Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 192, 193, 194 >> 58 besök idag (1139260 totalt) |
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Har följt helgens framgångar på FB. Mycket imponerande och ett stort grattis till dig, teamet och en suverän chaffis.
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Galet!, Grattis!
Hur mkt Downforce ger den där fronten , lär väll vara ett par kg.. _________________ Magnus Wideman Nya VW Golf MK8 R Performance Pack https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
Bilen genererar väldigt mycket downforce och det har varit en lång läroresa med alla inställningar. Vad gäller hjulinställningar osv får man slänga alla gamla sanningar och börja gå efter eget huvud (då det finns begränsad med kunskap inom high downforce-bilar i Sverige). Så det är kul att få ett kvitto på att konceptet fungerar. Toppfarten i värmen och motvinden denna dag var 245 km/h. Inväntar de sedvanliga kommentarerna på att bilen har för mycket vinge för sitt eget bästa med den dåliga toppfarten _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Hmm på filmen så nämner du 0,5 sek från rekorden som Johnny Cecotto körde 1981, men det rekordet slogs redan 2005 av Ferrari (F1 bil) som körde 1.03,8
källa: https://www.mestmotor.se/automotorsp _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||
Ja det känner jag till. Även Mathias Ekström ska ha kört under 1.10 med DTM bil vad jag hört. Men nu pratade jag om det officiella bankrekordet _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid
Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha |
||||
Inbromsningen är helt mega. Men vi har några förbättringar på gång som ev kan flytta fram punkten ett par meter till Skulle nästan vilja lägga min egen körning helt åt sidan ett tag och bara jobba på ett få ur absolut max ur bilen tillsammans med Alx. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Har man den möjligheten att låta någon annan köra och koncentrera sig själv på att optimera, så tror jag det är ett betydligt effektivare sätt att få fram resultat. Förutsatt att föraren är snabb nog samt kompetent nog att förklara vad som behövs ändras.
Skulle gärna göra så själv med min egen bil. Men det finns ju inte mängder av sådana förare till godo som ställer upp på rådande premisser och enligt ett litet teams budget _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Det är ju en intressant väg att gå oavsett vilket val som väljs.
Känner ni att ni inte har tid eller möjlighet att utveckla sig själv som förare för att få ut max av det som ni har skapat så är ju ett utvecklat samarbete med exempelvis Alx en bra väg att gå. Om ni vill fortsätta med dig Gustaf bakom ratten så kanske det tar lite längre tid att nå fram till samma tider men det ger dig mer tid bakom ratten i din skapelse. Oavsett, en spännande resa framför er med många glada hejarop! _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
||||
Grejen när man kommer upp på den här nivån är att det inte går att "gradvis" höja tempot, en mindre erfaren förare kör inte sitt snabbaste med bilen i snabbaste läget, en oerfaren förare kör snabbast när man backar av på bilens prestanda, därmed får man aldrig ut samma kapacitet ur bilen hur mycket man än tränar.
Du måste ha en erfaren förare med tillräcklig teoretisk och teknisk kunskap för att få bilens maximala kapacitet, sedan är det lättare för dig som ägare att lära dig köra efter den inställning _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Samt att en sån här bil med så pass mycket downforce blir steget mycket större för en amatör att ta. Mycket effekt och bra bromsar går fort att lära sig utnyttja som amatör. Men med mycket downforce och skillnaden av fräscha dock osv kräver enormt mycket erfarenhet för att dra nytta av snabbt.
Alx fick bara 1 varv på lördagen. Då var det nya däck och högre ladd än han körde på 1:14 tiden. Att direkt kunna kapa 2 sek med de 2 ändringarna (plus lite annat i setup) går bara genom erfarenhet och mentalt arbete. Alx fick luta sig mot det och flytta bromspunkter och ändra apex-hastigheter baserat på hur han trodde det ökade greppet skulle vara. Vansinnigt imponerande. Det som känns mest spännande just nu är att se hur fort vi kan köra på Mantorp med förändringar i setup och vissa delar på bilen. Det är fortfarande lockande och kul att köra själv men det lockar mer att hitta max för bilen. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Sen när man stannar av för man känner man nått en viss nivå, hoppa in och själv börja om och växa in i bilen och då ta sin egna "tids resa" typ Som flera sagt skall bli kul att följa oavsett vald väg |
||||
Tror du inom ett par-tre år kan kapa ned till 1.10.
Sedan tror jag det blir enormt mycket svårare, och dyrare, Men redan nu är det en enorm bedrift så vad säger att inte lägre än 1.10 är inom räckhåll _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 192, 193, 194 >> 58 besök idag (1139260 totalt) |