Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 129, 130, 131   >>
200 besök senaste veckan (363023 totalt)
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Kolla på Golf mk2 filterbox, ser ut som en skulle kunna få plats där och med ungefär rätt vinkel på anslutningen.
Fast man får nog kapa bottendelen på boxen en del.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Kolla på Golf mk2 filterbox, ser ut som en skulle kunna få plats där och med ungefär rätt vinkel på anslutningen.
Fast man får nog kapa bottendelen på boxen en del.


Ska kolla hur den ser ut, har lite plats neråt om jag kapar hål i det som tidigare var batterihyllan.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
blixten skrev:
Jag vill ju inte gå händelserna i förväg, men det verkar lite som att en motorstart kanske ligger i närtid.

/Johan B


Närtid är ett luddigt och bra begrepp, kan var allt från idag till om en månad

Bränsleledningarna är framme vid bakaxeln men tank/pump/filter saknas.
Jag för fullt!



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Bestämde mig för att köra med originaltanken tills vidare, det kommer fler långa vintrar med gott om tid för eventuella omkonstruktioner.

Skaffade en in-tank pump från en Mustang 95:



Den är lite för djup för att passa i 65:ans tank så efter en stunds pysslande ser den ut så här:



Det finns inga skvalpskott i tanken och jag gör inget åt det just nu. Satte åtminstone pumpen i det vänstra hörnet då de flesta banorna går i högervarv, hostar det i vänsterkurvorna vet ni varför



Lite jobb med att klippa upp plåten i vecken och snickra ihop en plan anläggningsyta. Ännu mer jobb med att dammsuga tanken invändigt. På med flänstätning och ett gäng skruv sedan är tanken EFI konverterad.
Lite färg blir nästa uppgift ( svart vad annars..) och sedan är den klar för montering.


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Ibland känns det om vissa delar är som milstolpar, första gången jag lade på batteripolerna var en sådan grej. Att montera tanken gav också samma känsla



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Behövde en multiribbrem till det som finns kvar på motorn, AC pump, luftpump och styrservo ska inte var med på kalaset än så länge. Mätte med en kabel och fick fram att 155-158 cm vore lagom, lite googlande gav att lämplig rem sitter på en massa BMW. Nu sitter den också på en Mustang



Hjälp önskas med gaswire

Höljets längd bör vara omkring 50 cm, det ska vara någon form av genomföring till torpedväggen och någon decimeter wire på insidan. Gasspjället är en halvmåne och en "klump" på wiren, ca 15 långt ( grönt på bilden )



Någon som har ett förslag?

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Volvo 850 GLT, har nåt liknande, ska se om jag hittar den från min motor.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13232




_________________
Tord Ringenha11
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Bränsleslangarna är klara, pumpen inkopplad.





Bränslefilter sitter under golvet.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Här får ni 18 sekunder från garaget denna midsommarmorgon:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



Fasen vad gott.
Klar efter helgen då

Trevlig midsommar!

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Supergrattis Janne, motorstart är alltid en skön känsla ! thumbs up
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

Fasiken vad kul!

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Ronna skrev:
Fasen vad gott.
Klar efter helgen då

Trevlig midsommar!


Tackar

Saknas lite för mycket för det, inga bromsar och koppling, framvagnen inte klar + allt annat, men det går åt rätt håll!


Mats Karlsson skrev:
Supergrattis Janne, motorstart är alltid en skön känsla ! thumbs up


Ljudet av en 5-liters V8 helt utan ljuddämpare får vilken motorentusiast som helst att bli glad, grannen kom ner och kollade direkt " det är ju bara du i kvarteret som alstrar sådana ljud"


blixten skrev:
Fasiken vad kul!

/Johan B


Yes!!




Lite bråttom blev det när jag fyllde på bensin för första gången. Den gamla tankarmaturen som jag tänkte återanvända tänkte inte samma sak, packningen höll inte tätt så det blev en skvätt bensin på golvet innan jag hann fram med en balja. Bara att beställa en ny.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188



Grattis! Vilket skönt ljud det är i den

thumbs up

_________________
Calle Olsson
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Ellac skrev:
Grattis! Vilket skönt ljud det är i den

thumbs up


Tackar!

Jag tycker ljudet av en jänke V8 är svårslaget, ska vara en GT3 på 9000 varv i så fall

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Nämen du skojjar! Gött jobb! thumbs up

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Grymt! thumbs up

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Nämen du skojjar! Gött jobb! thumbs up


Nu har jag koll på elen när Cobran ska igång också

AL skrev:
Grymt! thumbs up

/AL


Man tackar

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Öppna hedders är sällan fel, enligt mig.

Körde runt en hel sommar med öppna hedders på en csb i en 72:a chevelle

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Janne J skrev:
Klingan75 skrev:
Nämen du skojjar! Gött jobb! thumbs up


Nu har jag koll på elen när Cobran ska igång också




Det där kommer du få äta upp! Jag ser framför mig att jag sitter på en stol med något kallt i ett glas och tittar på när du viftar med trollspöt.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 129, 130, 131   >>
200 besök senaste veckan (363023 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande