Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 399, 400, 401 ... 501, 502, 503 >> 291 besök idag (2506018 totalt) |
Du skulle inte haft nån vanlig fjäder, du skulle letat rätt på nåt som ger en progressiv verkan,, baklänges jussom.
Som kopplingar är std, de går lite tungt i början och går lätt då solfjädern 'knäar över'. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Säger som Patrick. Men det är svårt att få till.
Inga tips på fjäder tyvär. Men finns det möjlighet så hade en dragande fjäder fäst uppe vid själva pedalen vart en idé annars. Som drar i pedalen mest i början _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Fjädern som satt där original satt på så sätt att den gav motstånd halva vägen för att sedan slå över och istället hjälpa till, så man skulle kunna ha den + en till fjäder.
För har jag bara den original fjädern så kommer kopplingen fastna i nertryckt läge för så lätt är pedalen nu. Utan fjäder och gamla cylindern hade jag 17kg nu är det nere i 10kg med AP cylindern. Gamla 1-skivig race jag kört med under alla år gissar jag låg på minst 30kg. Nu blir så att har jag kört med denna bil och sedan hoppar in i min bruksbil så känns den original kopplingen hårdare.. Dragande fjäder är svårt att få till ett bra fäste, för jag tror det krävs rätt så stark fjäder för att göra nytta så då är det lättare med en tryckande i mellan pedal och fästet. Finns det ventilfjädrar som är 9cm långa? och typ 3cm invändig dimension. Wategate fjädrar är ju stora men dom är nog för klena. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Problemet jag känt vid testkörning är att den är så lätt så det oavsiktligt råkat blivit kopplings slir när jag växlat.
Svårt att få någon känsla i foten när den är så lätt. Så bara få dit en fjäder som gör den lite trögare tror jag hjälper en hel del. Får försöka hinna förbi en motor renoverar firma någon dag och se vad dom har för ventil fjädrar liggandes, kanske dom har någon som är tillräckligt lång? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
En avslutande bild där man ser kopplingsslangens nya dragning.
Men om någon har någon mer ide på tryckfjäder som kanske går att använda så får ni gärna hojta till om det. För i helgen blir det prat om annat. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Spännande, varvtider och årets körningar? _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
||||
Jasså är det detta du vill läsa?
Okej, live från Mantorp 1.12.187 med Alx bakom ratten i Gustaf's Porsche 968 just nu. Så nytt rekord i den klassen. Snabbaste bilen idag då Wiborg i Evo'n tyvärr fick motor problem. ( Wiborg körde dock 1.11.8 igår på fredagens tester så nytt rekord även för honom.) Wiborg: Några fler tider ni vill ha? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
SMR 1.19.9 i gat bilen.
Kapade fredagens tid med 2 sekunder i första passet tack vare helt nya däck Michelin CUP2R nu på bilen. Puppan 1.16.578 (hans gamla tid från när han körde sist 2016 var 1.16.58) och nu har han byggt om till växelspak och besiktat bilen så den är gatlaglig! Näst snabbast i sin klass, men snabbast i finalen då Gustaf 968 inte körde då. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Du kom med på en bild när du pratade med Håkan. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Inbjuda special gäster som besökte Sveriges time-attack race igår.
Tomohiko "Under" Suzuki, Andrew AMB Aero Brilliant, Takamura (Scorch Racing) Vid Robin's Supra som Japans kändaste time-attack förare Tomohiko också fick testköra på banan. http://timeattacknu.se/breaking-japa _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Kan det vara att R888R är ett utmärkt däck för lite lättare bilar med mindre vrid/hk. Tycker du gjort det bra utefter de förutsättningar du hade samt att det samtidigt ger bra info för andra Bmw-åkare. Egentligen hoppas jag att någon däckverkstad eller några importörer skulle kunna förse dig med däck hela säsongerna dels därför att de får många kunder här inne från forumet samt att du är bra på att utvärdera däck. Man kan fundera på om du ens har några brister som en ledande ambassadör inom Trackdays och Superstages. Vet att vi råkade hamna inne i Martins tråd (hoppas det är ok, Martin). Vill tacka dig för ytterligare ett svep med bilder så väl tagna, är det med mobilens kamera du får till det eller är det en systemkamera du använder? Hoppas att du är sugen på Time Attack när RS8:an blir en tillförlitlig bil igen. Det brukar bli väldigt bra bilder när du filmar Trackdays med. Det är natta för länge sedan men jag ska gå och kika i eftersnacktråden om det finns något mer från King of Mantorp där. _________________ Alex N Eriksson |
||||
Stämmer bra men inte hela sanningen, ja har knappt kört denna bil så varje varv blir jag varmare i kläderna och mycket som är under utveckling vilket gör bilen snabbare också Fredag körde ja 3-4 attack varv på varmupen med släng Trofeo R 23-24 tiders på dessa varv Fredag Q1 körde jag 2 attack Varv på Trofeo R i mycket bra skick men inte nya, 22,8 och 22,0 det va allt Lördag varmup tbx på släng däcken Trofeo R körde 2 attack var 23-24 tider Till Q1 på med nya Cup2 R körde endast 2 varv, första fastnade jag bakom en bil på 20,9 sen nästa 1,19,9 sen klar.. Q3 kände jag lite på bilen bara mitten 20 och endast 2 hårda varv och sen superlapet som gav 1,20,2 rätt safe varv _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Det är bara vanliga mobil bilder. Jag kommer inte köra time-attack med denna bil, dels gillar jag inte att behöva ta mig till en speciell bana vid ett speciellt datum utan föredrar "prova på" körningar där du kan välja dagen innan om du ska dit eller inte, sen har jag inget att dra bilen på och körningar långt bort blir jobbiga dels att köra fram och tillbaka men även om något händer med min bil.. Sen gillar jag mer att jaga kompisar och bara ha kul på banan under många varv än att bara sätta 1 snabb tid under några få varv, så time-attack är inte min grej utan roligare att titta på. Sen har jag ingen chans, jag skulle troligtvis hamna i Pro klassen och min stora 5 meters bil som helt SAKNAR AERO har inte en chans mot dessa bilar eller att sätta några låga tider. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 399, 400, 401 ... 501, 502, 503 >> 291 besök idag (2506018 totalt) |