Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2018-07-08/09 Västkustloppet SSK Falkenberg
<<   1, 2
7117 besök totalt
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Tyvärr har du fel Magnus, låt föraren av vit bmw lägga ut orginalfilmen oredigerad o zoomad. den visar verkligheten. det är bara föraren av vit bmw som har den filmen ,vare sej sbf eller någon annan har fått tillgång till den, Om den inte visar något annat , än den redigerade,varför behövde man från vit bmw ljuga ,säga att den inte fanns ,på eftermiddagen,sedan dyker upp i redigerat skick och med zoom. se till att den kommer ut i sin helhet. filmer från andra är visar inte hela förloppet, eller du vill inte heller veta vad som verkligen hände, det kanske blir lite jobbigt om det heller bygger på fejkad film ???? Om du har den kontakten med vit bmw , be han lägga ut filmen. vit bmw har förvägrat sbf det, dels genom att hävda den inte fanns , samt genom att lägga ut den i redigerat skick. Mer intressant blir att du tar vit bmw parti utan att sett den riktiga filmen inte sett skadorna front o dörr på blå bmw, eftersom dom kan ju inte blivit på rakan , hur kom dom då dit?? eller du har en förklaring på det med? Mvh Sten Jarl Ps finns ju en anledning varför vit bmw blev anmäld av tävlingsledningen, domar o överklagande finns på Sbf.Men det har väl inte hänt heller.Ds

_________________
Sten Jarl
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:
Jag upprepar det jag skrivit tidigare i tråden:

Magnus Thomé skrev:
Väldigt olika åsikter beroende på vem som har ordet naturligtvis. Tror det bästa är att låta det vara.


StenJarl skrev:
Tyvärr har du fel Magnus, låt föraren av vit bmw lägga ut orginalfilmen oredigerad o zoomad. den visar verkligheten. det är bara föraren av vit bmw som har den filmen ,vare sej sbf eller någon annan har fått tillgång till den, Om den inte visar något annat , än den redigerade,varför behövde man från vit bmw ljuga ,säga att den inte fanns ,på eftermiddagen,sedan dyker upp i redigerat skick och med zoom. se till att den kommer ut i sin helhet. filmer från andra är visar inte hela förloppet, eller du vill inte heller veta vad som verkligen hände, det kanske blir lite jobbigt om det heller bygger på fejkad film ???? Om du har den kontakten med vit bmw , be han lägga ut filmen. vit bmw har förvägrat sbf det, dels genom att hävda den inte fanns , samt genom att lägga ut den i redigerat skick. Mer intressant blir att du tar vit bmw parti utan att sett den riktiga filmen inte sett skadorna front o dörr på blå bmw, eftersom dom kan ju inte blivit på rakan , hur kom dom då dit?? eller du har en förklaring på det med? Mvh Sten Jarl Ps finns ju en anledning varför vit bmw blev anmäld av tävlingsledningen, domar o överklagande finns på Sbf.Men det har väl inte hänt heller.Ds


Du får härmed en varning. Låt bli att dra denna fråga här på Rejsa.

_________________
Magnus Thomé
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Magnus märkligt agerande från din sida, vill du inte att dina forum deltagare ska få veta vad som verkligen hände.
Om det är som du påstår är det väl inga problem. Däremot har jag rätt, blir det lite konstig stämning. Du som moderator vill inte veta vad som verkligen hände, Finns ju bara två som vet det,just nu ,dom som befann sej i bilarna,då vit bmw fortfarande inte visat oredigerad film ej heller utan Zoom . Då du verkar så säker på din sak, se till att filmen kommer fram, så får vi ju se vem som ljuger. Kom igen nu Magnus jag har kanske fel tänk vilken chans du har. men å andra sidan har jag rätt. Trist för dej o din moderator. Vågar du, jag vågar ta chansen. ,Ps du kan ju sluta ta bort mina inlägg jag vet hur man gör det. Ds

_________________
Sten Jarl
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

StenJarl skrev:
Magnus märkligt agerande från din sida, vill du inte att dina forum deltagare ska få veta vad som verkligen hände.
Om det är som du påstår är det väl inga problem. Däremot har jag rätt, blir det lite konstig stämning. Du som moderator vill inte veta vad som verkligen hände, Finns ju bara två som vet det,just nu ,dom som befann sej i bilarna,då vit bmw fortfarande inte visat oredigerad film ej heller utan Zoom . Då du verkar så säker på din sak, se till att filmen kommer fram, så får vi ju se vem som ljuger. Kom igen nu Magnus jag har kanske fel tänk vilken chans du har. men å andra sidan har jag rätt. Trist för dej o din moderator. Vågar du, jag vågar ta chansen. ,Ps du kan ju sluta ta bort mina inlägg jag vet hur man gör det. Ds



Som jag redan skrivit, var och en får göra sin egen bedömning. Det finns två stycken någorlunda hyfsade filmer i tråden. Naturligtvis vore film inifrån din bil och den andra bilen ett bra tillskott men det är inte min sak.



Låt nu detta vara!






Här det slutgiltiga beslutet om förbundsboten som du nämner att din motpart fått. Som alltså inte gäller händelseförloppet på banan över huvud taget. Så att ingen missförstår den delen.


_________________
Magnus Thomé
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Såja nu börjar det röra på sej, för att få klarhet är väl det bara för vit bmw att lägga ut hela filmen.utan zoom. den film som inte fanns, på mötet med tävlingsledning men föraren av vit bmw lade ut den i starkt redigerat skick samt med zoom, på kväll/ natt efter racedag. Dom flesta med vett o sans borde undra varför föraren av vit bmw vägrar lämna film i oredigerat och utan zoom till tävlingsledning sbf och även här, vad är det föraren och vit bmw vill dölja?? saknas även dom skriftliga bestridande från föraren av vit bmw , finns på sbf juridiska , gör det hela ännu märkligare, inget av det som hänt efter möte med tävlingsledning har hänt. Ändå har där tydligen överklagats 2 -3 gånger. Som Magnus skriver låt oss få ett slut på detta,Lägg ut film i sin helhet oredigerad från start till smällen o utan zoom. visa lite kurage. Föraren av vit bmw

_________________
Sten Jarl
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

StenJarl skrev:
Såja nu börjar det röra på sej, för att få klarhet är väl det bara för vit bmw att lägga ut hela filmen.utan zoom. den film som inte fanns, på mötet med tävlingsledning men föraren av vit bmw lade ut den i starkt redigerat skick samt med zoom, på kväll/ natt efter racedag. Dom flesta med vett o sans borde undra varför föraren av vit bmw vägrar lämna film i oredigerat och utan zoom till tävlingsledning sbf och även här, vad är det föraren och vit bmw vill dölja?? saknas även dom skriftliga bestridande från föraren av vit bmw , finns på sbf juridiska , gör det hela ännu märkligare, inget av det som hänt efter möte med tävlingsledning har hänt. Ändå har där tydligen överklagats 2 -3 gånger. Som Magnus skriver låt oss få ett slut på detta,Lägg ut film i sin helhet oredigerad från start till smällen o utan zoom. visa lite kurage. Föraren av vit bmw



Eftersom du fullständigt ignorerar regler och tillsägelser låser jag ditt konto nu.

_________________
Magnus Thomé
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Jag skulle vilja se den oklippta filmen , även varven innan smällen , för att kunna avgöra vem som är vårdslös mot vem innan man dömmer någon

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Sten har bett att få sitt konto bortplockat vilket är lite arbete med men det sker inom kort.


Jag har konsekvent varit tydlig med att var och en får göra sin egen bedömning och jag har hittills hållt min egen syn på det detta för mig själv. Men jag tänkte nu ta bladet från munnen och resonera lite kring detta, delvis för att Sten anser att jag tagit ställning redan tidigare mot honom och nu droppar av från Rejsa. Och kanske för att poängtera att det inte alltid finns en enkel sanning. Och att man faktiskt inte bör stå och veva med armarna inlägg efter inlägg hur som helst här på Rejsa.

Det här är min egen personliga syn på saken. Ingen behöver hålla med.

De två filmer som finns ger inte ett entydigt svar men innehåller en hel del information. Vad båda visar är att en liten initial touch följs direkt av att den blåa bilen går kraftigt åt vänster och därmed går den vita bilen av. Omöjligt att veta 100% säkert men det är inte fullständigt orimligt att den kraftiga vänsterförflyttningen den blåa gör precis efter den mindre initiala sammanstötningen mest är en följd av den initiala touchen med tanke på var den tar. Det vet vi inte. Det kan vara med lite mening. Eller med mycket mening. Men det är inte orimligt att det är en olycklig konsekvens av touchen.

Alltså är då frågan vems fel den initiala touchen är. Och där är det svårare. På den ena filmen ser det tydligt ut som att den vita bilen går helt rakt fram, den blåa närmar sig tills den touchar den vita och sen går båda kraftigt vänster. Men på den andra filmen, som är lite sämre så kan man eventuellt skönja att när den blåa kommer närmare, precis innan touchen, att den vita kanske rör sig en liten aning åt höger. Det kan även vara en synvilla pga bilen som filmar förflyttar sig sidledes längs rakan vilket skiftar bildvinkeln. Film inifrån både den blåa och den vita bilen hade självklart hjälpt ytterligare.


Så min syn på saken är:

- att det inte är fullständigt orimligt att en mindre initial sammanstötning tyvärr får mycket olyckliga och mycket allvarliga konsekvenser
- helt klart att den blåa gör en vänsterförflyttning längs rakan mot den vita som slutar med den initiala touchen
- att den vita kanske, men verkligen inte säkert, kan ha gjort en svag högerförflyttning när den blåa närmade sig

Så.... hur tajt får man köra med "buffel" längs rakan för att ta utrymme från varandra? Ja det är ju tävlingsserien till syvende och sist som sätter gränserna. Det vi ser på filmerna, upp till den initiala touchen, är ju okej eller inte alls okej beroende på det. Personligen är jag väldigt förvånad av att se en sådan tuff, farlig och i mina (men kanske inte andras) ögon onödig körning i en hobbyracingserie!! Jag kallar det lite underdrivet för "touch" här i tråden men vi snackar kontakt i full fart ner längs rakan!



Sen bonus-anser jag också:

- att vad som hänt tidigare i racet är fullständigt irrelevant om det inte är att en bil fått skador som påverkat körbarheten. Att hänvisa till att någon "varit dum mot en" (för att uttrycka sig lite spetsigt) tidigare i ett race går inte att använda som ursäkt eller argumentation för någonting.

- att det är riktigt fult att flera gånger skriva så att det ser ut som motparten har fått förbundsbestraffning för händelsen på banan när A: det gäller Facebook och inget annat B: motparten dessutom är helt friad för Facebookfrågan

- att det är att vara fullständigt ute och cykla om man gång på gång skriver till mig att Rejsa sprider förtal i den här tråden.




För den som vill bilda sig sin egen uppfattning:
https://youtu.be/IulKtbljleI?t=14
https://youtu.be/GkWOjVL1fMI?t=557


EDIT:
Fick info om att filmen inifrån den vita bilen finns på Facebook https://www.facebook.com/citiusmotorsport/ När man tittar på den så kan man inte se någon högerförflyttning av den vita bilen och det ser onekligen betydligt brutalare ut. Ser man bara den filmen så kan mitt resonemang, om en första touch som sen resulterar i resten, klart ifrågasättas. Titta noga på alla filmerna om du vill bilda dig en uppfattning.



Slutligen:



INTE någon ide att diskutera detta vidare här i tråden. Vi kommer ingenstans med det. Skapa gärna din egen uppfattning! Och du behöver verkligen inte hålla med mig alls

Nu lämnar vi det här. Helt.





.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2018-07-08/09 Västkustloppet SSK Falkenberg
<<   1, 2
7117 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande