Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46, DCT.
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 32, 33, 34   >>
12 besök idag (117697 totalt)
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 243



Det följs med spänning!

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
Ricke W skrev:
Det följs med spänning!


Tackar, hoppas kunna visa provkörningsfilm snart

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Lasse Karlsson skrev:
Ricke W skrev:
Det följs med spänning!


Tackar, hoppas kunna visa provkörningsfilm snart


Jag har provkort min. Det gick sådär....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
I dag vart det en lyckad kväll.
Nisse hjälpte mig via telefon att skaka liv i DCT lådan, det vart lite felsökning o sånt men inga större katastrofer.
Var mest orolig att nått var felkopplat i lådan, men det verkar ok. Enda strulet så här långt var att vi inte fick in TPS signalen, men det fortsätter vi att felsöka nån annan dag.
Nu står bilen på pallbockar, men växlar framåt/ friläge/ back går i som de ska. Blir att sikta in sig på att ställa den på hjulen o rulla lite försiktigt framåt helgen.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



Va gott!

_________________
Robert Aronsson
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
robbansson skrev:
Va gott!


Ja, känns otroligt bra.

Lite småfix kvar, men nu kan man se frammåt igen.


//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
Var förbi garaget på morgonen, ställde ner bilen på hjulen och testkörde en kort sväng. Kopplingen känns helt ok, dragläge/ingrepp känns smidigare än vad jag minns Sachs sportkopplingen som hörde till den manuella lådan var, så det är bra.
Växlarna funkar bra, 1-7, neutral o back utan problem.

Måste kolla vidare på varför jag inte får in TPS signalen.

Sen så återstår en hel del jobb, tex städa upp i kablaget, fästa ECU osv, det är ganska trevligt jobb.
Fixa gearcut och throttle blip står på tur, i alla fall gearcut är viktigast att få till. Får bli lite special eftersom jag kör med orginalstyrning till motor, men det ska väl gå att lösa.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Grattis. Funkar det så bra vid första försöket.... så kommer det bli jättebra.

Är det inte enklast att sätta en separat tps för lådan ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Grattis. Funkar det så bra vid första försöket.... så kommer det bli jättebra.

Är det inte enklast att sätta en separat tps för lådan ?


Tackar Håkan.

Tror att vi har ringat in felet med TPS'n. Men hur tänkte du med en egen TPS? Som känner av gas spjället?

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Lasse Karlsson skrev:
ButterflyRacing skrev:
Grattis. Funkar det så bra vid första försöket.... så kommer det bli jättebra.

Är det inte enklast att sätta en separat tps för lådan ?


Tackar Håkan.

Tror att vi har ringat in felet med TPS'n. Men hur tänkte du med en egen TPS? Som känner av gas spjället?

//Lasse


Ja.

BMWs ecu kan vara lite svårflörtade.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
Litet bevis på att den fungerar......

Kanske kan få till lite roligare film nästa helg.

[/youtube]

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12852



Coolt, och grattis!

Tråkig film dock.


Du behöver alltså inte använda koppling öht vid start heller?

EDIT: Förresten - på riktiga bilar drar man spaken bakåt när man växlar upp, och trycker den framåt för att växla ner. Det är bara komfortabla glidarbilar som har tvärt om.
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Coolt, och grattis!

Tråkig film dock.


Du behöver alltså inte använda koppling öht vid start heller?

EDIT: Förresten - på riktiga bilar drar man spaken bakåt när man växlar upp, och trycker den framåt för att växla ner. Det är bara komfortabla glidarbilar som har tvärt om.


Tackar.

Jo, jag vet att den är tråkig, men ville bara visa att den funkar

Man använder koppling när jag ska iväg på 1an eller backa.

Backen ligger framåt, man håller spaken ca 1 SEK så hoppar backen i, efter det drar man spaken åt höger då hoppar neutral i, när jag ska framåt petar jag spaken framåt snabbt, då hoppar 1an i, 2-7 ligger bakåt.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



And ersJepp sson skrev:
Coolt, och grattis!

Tråkig film dock.


Du behöver alltså inte använda koppling öht vid start heller?

EDIT: Förresten - på riktiga bilar drar man spaken bakåt när man växlar upp, och trycker den framåt för att växla ner. Det är bara komfortabla glidarbilar som har tvärt om.

Snart kommer en ny mjukvara där man inte kommer behöva använda kopplingspedalen om man inte vill

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Kul!

Ska bli skoj att se lite gasande sen 😃

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
En liten test vxl 1-4



//Lasse[/youtube]

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
Har fått fast plasten som ska sitta under bilen med, ser lite bättre ut så.



_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
Skaffade paddlar, det blir en del av vinterprojekten.
Maseratipaddlar, tror de funkar bra att bygga in i BMW's rattstång. Finns olika meningar om de ska sitta i ratt eller i rattstången, men jag kommer att testa med fasta paddlar i rattstång, känns inte det bra så blir det paddlar i ratten.

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Går det inte att bygga ihop med original SMG paddlar?

/AL

Edit - såg nu att den var manuell i grunden, fått för mig att den var SMG...

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



Blir bra med paddlar!

_________________
Robert Aronsson
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856


Trådstartare
AL skrev:
Går det inte att bygga ihop med original SMG paddlar?

/AL

Edit - såg nu att den var manuell i grunden, fått för mig att den var SMG...


Det ska inte vara några problem att använda SMG paddlar, tänkte först använda en sån ratt.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46, DCT.
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 32, 33, 34   >>
12 besök idag (117697 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande