Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Trasig diff? | << 1, 2 5 besök senaste veckan (1697 totalt) |
Vet ej. Gjorde ingen kontroll på hjulvinklarna innan jag rev ner bakvagnen. Trodde jag skulle hitta nåt mer uppenbart eller stort fel som var synligt.
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||
Trodde givetvis du mätte även track, inte svårt att mäta det själv heller.
Totala toe Är igentligen mindre viktig än track. Derät räcker med ynka millimeter fel på track för att bilen ska bli ruggigt instabil mellan gaspåslag/motorbroms. Enkelt och kul sätt att ha en väldigt rolig vinterbil är att medvetet ställa track lite fel. funkar lika bra på fyrhjulsdriven som bakhjulsdriven _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Om du spänner upp linor, gärna tunna oflexibla, parallellt med bilen, en på varje sida, så kan du mäta upp tå individuelt genom att mäta från linan in till fälgen i framkant och bakkant. Lite meckigt att få till men det fungerar hyggligt. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Bara för att kolla jag är med i matchen. (jag och text suger)
1. Bilen går som en kåt ål på vägen vid gas pådrag. 2. Bakvagen åker isär för kolla vad felet är. 3. Bakvagen ihopp igen, fortfarade kåt ål. 4. Riktig inställning görs. Den kåta ålen är veck. Rätt? Om ja Vad gjodes det för ändringar mellan 3 och 4? Vad är defenitionen av track? Vad är det, vilka mått, vinkar? _________________ Johan Sjölinder |
||
Skruva banåkabil Trasig diff? | << 1, 2 5 besök senaste veckan (1697 totalt) |