Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3.2-96 Jägermeister
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (4666 totalt)
John.Karlsson
Sala
Här sen Dec 2005
Inlägg: 54



Jag ser att insuget kommer sitta bra på den bilen, garanterat bättre än på min bil som numera endast lever sitt liv på gatan
Lycka till!

_________________
John Karlsson

BMW E36 M3 3,2
BMW E46 328
Citera
Oliverahlen
Kungsholmen,Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27


Trådstartare
En liten uppdate inför vinterns modifierande!


1. Köhler racing avgasystem inköpt och monterat.

2. riktigt Kolfiberinsug med M3 E46 CSL original filter monterat.

3. Plastdörrar köpta och makrolonrutor ska skäras ut och monteras.

4. Plasthuv ska införskaffas, någon som vet vad original huven väger? tycker den verkar väga bly...

5. funderar på plast baklucka men hur går det med montering av vinge underifrån?? håller glasifber delar för trycket eller måste man montera förstärkningar eller hur har folk gjort i detta fall?

6. nya skivor bak ska införskaffas för dom är riktigt slut (några tips? fungerar Zimmermann för hård bankörning bak?)

7. olja+ filter + bromsvätska byts till våren inkl diff olja, bilen står nu och vilar i garaget efter en testrepa med Köhler systemet. jösses vilket magiskt ljud

8. Mappning ska bokas inför våren med nya avgassystemet

9. vägning av bilen inför våren hoppas hamna på under 1200 kilo med allting monterat utan passagerarstol (tyvärr tjock förare på 84kg..)

misständningproblemet även lokaliserat med att jag bytte tändspolarna då jag hade ett par nya liggandes inkl tändstift BMW original vilket va skönt att det inte va något värre än så!


Trevlig kväll!

Oliver









_________________
Oliver Åhlén
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Trevlig bil!
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Oliverahlen skrev:


4. Plasthuv ska införskaffas, någon som vet vad original huven väger? tycker den verkar väga bly...

5. funderar på plast baklucka men hur går det med montering av vinge underifrån?? håller glasifber delar för trycket eller måste man montera förstärkningar eller hur har folk gjort i detta fall?


19kg vägde min coupé huv när jag kastade den för ett tag sen.

Glasfiberbaklucka håller inte för nånting i princip, men det tar inte så lång tid att bygga förstärkning under med lite alu-profiler.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Oliverahlen
Kungsholmen,Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27


Trådstartare
alindquist skrev:
Trevlig bil!


tack så mycket!

_________________
Oliver Åhlén
Citera
Oliverahlen
Kungsholmen,Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27


Trådstartare
Newberg skrev:
Oliverahlen skrev:


4. Plasthuv ska införskaffas, någon som vet vad original huven väger? tycker den verkar väga bly...

5. funderar på plast baklucka men hur går det med montering av vinge underifrån?? håller glasifber delar för trycket eller måste man montera förstärkningar eller hur har folk gjort i detta fall?


19kg vägde min coupé huv när jag kastade den för ett tag sen.

Glasfiberbaklucka håller inte för nånting i princip, men det tar inte så lång tid att bygga förstärkning under med lite alu-profiler.



ok tack ja den väger endå så mycket alltså... intressant! då blir det en del kilon med den och bakluckan och dörrarna som skalas av thumbs up

tack för tipset med bakluckan!

_________________
Oliver Åhlén
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130



Ang skivor bak, stoptech säljer eftermarknadsskivor med originalmått. Såna har jag tänkt köpa såsmåningom. Vill minnas att Pean har dessa för typ 3500kr paret, till skillnad från typ 2500kr styck för original bmw.


_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Oliverahlen
Kungsholmen,Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27


Trådstartare
Doggelol skrev:
Ang skivor bak, stoptech säljer eftermarknadsskivor med originalmått. Såna har jag tänkt köpa såsmåningom. Vill minnas att Pean har dessa för typ 3500kr paret, till skillnad från typ 2500kr styck för original bmw.




intressant!

stort tack för tipset!


beställde precis en Glasfiberhuv av ACM med Racelås mycket vikt att kapa där ! thumbs up

_________________
Oliver Åhlén
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Oliverahlen skrev:
Newberg skrev:
Oliverahlen skrev:


4. Plasthuv ska införskaffas, någon som vet vad original huven väger? tycker den verkar väga bly...

5. funderar på plast baklucka men hur går det med montering av vinge underifrån?? håller glasifber delar för trycket eller måste man montera förstärkningar eller hur har folk gjort i detta fall?


19kg vägde min coupé huv när jag kastade den för ett tag sen.

Glasfiberbaklucka håller inte för nånting i princip, men det tar inte så lång tid att bygga förstärkning under med lite alu-profiler.



ok tack ja den väger endå så mycket alltså... intressant! då blir det en del kilon med den och bakluckan och dörrarna som skalas av thumbs up

tack för tipset med bakluckan!


Dörrar väger absolut mest, dom är töntigt tunga, mina original kompletta med elhiss och innerdörrsida vägde in på 31kg/st, och nya i glasfiber inkl plastruta, backspegel, dörrhantag mm vägde 8kg. Så nästan 50kg viktbesparing totalt. Det finns mycket vikt att ta på en E36 hyffsat enkelt

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Oliverahlen
Kungsholmen,Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27


Trådstartare
Newberg skrev:
Oliverahlen skrev:
Newberg skrev:
Oliverahlen skrev:


4. Plasthuv ska införskaffas, någon som vet vad original huven väger? tycker den verkar väga bly...

5. funderar på plast baklucka men hur går det med montering av vinge underifrån?? håller glasifber delar för trycket eller måste man montera förstärkningar eller hur har folk gjort i detta fall?


19kg vägde min coupé huv när jag kastade den för ett tag sen.

Glasfiberbaklucka håller inte för nånting i princip, men det tar inte så lång tid att bygga förstärkning under med lite alu-profiler.



ok tack ja den väger endå så mycket alltså... intressant! då blir det en del kilon med den och bakluckan och dörrarna som skalas av thumbs up

tack för tipset med bakluckan!


Dörrar väger absolut mest, dom är töntigt tunga, mina original kompletta med elhiss och innerdörrsida vägde in på 31kg/st, och nya i glasfiber inkl plastruta, backspegel, dörrhantag mm vägde 8kg. Så nästan 50kg viktbesparing totalt. Det finns mycket vikt att ta på en E36 hyffsat enkelt



ja dom är extremt tunga! min bil har dock något rätt ovanligt som jag förstått bara fanns på 96orna.. aluminiumdörrar så blir intressant att skruva av och se vad dom väger! frågan är bara vad besiktningen möjligtvis säger om dörrarna.. har X-stag i dörrarna av buren byggd av Custom Cages.

_________________
Oliver Åhlén
Citera
Oliverahlen
Kungsholmen,Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27


Trådstartare
Hej folket,

är det någon som vet vad besiktningen säger om glasfiberdörrar när man har kryss stag bur i sidorna? då jag sätter en kolfiber dörrsida invändigt "ser" det ut som en vanlig dörr fast vikten lurar nog ingen.. om någon har besiktat med detta och vad dom har sagt och vad som är reglerna och om det är en totalt nej?


God fortsättning !

_________________
Oliver Åhlén
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Jag med flera i cupen åker med zimmermann skivor. Funkar finfint

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3.2-96 Jägermeister
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (4666 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande