Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 70, 71, 72 >> 11 besök senaste veckan (497368 totalt) |
Ingen som ville gissa alltså? Aja, frågan får ligga öppen ett tag till.
Nästa på listan var en ny främre motorplåt.... Nu är den på gång. Blir vara grovt till kapad och borrad nu, så får alla hålen borras sen när den slutfixas. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Någon timme senare så satt plåten på plats. Hann även med att göra iordning plattorna som rören ska svetsas fast i sen.
Förhoppningsvis så sitter motorn där den ska utan några klossar innan veckan är slut. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det är lite stiltje på grund av semester och barn hemma. Men var förbi en sväng idag och grubblade lite mer på förarpositionen.
Det här börjar kännas bra. Med raka ben så hamnar mina hälar strax innanför det nedre tvärstaget under kopplingen, som pedalerna sitter nu så blir benen lätt böjda och vid max pedalrörelse så tar dom precis inte i torpeden. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Du vet att toytastaget inte måste gå ända upp i knutpunkten och inte ända ner i golvet ?
Att flytta det skulle göra underverk för platsen i coupen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
I det här fallet så vill jag ha toyotastaget mellan knutpunkterna i ramen, vad det gäller utrymme så är det inga problem med staget där, jag når ändå inte fram dit när jag sitter fastspänd...
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Jag tänkte främst på att ta sig in och ut. Du blir ju äldre du också... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag behöver byta stol innan det staget kommer att vara i vägen för i och ur steg. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Nu så, börjar bli mer kompis med glasfibern nu, dock vissa former i framskärmarna som är lite udda.
Nu är den här gjutning en bara för att ha en grund att bygga främre karosseriet runt, därav att det inte är några förstärkningar, infästningar eller liknande. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Utöver det att jag fick ta en snabbis till Biltema för att fylla på med polyester så gick den här gjutningen bra, känner att jag börjar få lite bättre koll på det hela nu.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Grundämnena som ska användas till framändan är färdiga och tagna ur formarna. Vikten på huv och skärmar tillsammans landade på ca 4 kilo. Huven är lite flimsig men det får fungera.
Kan avslöja att det är lite coola delar på väg hem. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Huven är nog den delen som inte får vara för fladdrig. Det kan bli skaplig lyftkraft på en huv när man kör. Hände väl en olycka med en hemgjuten huv för några år sen, om jag minns rätt, huven flög av och träffade en funktionär. Plasta in förstärkningar på undersidan, mellan infästningspunkterna. Typ runt kanten och ett kryss i mitten som på undersidan av vilken huv som helst. Skumkärna och glasfiber över borde funka. Du vill att den ska vara styv nog för att inte börja fladdra. Fladder kan ge höga laster. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||
Som sagt, det här är bara pluggen som hela framänden ska byggas upp runt. Hjulhusen kommer att invadera på huven och det kommer troligen att behövas någon form av upphöjning runt den punkten som insuget sitter på.
När den riktiga gjuts sen så kommer det att vara en kärna av honeycomb. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Aha! _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 70, 71, 72 >> 11 besök senaste veckan (497368 totalt) |