Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 70, 71, 72 >> 23 besök senaste veckan (497381 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Gjorde lite framsteg i dag, började med dom fyra rören som ska utgöra den främre delen av ramen. Han även med att måtta upp nästan alla rör som ska sitta och stadga upp dom här fyra rören.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Första fälgen har fått däck. Det här så sexigt
Var nere i Danmark nu i helgen och provade något nytt. Jag har fått en förfrågan om att vara meck på en TCR bil på några långlopp runt om i Europa under nästa år _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Haha, minns den känslan med när däck satt på nyinköpta fälgar och låg i garaget och bara såg fina ut..
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
Idag har det bråkats lite med en liten knubbig american. Runtlagerhållaren på ingående axel till växellådan så hade det monterats en distansring som hade större yttermått än vad hålet i kopplingskåpan var stort. Skruvarna var dragna med röd loctite men nu är den borta.
Då kunde även urtrampningslagret provmonteras, samt se hur det ser ut med tryckplattan. Slängde in växellådan i bilen, en liten pollering så kommer den att sitta där den ska. La för skojs skull du den C4 standardkardanen som jag har, den är "lite" för lång. Måttmässigt så är längden på en av drivaxlarna (47 cm) mer rätt. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Krysset i huvudbågen äntligen på plats och bakre ramen som ska hålla bakvagnen påbörjad ordentligt. Dock vart staget på passagerarsidan lite kort, så det ska göras ett nytt.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Milstolpe avklarad idag, klossarna under bakre delen av ramen bortplockade även om det saknas några rör där bak och fästen för dom framåtgående stagen så känns det här sjukt stort
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Jo det förstod jag, men såg framför mig med tanke att den påminner lite om en trumbromscylinder, att den kanske var hydraulisk eller liknande för toe kompensering under färd??
Eller är den bara stum helt enkelt och justering görs på stagens längd?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Inga såna fancy funktioner tyvärr "bara" det gamla klassiska med att skruva på stagen. Dock så blir det nog en ombyggnad till ledlager istället... Typ såhär:
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Tanken är att alla stagen i bakvagnen ska bytas till motsvarande dom på bilden, både för viktens skull men också för att vara säker på att inte dom gamla aluminium stagen viker sig.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Har du funderat på om bakvagnen låser upp sig med ledlager överallt eller för all del pratat med Göran om det? Butterfly kanske har input också. Frågar åt en kompis som går i samma tankar...
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
Bakvagnen låser med polybusningar har jag kommit fram till i mina funderingar. Jag kommer ju att använda extremt lite fjädringsväg, så det kommer inte att bli så mycket förändringar i vinklarna på min bil.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 70, 71, 72 >> 23 besök senaste veckan (497381 totalt) |