Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Mappa på rullande landsväg | 1 besök senaste veckan (1298 totalt) |
Tjena!
Jag letar efter någon i Stockholmsområdet som kan mappa min bil, en hundkoja med delta400 ecu från specialist components, på rullande landsväg. Jag har än så länge varit i kontakt med turbocenter (efter att ha fått höra att jag skaffat mig ett olösligt problem med en motor som suger så har jag inte så stort förtroende för dom), pbz och jrm. Vill även se om det finns någon annan kontakt innan jag bestämmer mig. Lite länkar till prylarna. https://www.scs-delta.co.uk/delta-ec https://www.specialist-components.co _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Va? Har varit där och fått stort förtroende för Claus, kunnig och delar med av kunskapen. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Absolut han verkar kunnig men han vägrade också ta till sig någonting. Han hade en stenhård uppfattning om att min motor inte går att göra något med, baserat på att dom försökte konvertera en gammal hundkoja till turbo med nåt random insprut för 30 år sen. Jag vet om begränsningarna med min motor men då den kommer med insprut från fabrik så måste detta kit jag installerat åtminstone gå att få lika bra som orginal. Han vägrade helt enkelt gå med på det och insisterade att jag inte förstått problemet och att jag skaffat något som inte går att lösa. Jag frågade om han kunde läsa på lite om mitt system för att skaffa sig en uppfattning av vad det handlar om. Det var han inte intresserad av. Han hade bättre saker för sig.
Trots stor kunskap så kände jag inte något förtroende för Claes. Personligheten passar mig inte. Nu ska inte detta bli någon bashingtråd av turbocenter. Han vet om sin personlighet och det är fine. Jag ger mina pengar till någon annan som inte hånar mig det första dom gör. _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Trist, bara att bevisa att han har fel då! Finns inget värre än stöddiga besserwissers som har rätt..... Tyvärr har jag inga erfarenheter av andra motormappare i Stockholmsområdet. I Skåne är TS Motorsport duktiga, i Småland har jag varit hos Max Tuning, också duktig och lite ödmjukare. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Japp, jag hittar nog någon till slut. PBZ, JRM och Stertman finns. Dom ligger nog alla på samma priser så jag får helt enkelt chansa
Många pratar bra om Turbocenter så jag tror dom klarar sig fint utan mig som kund _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Ultra motors kör ju i rototest också, vet inte vilka styrsystem dom går med på att jobba med, dom har ju tidigare haft ett eget också, vet inte hur dom jobbar nu. Ring och fråga
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Mattias (Stertman) mappade min M2'a förra veckan. Mycket nöjd. Men jag har ju en välkänd "vanlig" motor som de sett säkert hundra gånger Helt klart värt att fråga Stertman hursomhelst _________________ Magnus Thomé |
||||
Filip på Tuneit (M1 projekt här på forumet) är absolut värt en resa ner till Småland.
Kunnig och ödmjuk kille som jag är säker på får ut det mesta av ditt material. Tror du kan anlita honom på en helg om det är lättare för dig att svänga ner då. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Tack för tipset, jag är säker på att det är en duktig kille, men småland låter lite långt att åka. Just nu är motorn orginal och behöver bara justeras in så jag kan köra med bilen normalt. Senare när jag byggt klart motorn kan jag tänka mig åka en bit för att få en riktigt bra justering. _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Åk till en riktig mappare som mappar stand alone.
Tony i norrtälje. https://www.facebook.com/tony.averst https://www.facebook.com/SvenskPrest tex AGs tony i norrköping. Ärtan på Pure-pf.com _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Tacksam för svar! Ska kolla in _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Såg det! Bra att veta _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Multi port insprutning på en motor med siamesiska insugsportar kan vara lite knepig att mappa pga att en cylinder stjäl blandning från den andra med delad port.
http://www.canems.co.uk/siameseports _________________ Kai Anttila |
||||
Jo precis den diskussionen som jag hade med turbocenter. Det är vida kännt att det knappt går att trimma en MPI på grund av hur insug och spridare sitter samt att ecun är låst. Mitt nya insug har dock spridarna högre upp och är ett alltså ett blött insug, eller närmare likt en förgasare. Då kommer man bort lite från detta problem och kan plötsligt trimma bilen precis som en förgasarmotor fast med ännu större precision tack vare en ecu och insprutning. Det hjälper också att ändra topp osv.
Det kommer dock alltid finnas en nackdel med siamesportar såklart, men inte till den grad att det inte går att göra något åt motorn. Bevisligen kör många i england med mitt system och dom får ut 5-6hk mer efter mappning jämfört med orginal. _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Någon sa till mig att en topp från en BMW K100 passar på en Serie A motor, K1100 borde funka också då. Fint flödande 8 eller 16 ventilstoppar vore väl trevligt. Gissningsvis inte helt bolt-on... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Japp, populärt alternativ. Passar inte rakt av och kräver rätt mycket arbete. Finns färdiga kit men då hamnar man på cirka 60 000:-. Det billigaste vore att swappa motor, men det blir svårt då bilen är så pass ny. Undersöker för tillfället möjligheterna att regga som ombyggt fordon, men det ser rätt mörkt ut. _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||||
Bor du i Upplands-väsby kan du snacka med Jocke på GZ-racing i Vallentuna, inte speciellt långt för dig.
Han var då trevlig och ödmjuk mot mig när jag kom med noll kunskap om styrsystem. https://gzracing.se |
||||
Skruva banåkabil Mappa på rullande landsväg | 1 besök senaste veckan (1298 totalt) |