Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota MR2 Turbo 1995, Tracktoy
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11   >>
12 besök senaste veckan (42794 totalt)
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
En sak jag glömt att nämna i tråden, tror jag, är att jag investerade i "nya" baklysen som egentligen är begagnade original. Någon japan med dålig smak hade under tidigare ägarskap bytt till Altezza(Lexus style) baklysen vilket jag inte alls gillat. Men nu är det åtgärdat.
Original lysena finns inte att köpa nya längre och börjar bli ganska dyra så jag slog till nu innan de knappt går att få tag i längre.

Gamla över och de nya jag monterat under.


Sedan slängde jag ihop en vevhus burk av lite rör och skit som fanns liggande på jobbet.
Lite bättre än de petflaskor jag haft provisoriskt nu när jag testat

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



Världen är liten, svarade just på din FB post och hittar dig nu här.

Fin bil oavsett och hoppas du får ordning på bitarna.
Planen att hitta/modda dimljuset och ombes så du kan köpa mer glass?

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
robber skrev:
Världen är liten, svarade just på din FB post och hittar dig nu här.

Fin bil oavsett och hoppas du får ordning på bitarna.
Planen att hitta/modda dimljuset och ombes så du kan köpa mer glass?


Ja alla nördar verkar samlas på samma ställen

Planen är att fixa dimljus och ett litet oljeläckage jag har hittat. Sedan köpa lite glass och ombesiktiga innan tiden går ut för det i alla fall.
Men mest vill jag lägga lite mil på bilen och se så allt lirar sedan ska jag försöka ta mig till någon banträff i sommar så jag får köra lite bana för saknar det

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
I dag har jag varit på TRK Däck här i Uppsala och gjort hjulinställning. Två riktigt trevliga och kunniga killar som har det stället. De har även genuint motor intresse så finns alltid lite roliga bilar där att glo på.

Själv hjulinställning gick bra förutom att justera caster fram för på min bil finns ingen justering för det på original upphängningen.

Här är pappret på hjulinställningen.


Har haft problem att vänster fram däck tar i innerskärmen när man svänger fullt och som ni kan se beror det mest troligt på just caster inställningen. Men allt under bilen ser rakt ut bussningarna ser shysta ut bilen är inte krockad heller, i så fall har det gjort sjukt bra jobb att laga den. Så vad beror den stora skillnaden på?

Så troligtvis blir det att köpa justerbara caster stag så jag kan svänga fullt sen och även få ordning på detta så man får en bil som beter sig mer som man vill.

Men summa summarum så känns bilen mycket trevligare att köra på lite knixiga vägar nu, svänger in bättre i kurvorna.

Bjuder på en sista bil på själva inställningen jobbet.

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
I dag har det varit olidligt varmt hemma så man har inte haft ork att göra något alls i stort sett. Men mr2an läckor har jag fixat så hade passat att testa den lite på gatan och se så allt fortsätter att hålla tätt. Eftersom den har AC så var det skönt att åka i den lite.

Tog med sambon och åkte till Nifsta motorträff, som är varje torsdag hela sommaren, för att glo på lite andra bilar. Många andra där som hade samma idé i det fina vädret. Trevlig tillställning som vanligt men vi orkade bara med lite över 1 timma sedan var det alladels för varmt.
Då bestämde vi oss att åka till Sigtuna och köpa glass vid hamnen.

Så sammanlagt blev det 14mil i dag och bilen skötte sig bra och inga läckor när jag kommer hem.

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Riktigt läcker den där thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
På lördag är det Japdays på Mantorp Park. En dag med bara japanska bilar. Utställning, Drifting, bankörning och offroad.
Så givetvis tänkte jag testa att åka bana. Första gången på bana med nya setupen, även första gången på Mantorp så ska blir riktigt kul.

I går börjades det med lite förberedelser. Först besiktigade jag bilen igen och nu gick den igenom utan några som helst problem. Annars hade besiktningen gått ut på lördag och det hade ju varit opassande.
Sedan på kvällen blev det byte av bromsvätska och bromsbelägg fram. Men i samband med det kom jag ihåg att jag borde gjort något åt splitter så man styrde mer luft till bromsarna för att få kylning. Men då var det kväll så orkade inte det då.

I dag med ny energi blev det att ge sig på splittern. Med de tips jag fått innan så var det helt enkelt bara att bygga en kilformad låda för att styra upp luft mot bromsarna.
Jag byggde det jag fick plats med och hoppas det duger. Gjorde även en förstärkning bak eftersom den böjde sig lite vid montering.

Splitter före bromskylning.


Splitter efter bromskylning


Ska väl försöka sammanfatta dagen på Mantorp efter jag kommer hem.

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



Du verkar händig så kanske något för dig?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=116102

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
robber skrev:
Du verkar händig så kanske något för dig?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=116102


Hade varit grymt kul att testa plasta lite

Tyvärr har jag lite dåligt med plats och garaget sitter ihop med huset så min sambo blir säkert jätte glad när det börjar lukta epoxi i hela huset

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



AffeAlien skrev:
robber skrev:
Du verkar händig så kanske något för dig?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=116102


Hade varit grymt kul att testa plasta lite

Tyvärr har jag lite dåligt med plats och garaget sitter ihop med huset så min sambo blir säkert jätte glad när det börjar lukta epoxi i hela huset


Passa på och gjut upp en badtunna samtidigt så är du förlåten

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
Japdays Mantorp 2019
Det var en riktigt trevlig tillställning.
Körde bilen de dryga 30milen ner utan några som helst problem eller missöden. Vilket var skönt, men däcken är rätt bullriga så man tröttnar rätt ordentligt på det ljudet efter några mil
Åkte ner på fredag mitt på dagen och checkade in på det B&B jag bokat. Sedan åkte jag till banan och kollade in alla galningar som bestämt sig för att campa på banan. Själv är jag för gammal för tälta på en camping där folk festar hela natten om jag ska orka köra bana dagen efter.
Blev en massa skitsnack och tittande på bilar den kvällen, var i säng runt 23 ändå så inte så farligt.

Lördagen så kom jag runt 07.30 in på området och letade upp MR2 Svergies "monter" där jag skulle stå och representera klubben sedan bar det av till förar möte 08.30.


Efter förarmötet var det bara 20min kvar till jag skulle köra första gången. Men när jag gick till bilen kom jag på att jag glömt att tanka som jag tänkte göra kvällen innan, Som tur är ligger macken väldigt nära mantorp. Jag hoppade in i bilen och åkte till macken och tankade sedan vara det tillbaka till området och ställa sig i lineup.

Jag hade valt att anmäla mig i Amatör klassen eftersom jag inte kört bilen på bana innan med denna setup och aldrig varit på mantorp tidigare heller. Sedan har jag ganska begränsad erfarenhet av bankörning över lag.
Första varven kändes amatör helt rätt för jag visste ju knapp åt vilket håll banan svängde och var jag kunde bromsa eller hur greppet var i bilen. Inget tidtaget varv då men gissar på 2 minuter plus i alla fall.



Har ju surfplatta installerad för att kunna se alla värden och olja temp/tryck skötte sig fin fint, även vatten tempen låg där den ska. Men insugstempen gick över 75 grader vilket inte kändes något vidare, jag vet att det är ett problem med dessa bilar men kändes ändå väl högt.

Hoppade över nästa körpass för att se över bilen lite och även faktiskt stå lite i montern och inte bara vara på banan, trotts allt bjöd klubben på inträde och körningen.
För att försöka få lite bättre flöde till intercooler och kanske få ner insugstempen lite mer skruvade vi bort regnskyddsplåten som sitter på insidan av motorluckan.

Så nästa pass ut. Då efter 2 varv när jag i alla fall visste åt vilket håll kurvorna svängde började jag satsa lite mer och lite på att R-däcken höll greppet i kurvorna. Nu började jag få upp farten en hel del men tyvärr gick det aldrig att köra fullt ett enda varv för det var folk i vägen hela tiden. Det var nu jag insåg att jag kanske inte skulle kört i amatör ändå. Men detta pass blev fullt ut 20min jagade en subaru hela tiden med ganska liknande effekt som jag och han ville inte släppa om mig på rakorna och jag vågade inte försöka mig på att köra om i en kurva så bästa varvet blev 1.53min. Precis när de släppte målflaggen så tändes motorlampan.... tittade på surfplattan och jag hade visst 85 grader i insugstemp nu... det hade alltså inte hjälpt att ta bort plåten. Men tempen sjönk snabbt på avkylningsvarvet och motorlampan slocknade. In i depån och låta bilen kallna av en stund och gå runt och titta på ut ställningen lite.

Stod över ännu ett kör pass sedan precis innan det var dags att köra igen tänkte jag att det är bäst jag kollar fläkten till intercoolern. Startade bilen men ingen fläkt gick? Tittade i motorrummet och såg att kontakten på fläktreläet hade trillat ur. Tryckte i kontakten och fläkten hoppade igång direkt. På med ett buntband runt det hela så den inte kan lossna igen sedan ut på banan!
Nu kändes det riktigt roligt och jag tänkte satsa ordentligt denna gång och våga ta mig förbi folk på ett lite annat sätt. Det gick super bra, tog mig ett gäng bilar och fick fri bana och började gasa på på varv 2. När jag bromsar på rakan vid depån smäller det och skakar i ratten.. jag trodde det var bromsarna så tar det lite lugnare genom parisen och bromsar lite för att känna om jag känner något men kände inget alls. Ut på långa rakan trycker full och när jag kommer upp i runt 100km/h hör jag hur det börjar smälla fram, det är splittern som håller på lossna. Sänka farten och åka in i depån är det som gäller.
En fin liten bild här på när jag åker med splittern hängades.


Väl i depån ser jag att båda de bakre fästena har vibrerat lös och gängat ur sig vilket har lett till att de främre fästena har böjts och lossnat delvis. Hade tur att inte hela splittern flög lös får då hade saker kunnat gå sönder på riktigt.
Kylarbaken som var ett av de främre fästpunkterna gillade inte att hålla all vikten själv så den släppte från sina svetsar.


Jag skruvade bort splittern direkt för att hinna köra en sväng och jag han precis klart och undersöka skador och inse att det var lugnt att köra utan splitter och inget annat tagit skada sedan vara det bara åka direkt till Lineup.
Denna gången hade jag hyfsat fri bana men lyckades inte med något fullfarts varv alls ändå. Men hade ingen tidtagning i alla fall så kändes som det inte gjorde så mycket. Det jag kände var att splittern faktiskt gör skillnad, bilen svänger in lite bättre med den på. En annan sak som gjorde stor skillnad var fläkten på intercoolern, insugstempen blev aldrig över 65 grader nu med fungerande fläkt och det känns ändå acceptabelt.

Efter all körningen skulle jag försöka få med mig splittern hem, tyvärr rymdes den inte i bilen så jag beslutade mig för att bryta av den och ändå ta med den hem för att använda som mall när det ska byggas en ny.

Väl hemma är jag både glad och nöjd att bilen hållit ihop så pass bra och kul att testa åka på mantorp. Nu ska det småfixas lite sedan får vi se vad jag hinner köra mer denna sommar.

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
Lite Bonus bilder från dagen.
Stort tack till Rasmus Zetterberg som tagit alla Actionbilderna från banan utom den första i detta inlägg.








_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Såg din bil nere i montern, ser riktigt bra ut!

Valde själv att köra i erfarna gruppen just för att jag läst många inlägg på FB i stil med "tänkte prova bankörning för första gången". Blev dock lite skraj när jag väl var nere och fick höra rykten om jag skulle dela körpass med 800hk slicks-bilar (Och det visade sig sen även vara totala nybörjare i min klass också då amatörpassen blev fullbokade...)
Men det flöt på bra trots allt. Men svårt att hitta fria varv förstås.

Synd på splitter-haveriet. Bara bygga nytt

/Kristofer (med en silverfärgad STi, ev. depågranne med den du jagade?)

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Skönt att få en shakedown och att bilen funkade så det gick att köra hem med, en seger bara det ibland thumbs up

Gick förbi din bil när du skulle ut o köra ett pass och tyckte den misstände/gick på 3 cyl men låter ju som allt var ok ändå.

Vart hittade du förresten bilder? har kollat runt men inte hittat alls många ifrån bankörningen

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
NIzmo skrev:
Skönt att få en shakedown och att bilen funkade så det gick att köra hem med, en seger bara det ibland thumbs up

Gick förbi din bil när du skulle ut o köra ett pass och tyckte den misstände/gick på 3 cyl men låter ju som allt var ok ändå.

Vart hittade du förresten bilder? har kollat runt men inte hittat alls många ifrån bankörningen


Ja det var skönt allt lirade och bilen håller ihop.

Kallstart mappningen är under all kritik och behöver justeras, går uselt tills den är varm. Svårt att göra dagen den mappades eftersom den blir varm. Men de kunde lätt göras "remotly" bara jag som haft 100 andra saker för mig så de inte prioriterats. Själv kan jag inte en skit om mappning heller och inte riktigt haft tid att kolla på det som sagt.

Bilderna har jag fått av Rasmus Zetterberg. Hör av dig till honom ha har garanterat på din bil med.
https://www.facebook.com/rasmus.zetterbergh

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
Efter Japdays och körningen på Mantorp så såg jag till att laga de trasiga kylarfästet som jag monterat splittern i förstärkte det lite och byggde en ny splitter, gick rätt snabbt när jag hade kvar den gamla som mall.


Tyvärr så kändes det inte alls så stabilt och bra nu när man kört sönder det en gång så skruvade ner den och har nu planera på att i vinter bygga bättre fästen lite likt dessa på bilden som man monterar i fästena för dragögglorna på undersidan.


Hade ju problem när jag gjorde hjulinställningen med konstig caster. Eftersom den inte gick att justera beställde jag nya justerbara stag som kom hem lagom till jag gav upp med splittern. Enkla och byta sedan justerade jag lite caster med hjälp av tumstocken så är nog bättre än innan men måste göra en riktig inställning igen sen.

Original caster stag


De nya jag monterat


I morgon blir det att åka lite konbana med MX5 racing club på Lunda. Får se om man märker av caster stagen.

En bonus bild från japdays

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
Jaha, hur gick det med MX5 klubben då?
Jo tyvärr blev det inte alls mycket kört för min del. Han köra slalom banan 2 gånger, första var mest bara för att komma ihåg hur man skulle köra. Andra gången försökte jag få något slags tempo. Men måste erkänna att jag är hopplöst dålig på slalomkörning. Jag tar ut kurvorna runt konerna på tok för mycket, måste öva så man kan köra mer rakt och spara många sekunder.
När jag ställde mig i line up för att köra en 3:e gång och stod och brummade på tomgången började bilen plötsligt ryka väldigt blått.
Tänkte direkt att nu är turbon skräp!
Stanna kvar en stund och tittade lite på de som körde. Men det snurrade för mycket tankar i huvudet så hoppade in i bilen och åkte hem.

På vägen hem tittade jag mycket i backspegeln för att se om de rykte mycket Men såg inte ett dugg blå rök. Provade ladda på lite några gånger men ändå ingen rök. Väl inne i Uppsala svängde jag in på Donken för att tröst äta lite. Stannade på parkeringen och hoppade ut med bilen i gång för att de om de kom någon rök. Till min förvåning ingen alls, gasade till några gånger men ändå inget.

Medan jag väntade på maten googlade jag lite och såg att både EFR turbosarns och även precisions kullagrade aggregat är ganska känsliga för just olje evakuering. Några olje restriktorer får man inte använda så man måste se till så att flödet är fritt efter turbon i stället.
Frågan är bara varför detta hände på tomgång och inte när jag kör bilen, oljereturn är ju över oljenivån i tråget oavsett.

Försöker i alla fall lösa problemet genom att nu byta kopplingar på AN slangen från turbon till tråget mot fullflödes varianter.
Bifogar bild på skillnaden. Hoppas detta hjälper.


_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Såg när det rök massa, såg deppigt ut. Lattjo beteende bara. Kan det ha skvalpat upp olja någonstans när du krängde runt bilen och sen att det "runnit ner" när bilen sen fick stå still?

_________________
Magnus Thomé
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Såg när det rök massa, såg deppigt ut. Lattjo beteende bara. Kan det ha skvalpat upp olja någonstans när du krängde runt bilen och sen att det "runnit ner" när bilen sen fick stå still?


Har typ aldrig stått stilla på tomgång länge än 1-2 minuter tidigare så har aldrig varit i denna situationen. Men ska nog återskapa den igen nu när jag bytt oljereturen till turbon och se om den återkommer.

Kollade tryckrören från turbon och de var torra och fina så där hade de inte varit olja i alla fall.

Kan inte komma på vad oljan skulle komma från annars som hamnar inuti avgassystemet om det inte är turbon. Så nu håller vi tummarna så får vi se.

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
Liten snabb uppdatering.
Har bu bytt till fullflödes böjar på returledningen och sedan stått bra länge på tomgången hemma utan någon blårök. Så frågan är om det var nått som hände när jag gungade fram och tillbaka på slalomen som ställde till det eller om jag löst problemet genom den bättre evakueringen av olja från turbon, Tiden får utvisa helt enkelt. Men nu räknar jag bilen som hel igen.

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241


Trådstartare
I söndags var jag och körde superstage på Lunda med Ford Club Sweden. Tyvärr dålig uppslutning endast 3 fordar plus jag. Men vi som var där fick köra desto mer.

Det hade regnat hela natten i stort sett så det var blött när vi kom på morgonen. Jag har ju bara R-däck, för jag har inga spacers så jag kan få på lindra andra fälgar för tillfället, så var inte helt överlycklig för greppet är rätt uselt då och min erfarenhet är inte så stor varken i bilen eller med R-däck.

Första stinten tog jag en långsam vända bara för att se hur banan ser ut. Andra föesöket höjde jag farten lite och kände mig ganska bekväm så jag laddade på för det tredje försöket och så vid 3:e porten hade jag högre fart än jag hade grepp och wips så snurrade jag ut på gräset. Inget gick sönder som tur var så spolade av gräset och tittade sedan på de andra som körde lite. Samlade mod för att åka igen
Bästa tid 1.18.20

Andra stinten körde jag ett lite långsammare varv ut och de hade börjat torka hyfsat på banan, Dock en hel del blöta fläckar kvar. Men kändes absolut att greppet började finnas där. Laddade på lite till på andra varvet men i 2:a porten efter vändningen så var det alldeles för blött jag kom i ganska hög fart och kände det var halt släppte av lite för mycket gas lite för snabbt och wips, snap oversteer, låste bakhjulen och hamnade på gräsmattan i alldeles för hög fart, inte alls så kul...
Efter jag åkte in med bilen såg jag att camber höger fram såg ut att vara lite extra mycket. Så troligtvis hade något rört sig när jag åkte av denna gång men allt kändes som det satt fast.
Bästa tid 1.14.32

Tredje stinten tog jag 2 extremt försiktiga rundor så till att släppt gasen helt över allt där det kunde tänkas vara halt och "rullade" förbi dessa ställen. Men denna gången var nästan helt torrt så jag vågade gasa på ordentligt mellan alla ställen som kändes lite riskabla. Det slutade med 3st tider på 1.11.**
Bästa tid 1.11.45

Fjärde stinten var i stort sett helt torr körde ett lugnt varv och kände av banan sedan hade jag börja tänka på hur jag kört innan lite med och tips jag fått för sista inbromsningen där det finns en hel del tid att tjäna.
Körde en låg 1.10 sedan en mitten 1.09 sedan en låg 1.09
Avslutade med bästa tid på 1.09.03

Sedan grillade vi lite korv, i grillarna som finns på platsen. Davve bjöd på både korv och bröd vilket jag tackar för eftersom jag missat att det var tänkt att grilla thumbs up
Alltid trevligt med lunch och lite snack i pausen.

Efter lunch hade jag bestämt mig för att en låg 1.08 skulle det bli innan jag åkte hem.

Femte stinten var också helt torr och solen hade varit framme och värmt asfalten lite och mitt självförtroende var bättre och ny energi efter maten.
Först ett lite lugnt varv för att få upp tempen i allt. Sedan satsade jag ganska ordentligt. 1.08.36 blev tiden den svängen, tur jag inte fick se tiden förens efter för jag var verkligen inte nöjd och hittat lite ställen för förbättring. Nästa tid 1.06.86 visste inget om tiderna fortfarande och gav mig ut en sista sväng för att putsa ytterliga på det jag tyckte jag missat för grovt på.
Bästa tid 1.06.10

När jag kom tillbaka var David redan på väg till sin bil, han hade varit snabbast hela dagen innan, gick och kollade mina tider och trodde knappt mina ögon, vilken förbättring jag gjort med torrt och lite övning. När David kom tillbaka var jag tvungen att höra vad han gjort för snabbast tid på R-däck, han körde gatdäck den dagen, och den tiden var ganska precis en halv sekund snabbare än mitt bästa. Jag var bara tvungen att åka ut och försöka bättra min tid!

Sjätte stinten ut ett hyfsat lugnt uppvärmnings varv. För att sedan satsa, körde 3st 1.06.** tider efter varandra men lyckades inte förbättra mig alls tyvärr. När jag sedan körde avkylning på taxningsbanan bredvid och skulle vända långt bort kom höger hjul, som fått lite mer camber tidigare, utanför asfalten så det blev som att köra ner i ett hål. Det small till höger fram och ratten var inte rak när jag körde rakt fram längre. När jag kom fram och parkerade visade det sig att jag hade ALLT negativ camber man kunde ha. Kändes som det var färdig kört för dagen.

Snackade med de andra och alla var ganska nöjda med att fått så mycket körning så lite innan 14 packade vi ihop. Nöjd och glada, men lite besvikna på antalet personer som dykt upp.

2 bilder från körningen



Sedan en fin bild på min nya camber inställning, negativ ALLT

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota MR2 Turbo 1995, Tracktoy
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11   >>
12 besök senaste veckan (42794 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande