Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2019-09-07 Smålandscupen SYAB Trafikövningsplats Kalmar
1 besök senaste veckan (3182 totalt)
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483


Trådstartare
Jag vill börja med att tacka alla som kom för en trevlig dag. Totalt blev det 22 deltagare och det var väl ganska bra med tanke på att det regnat under morgonen och såg lite ostadigt ut.
Totala antalet ekipage var dock fler än 22 då det mot slutet påbörjades viss utlåning av bilar till varandra. Här visas dock bara tider för "originalekipagen" men om någon undrar så kan ni kontakta mig så ska jag se om jag kan tyda de handskrivna tiderna.

Här kommer tiderna för själva tävlingen.
1:a tid = bästa tid av de tre första rundorna som är de som ingår i tävlingen.
Sen räknas inte alla med i slutliga sammanställningen i Smålandscupen beroende på klubbtillhörighet och biltyp men här listas samtliga som var med och körde.



Och här kommer då samtliga tider under dagen (för originalekipage då)


_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Vinnare i resp klass ?

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Fan, Arnes sista repa står sig rätt bra i sammanhanget!



Och som vanligt är det dem som håller sig kvar till eftermiddagen som får köra en massa och då börjar kapa tider. Märkligt att inte fler gör så...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



P.P. skrev:
Fan, Arnes sista repa står sig rätt bra i sammanhanget!



Och som vanligt är det dem som håller sig kvar till eftermiddagen som får köra en massa och då börjar kapa tider. Märkligt att inte fler gör så...

Ja det kan man undra, hade spöat alla med råge i B om jag inte skulle jobbat, vilket jag inte behövde fick jag veta med 6km kvar till jobbet Tänk om kollegan sagt det några timmar tidigare ....

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Någon som fotade banlayouten? Jag missade tyvärr denna gång, annars brukar det vara en trevlig avslutning av konbanesäsongen thumbs up

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Viktor, Andreas har säkert banskissen kvar, gulla lite extra med honom så kanske det kommer en bild.

Nu har i alla fall jag tagit mig i kragen och rensat ibland de 760 bilderna jag tog. Tony var den enda jag inte fick med på bild, men vid det här laget borde alla intresserade ha koll på hur en flerfärgad Megane coupe ser ut.
















































































_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Som i ser torkade det upp rätt fort efter nattens hällregn och under dagen kom det bara en kort och inte allt för kraftig skur på oss. Att inte fler tog chansen att komma ut runt lunch och börja köra är rätt synd.









































































Så, det var allt ifrån Smålandscupen i år (även om varken Emmaboda eller Hultsfredskörningen har synts här). Vi återkommer nästa år med nya äventyr och förvirrande banor. Björn, Olof eller någon annan kanske har en sammnställning av resultaten att dela med sig av?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2019-09-07 Smålandscupen SYAB Trafikövningsplats Kalmar
1 besök senaste veckan (3182 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande