Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 192, 193, 194   >>
67 besök senaste veckan (1138953 totalt)
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476



Grattis till en bra tid, hoppas du har en film också vill se

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Helt makalöst
Stort Grattis Starkt jobbat thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980



Lite bilder jag tog igår efter rekordet.
Grattis till grym tid!

Klicka för större bilder!

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Von_Zipper
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 37



Stort GRATTIS till en makalöst bra tid! Ni jagar ju rörramsbilar nu

_________________
Mvh,
Johan Allert
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Helgen mest imponerade TID.. thumbs up

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3667



Har följt helgens framgångar på FB. Mycket imponerande och ett stort grattis till dig, teamet och en suverän chaffis.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Galet!, Grattis!

Hur mkt Downforce ger den där fronten , lär väll vara ett par kg..

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Mange skrev:
Galet!, Grattis!

Hur mkt Downforce ger den där fronten , lär väll vara ett par kg..


Bilen genererar väldigt mycket downforce och det har varit en lång läroresa med alla inställningar. Vad gäller hjulinställningar osv får man slänga alla gamla sanningar och börja gå efter eget huvud (då det finns begränsad med kunskap inom high downforce-bilar i Sverige).

Så det är kul att få ett kvitto på att konceptet fungerar. Toppfarten i värmen och motvinden denna dag var 245 km/h. Inväntar de sedvanliga kommentarerna på att bilen har för mycket vinge för sitt eget bästa med den dåliga toppfarten

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Film på rekordvarvet


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1749



Sjuckt imponerande tid. thumbs up

vad är slangarna till höger tilll?

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Inte för mycket downforce, snarare för lite laddtryck på högsta växlarna

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476



Hmm på filmen så nämner du 0,5 sek från rekorden som Johnny Cecotto körde 1981, men det rekordet slogs redan 2005 av Ferrari (F1 bil) som körde 1.03,8

källa:
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20050816/ferr . . . .

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
subarumicke skrev:
Hmm på filmen så nämner du 0,5 sek från rekorden som Johnny Cecotto körde 1981, men det rekordet slogs redan 2005 av Ferrari (F1 bil) som körde 1.03,8

källa:
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20050816/ferr . . . .


Ja det känner jag till. Även Mathias Ekström ska ha kört under 1.10 med DTM bil vad jag hört. Men nu pratade jag om det officiella bankrekordet

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid

Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
ripper skrev:
Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid

Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha


Inbromsningen är helt mega. Men vi har några förbättringar på gång som ev kan flytta fram punkten ett par meter till

Skulle nästan vilja lägga min egen körning helt åt sidan ett tag och bara jobba på ett få ur absolut max ur bilen tillsammans med Alx.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Har man den möjligheten att låta någon annan köra och koncentrera sig själv på att optimera, så tror jag det är ett betydligt effektivare sätt att få fram resultat. Förutsatt att föraren är snabb nog samt kompetent nog att förklara vad som behövs ändras.

Skulle gärna göra så själv med min egen bil.
Men det finns ju inte mängder av sådana förare till godo som ställer upp på rådande premisser och enligt ett litet teams budget

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 243



Det är ju en intressant väg att gå oavsett vilket val som väljs.
Känner ni att ni inte har tid eller möjlighet att utveckla sig själv som förare för att få ut max av det som ni har skapat så är ju ett utvecklat samarbete med exempelvis Alx en bra väg att gå.

Om ni vill fortsätta med dig Gustaf bakom ratten så kanske det tar lite längre tid att nå fram till samma tider men det ger dig mer tid bakom ratten i din skapelse.

Oavsett, en spännande resa framför er med många glada hejarop!

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Grejen när man kommer upp på den här nivån är att det inte går att "gradvis" höja tempot, en mindre erfaren förare kör inte sitt snabbaste med bilen i snabbaste läget, en oerfaren förare kör snabbast när man backar av på bilens prestanda, därmed får man aldrig ut samma kapacitet ur bilen hur mycket man än tränar.
Du måste ha en erfaren förare med tillräcklig teoretisk och teknisk kunskap för att få bilens maximala kapacitet, sedan är det lättare för dig som ägare att lära dig köra efter den inställning

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Samt att en sån här bil med så pass mycket downforce blir steget mycket större för en amatör att ta. Mycket effekt och bra bromsar går fort att lära sig utnyttja som amatör. Men med mycket downforce och skillnaden av fräscha dock osv kräver enormt mycket erfarenhet för att dra nytta av snabbt.

Alx fick bara 1 varv på lördagen. Då var det nya däck och högre ladd än han körde på 1:14 tiden. Att direkt kunna kapa 2 sek med de 2 ändringarna (plus lite annat i setup) går bara genom erfarenhet och mentalt arbete. Alx fick luta sig mot det och flytta bromspunkter och ändra apex-hastigheter baserat på hur han trodde det ökade greppet skulle vara. Vansinnigt imponerande.

Det som känns mest spännande just nu är att se hur fort vi kan köra på Mantorp med förändringar i setup och vissa delar på bilen. Det är fortfarande lockande och kul att köra själv men det lockar mer att hitta max för bilen.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



GustafB skrev:
ripper skrev:
Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid

Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha


Inbromsningen är helt mega. Men vi har några förbättringar på gång som ev kan flytta fram punkten ett par meter till

Skulle nästan vilja lägga min egen körning helt åt sidan ett tag och bara jobba på ett få ur absolut max ur bilen tillsammans med Alx.
Jag förstår känslan 100% Har även om mitt är eget experiment och bil är ljusår från din nivå ofta tänkt att du skulle vara skitskoj att bara vara mek och utvecklare av bilen för att få veta av nån proffs rattare vad som fungerar och inte, och hela tiden växa.

Sen när man stannar av för man känner man nått en viss nivå, hoppa in och själv börja om och växa in i bilen och då ta sin egna "tids resa" typ

Som flera sagt skall bli kul att följa oavsett vald väg thumbs up

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Tror du inom ett par-tre år kan kapa ned till 1.10.
Sedan tror jag det blir enormt mycket svårare, och dyrare,
Men redan nu är det en enorm bedrift så vad säger att inte lägre än 1.10 är inom räckhåll

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 192, 193, 194   >>
67 besök senaste veckan (1138953 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande