara Stens egna. Så att det inte ser såhär tråkigt ut:




_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vad är fortsättningen på historien ? Jag har inte sett detta förut.

Jag har ju svårt att tro att det skulle vara en avsiktlig påkörning... eller ?


EDIT:

Jag har tittat på filmen 30-40 ggr. och har en bestämd uppfattning om vad som händer.
Nu är inte min åsikt i det hela särskilt intressant.... men den skiljer sig mot övriga.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Jag har fixat till rätt rubrik nu, dvs:

2018-07-08/09 Västkustloppet SSK Falkenberg

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

ButterflyRacing skrev:
Vad är fortsättningen på historien ? Jag har inte sett detta förut.

Jag har ju svårt att tro att det skule vara en avsiktlig påkörning... eller ?


Väldigt olika åsikter beroende på vem som har ordet naturligtvis. Tror det bästa är att låta det vara.

_________________
Magnus Thomé
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Film från vit bmw , Märkligt att där saknas första delen från filmen samt att zoom tillkommit ,,lägg ut hela filmen från start oredigerad och utan zoom, filmen fanns ju inte på mötet hos domaren , dyker upp på nätet redigerad på kvällen ,undrar varför??,för ordningen skull var det föraren i den vita bmw som blev anmäld av tävlingsledningen till Sbf, Fick Förbundsbot om 5000kr som sedan överklagades av föraren i vita bmw, 2 gånger , Ingen har ännu fått se den oredigerade och o Zoomade filmen,förutom föraren av vita bmw..Vad hela filmen kommer att visa .är Vita Bmw körde blå Bmw i Sidan efter rakan,när Blå bmw kom bakom långsam bil, plus att vit bmw tog med sej v-framdel frontspoiler, som efterslängare, på rakan ligger vit Bmw längst ut i idealspåret vänster sida ,halvägs ut på rakan svänger vit bmw svagt höger-återgår -blå bmw är på väg till ideallinjen när vit bmw återigen gör sidförflyttning svagt höger, som ni ser på redigerad film skiljer det väl ca 100-130 kmh i fart, så kunde vara intressant att få se hela filmen, när både påkörning efter rakan och sidoförflyttningar sker, kommer föraren av vit bmw ha ryggrad nog att lägga ut oredigerad film , det kommer nog inte hända. om så är fallet tyder det på att blå bmw har rätt och att vit bmw ljuger.

_________________
Sten Jarl
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

StenJarl skrev:
Film från vit bmw , Märkligt att där saknas första delen från filmen samt att zoom tillkommit ,,lägg ut hela filmen från start oredigerad och utan zoom, filmen fanns ju inte på mötet hos domaren , dyker upp på nätet redigerad på kvällen ,undrar varför??,för ordningen skull var det föraren i den vita bmw som blev anmäld av tävlingsledningen till Sbf, Fick Förbundsbot om 5000kr som sedan överklagades av föraren i vita bmw, 2 gånger , Ingen har ännu fått se den oredigerade och o Zoomade filmen,förutom föraren av vita bmw..Vad hela filmen kommer att visa .är Vita Bmw körde blå Bmw i Sidan efter rakan,när Blå bmw kom bakom långsam bil, plus att vit bmw tog med sej v-framdel frontspoiler, som efterslängare, på rakan ligger vit Bmw längst ut i idealspåret vänster sida ,halvägs ut på rakan svänger vit bmw svagt höger-återgår -blå bmw är på väg till ideallinjen när vit bmw återigen gör sidförflyttning svagt höger, som ni ser på redigerad film skiljer det väl ca 100-130 kmh i fart, så kunde vara intressant att få se hela filmen, när både påkörning efter rakan och sidoförflyttningar sker, kommer föraren av vit bmw ha ryggrad nog att lägga ut oredigerad film , det kommer nog inte hända. om så är fallet tyder det på att blå bmw har rätt och att vit bmw ljuger.


En oredigerad film över hela förloppet har legat i den här diskussionstråden från start, dvs i det här inlägget här ovan i denna tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1533890#1533890

Jag anser att den räcker för att det ska vara möjligt för envar att någorlunda/tillräckligt objektivt göra sin egen bedömning. En film från en vit BMW som du skriver om har aldrig legat i den här tråden vad jag vet?


Boten du nämner gäller INTE själva händelseförloppet på banan över huvud taget utan gäller det att man inte får racka ner på folk på nätet, dvs SBFs "Fair Play" regler. Inget annat.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Jag upprepar det jag skrivit tidigare i tråden:

Magnus Thomé skrev:
Väldigt olika åsikter beroende på vem som har ordet naturligtvis. Tror det bästa är att låta det vara.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2018-07-08/09 Västkustloppet SSK Falkenberg
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (7115 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande