Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 70, 71, 72   >>
11 besök senaste veckan (497261 totalt)
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Ingen som ville gissa alltså? Aja, frågan får ligga öppen ett tag till.

Nästa på listan var en ny främre motorplåt....


Nu är den på gång. Blir vara grovt till kapad och borrad nu, så får alla hålen borras sen när den slutfixas.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag vet precis vad det är. Men har väl inte läst så noga på sistone.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Någon timme senare så satt plåten på plats. Hann även med att göra iordning plattorna som rören ska svetsas fast i sen.


Förhoppningsvis så sitter motorn där den ska utan några klossar innan veckan är slut.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Några rör till och sen en liten spark....


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Det är lite stiltje på grund av semester och barn hemma. Men var förbi en sväng idag och grubblade lite mer på förarpositionen.


Det här börjar kännas bra. Med raka ben så hamnar mina hälar strax innanför det nedre tvärstaget under kopplingen, som pedalerna sitter nu så blir benen lätt böjda och vid max pedalrörelse så tar dom precis inte i torpeden.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Du vet att toytastaget inte måste gå ända upp i knutpunkten och inte ända ner i golvet ?


Att flytta det skulle göra underverk för platsen i coupen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
I det här fallet så vill jag ha toyotastaget mellan knutpunkterna i ramen, vad det gäller utrymme så är det inga problem med staget där, jag når ändå inte fram dit när jag sitter fastspänd...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



J.Schuman skrev:
I det här fallet så vill jag ha toyotastaget mellan knutpunkterna i ramen, vad det gäller utrymme så är det inga problem med staget där, jag når ändå inte fram dit när jag sitter fastspänd...


Jag tänkte främst på att ta sig in och ut. Du blir ju äldre du också...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
J.Schuman skrev:
I det här fallet så vill jag ha toyotastaget mellan knutpunkterna i ramen, vad det gäller utrymme så är det inga problem med staget där, jag når ändå inte fram dit när jag sitter fastspänd...


Jag tänkte främst på att ta sig in och ut. Du blir ju äldre du också...


Jag behöver byta stol innan det staget kommer att vara i vägen för i och ur steg.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Imorgon gjuter jag....

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Går det bra får du fira med ett gjutjärn

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Bjuder du Ove?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Nu så, börjar bli mer kompis med glasfibern nu, dock vissa former i framskärmarna som är lite udda.




Nu är den här gjutning en bara för att ha en grund att bygga främre karosseriet runt, därav att det inte är några förstärkningar, infästningar eller liknande.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Gjuta glasfiber är kul! När det går bra...
Hur gick det i dag?
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Utöver det att jag fick ta en snabbis till Biltema för att fylla på med polyester så gick den här gjutningen bra, känner att jag börjar få lite bättre koll på det hela nu.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Tyst nu, inte avslöja mina hemliga planer

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Grundämnena som ska användas till framändan är färdiga och tagna ur formarna. Vikten på huv och skärmar tillsammans landade på ca 4 kilo. Huven är lite flimsig men det får fungera.

Kan avslöja att det är lite coola delar på väg hem.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10584



J.Schuman skrev:
Huven är lite flimsig men det får fungera.



Huven är nog den delen som inte får vara för fladdrig. Det kan bli skaplig lyftkraft på en huv när man kör. Hände väl en olycka med en hemgjuten huv för några år sen, om jag minns rätt, huven flög av och träffade en funktionär.

Plasta in förstärkningar på undersidan, mellan infästningspunkterna. Typ runt kanten och ett kryss i mitten som på undersidan av vilken huv som helst. Skumkärna och glasfiber över borde funka. Du vill att den ska vara styv nog för att inte börja fladdra. Fladder kan ge höga laster.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032


Trådstartare
Som sagt, det här är bara pluggen som hela framänden ska byggas upp runt. Hjulhusen kommer att invadera på huven och det kommer troligen att behövas någon form av upphöjning runt den punkten som insuget sitter på.

När den riktiga gjuts sen så kommer det att vara en kärna av honeycomb.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10584



J.Schuman skrev:
Som sagt, det här är bara pluggen som hela framänden ska byggas upp runt. Hjulhusen kommer att invadera på huven och det kommer troligen att behövas någon form av upphöjning runt den punkten som insuget sitter på.

När den riktiga gjuts sen så kommer det att vara en kärna av honeycomb.

Aha!

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 70, 71, 72   >>
11 besök senaste veckan (497261 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande