Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 24, 25, 26 >> 23 besök idag (102521 totalt) |
Men jag funderar på att skruva på nrplåten ikväll och ställa på den, provkörning på tranebergsbron? Det är ju bara utebliven besiktning, då jag tror att vagnboksbesiktning inte räknas... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
zf fråga (ställd även i bmw tråden)
avluftning, är det bara 15 på bilden? Vi har borrat ur den och gängat, satt banjo och dragit en slang så man kan enkelt fylla från motorutrymmet. Vi fyllde lådan igår med lite extra utan att starta pumpen så vi fyllde inte växellådsoljekylaren. Det blev en liten pöl på golvet så jag misstänker att vi fyllde upp till någon avluftning. Vi fyllde 1,5 liter istället för 1.3 liter Lådan lutar sådär en 15-20 grader... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Kameran ramlade ner direkt... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Hej, Sådan brännare funkar bara på tenn/silvertenn. Jag skulle inte våga använda tenn på oljerör. För hårdlod måste man ha högre temperatur. Jag har använt denna för hårdlod: https://www.jula.se/catalog/verktyg- _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Nu tror jag att jag fattar vad magnetventiler och dubbla dumpventiler gör...detta ser ut att vara någon sorts hemgjord elektroniskt styrd pop-off ventil? Laddtrycksreglering på trycksidan? _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Pelle har en gassvets och Olle har erfarenhet av hårdlödning så det verkar ordna sig, på måndag... Men som tur är finns det mer att göra på den innan det ska köras... typ hjulvinklar _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Om det bara är en spricka räcker det troligtvis att "smälta om" hårdlod. Men demontera röret innan och se till att ni gör rent "inuti"...det brukar släppa "svampar" på insidan av röret vid hårdlödning. Alternativt använd rotgas så ni slipper oxidation. Annars finns risk att ni förstör turbons lager om en flaga släpper och åker in...
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Den lossnade när vi tog loss den, men tack för rådet! _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Jag hade en liknande spricka i oljeröret på en evo jag hade, köpte då ett färdigt kit för att montera an slang istället.
Bifogar en länk med lite olika banjo-an övergångar. http://www.streetpower.se/340-banjo- _________________ Patrik Lissjos |
||||||
tack, bra tips _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Hej
Dom dubbla dumventilerna sitter där för att få ett högre flöde än en och dom har oslagbar respons jämfört med en eftermarknads kolvdump. Magnetventilen sitter där för att se till att dumpventilerna inte är öppna vid låga varv och nästan stängd trottel. När det gäller oljeröret så skulle jag tigsvetsa fast banjon denna gången. Det gar jag gjort på GT:n och det funkar bra. Behöver du ny banjo så finns det i Rosersberg. Slang till oljan är provat och det funkar ganska bra. Kolla i reservdelslådan. Det kan ligga där. Nackdelen är att det är så varmt vid turbinen så öven hydroscands allra dyraste och bästa slang blev värmeskadad, Den läckte inte men kändes inte så bra. Blir det race på lördag? MVH Eric _________________ Eric Lycke |
||||||
Tack Eric! tyvärr inte race då det blev stort manfall, bilen inte testad och på sviestad så är depån på insidan så vi väljer att göra shakedown på annan bana _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Antagligen onödig fråga, men.... Är det Saab's dumpventiler? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 24, 25, 26 >> 23 besök idag (102521 totalt) |