Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
häkkinen till bar-honda??
<<   1, 2, 3
10398 besök totalt
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Anders Jonsson skrev:
Acke skrev:
så du kan vara en men ändå få bara du har
vilket borde bara .....


En vanligt förekommande åsikt men frågan är om den stämmer? Varför är det så populärt att ifrågasätta just F1 förarnas kompetens? Ingen annan serie får så mycket stryk. När hörde man senast någon klaga på förarna i DTM, ETCC, Formula Ford, Indy Car eller Formel 3000? Men de som når kungaklassen är bara grabbar med fickorna fulla med pengar utan förartalang! Är det rimligt att tro att det är så!?

Jag tror nog i alla fall att alla Formel 1 förarna av idag håller tillräckligt hög klass för att undivka snigel stämpeln.

Men det är ju klart - ge mig en Williams och en veckas träning så skall jag nog knyta upp svansen på de där gossarna - eller....

Kan ju bero på att ingen bryr sig om de andra serierna och där är det i allafall mest pengar som gäller, så det blir väl inte så intressant att tala om vem som betalar eller inte betalar för att köra F3000, F3, etc., eftersom alla betalar. Undantaget är några enstaka serier, typ touringbilsserier, där det brukar vara några som får betalt. Att de sedan får betalt av sina sponsorer för att överleva är en annan sak.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Elitracing (åskådarracing)
häkkinen till bar-honda??
<<   1, 2, 3
10398 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande