Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera Raderad | 6 besök senaste veckan (7278 totalt) |
Ja, det är ganska najs faktiskt
Jag har inte testat alla chuckar och tillbehör och det är ju lite beroende på vad det är som ska sättas upp. Men man kan nog säga att 200-250mm är inga problem att sätta upp. Sen kan prylen vara uppemot 500mm i total diameter. Men har man något specifikt i åtanke så kan jag göra en nogrannare mätning så man får reda på om det funkar. _________________ Fredrik Moberg |
||
Här är ett par bilder på några enklare arbeten jag gjort
Svarvar bort kanterna på ett par lite slitna BMW-skivor Brotchar upp spindelledshålet på ett par Locost-spindlar (Ford Sierra) _________________ Fredrik Moberg |
||
Då borde du kunna sätta upp en 15x6 plåtfälg i svarven.
Har en uppsättning fälgar där jag vill ta loss centrumet och flytta det så det passar på min bil - centrumet sitter med 4 st svetsar som jag uppfattar att man skulle kunna svarva bort. Alternativet skulle vara att slipa bort dem med vinkelslipen men det känns som om det inte har riktigt samma precision. Återkommer om/när det blir aktuellt. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Det borde kunna fungera ja. Hör av dig om och när
_________________ Fredrik Moberg |
||
Nja, allt är såklart möjligt, men 14" är det största jag kan hålla i min stora chuck. Det innebär att om jag ska göra
15" så behöver jag något annat sätt att hålla fast dem. Självklart kan man svarva en adapterplatta och fästa fälgarna genom bulthålen, men frågan är hur kostnadseffektivt det blir. Så sammanfattat är svaret: ja jag kan nog ordna det, men jag tycker att du ska kolla med någon som är specialicerad på den typen av jobb först (t.ex. Fälgfixarna eller liknande) _________________ Fredrik Moberg |
||
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera Raderad | 6 besök senaste veckan (7278 totalt) |