Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 218, 219, 220   >>
301 besök idag (1111812 totalt)
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008
Inlägg: 430



Hmm, efter lite detektivarbete där bland annat en Volvo av nyare sort skymtar förbi hittar jag en Anders K*****son i Lund som står som ägare till en Pontiac -74 med 156 ystra avställda kusar.

Mystiken tätnar...

_________________
Pontus Welin

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
Joakim Pålsson
Svedala
Här sen Mar 2007
Inlägg: 17



Klassisk clickbait, gissningsvis hägrar en fet bonus från en samarbetspartner vid 1 miljon sidvisningar

_________________
Joakim Pålsson
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12840


Trådstartare
Alltså, blev det inte väldigt dålig stämning i den här tråden nu?
Jag får väl förklara mig lite då.




Jag trodde att folk här skulle tycka det var bra med rationella beslut - sälj sånt som aldrig blir klart så att någon annan kan bygga klart. Cut your losses short and move on, eller nåt. I mina händer hade ju aldrig Pontiacprojektet blivit klart - om tio år kommer vi ju sitta här och titta på någon nyfräst, blank detalj som byts ut för tredje gången för att den första hade frässpår, den andra grader samt att den tredje kunde göras 4,5 gram lättare. Sånt där blir ju till slut enformigt att kolla på - ett projekt behöver ju gå genom olika faser för att fortsätta vara intressant; Byggas, köras, uppgraderas, köras ännu mer, uppgraderas rejält, piskas riktigt hårt, köras på olika banor runt om i europa, krockas, repareras, feteuppgraderas, skeppas till en annan världsdel osv. Och det kommer jag inte kunna erbjuda rejsa. Jag är nog för evigt fast i första stadiet med typ 2-3000h kvar innan där ens finns enhetlig färg och nåt man kan kalla inredning (som inte påminner om ett driftstopp i en pastamaskin).


Eftersom jag nyligen fått mitt andra kolikbarn (ja, alltså jag har två kolikbarn på raken, med mindre än två år mellan varandra - jag vet att jag lever just nu ) så är jag helt enkelt inte människa att hålla på med garage just nu och så långt framåt som min livsplan sträcker sig. Och då är det ju lika bra att sälja av.

Från:


Till:



Tack än en gång för alla år av skratt och glädje här. Det har varit otroligt givande





































































I helvete heller.




































Alltså inte i helvete heller som att det inte varit givande, utan i helvete heller att jag skulle sålt Pontiacen.
Aldrig att jag kommer sälja Pontiacen! Jag har plats och är inte i behov av pengar (i det här fallet rör det sig nog om växelpengar...) Den står fortfarande och myser i garaget och den dagen det är dags för mig att kila vidare, så tar jag den med mig (och håll inte på att länka in någon wilmer x-låt här nu - det är en Bonneville han ska ha med sig - nåt helt annat för bövelen).
Men det var bra kul att läsa lite reaktioner här och det gav mig faktiskt lite motivation att rulla ut den i veckan och lyssna lite på den, vilket i sin tur gav ytterligare motivation till att försöka komma ut och göra nåt litet på den.

För övrigt är jag verkligen besviken på er alla. Ingen verkar vara sådär särskilt hängiven, utan verkar bara slentrianscrolla igenom tråden. Bilden som jag la upp på ett tomt garage, presenterades ju i samband med bilens första besök utanför garaget (för handkraft, eftersom motorn inte satt i) redan 2015 OCH INGEN KOM IHÅG DET?!?!
http://www.propontiac.com/snart-tillbaka/
Skärpning, annars slutar jag uppdatera tråden.




Men, som lite plåster på såren, så är här en ganska ospännande film. En film säger ju mer än 1000 bilder har jag hört. Bättre en ospännande film, än 1000 ospännande bilder med andra ord.

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12840


Trådstartare
Boinkers skrev:
Hmm, efter lite detektivarbete där bland annat en Volvo av nyare sort skymtar förbi hittar jag en Anders K*****son i Lund som står som ägare till en Pontiac -74 med 156 ystra avställda kusar.

Mystiken tätnar...


Hörrudu, brukar du alltid leka SÄPO på alla fester du går på?
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Tack, Anders!

Hjärnan blev rejält krymplackad av ditt lilla hyss, haha. Yes, älskar uppdateringar från dig i denna tråd. Upphör aldrig med det.

Nu ska din filmsnutt kollas på.

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Dra på trissor!, vilken video!

Fick värsta Dirty-Harrykänslan, påminde om början på en så rulle på nåt vis

Gillar hur fågeln vid ca 0.35 flyger och sätter sig för att beskåda när jänkejärnet likt en muräna först tittade ut innan fullbordad utflykt, haha.


_________________
Alex N Eriksson
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Nu känns livet lite bättre igen



Gubbjävel
Du får inte retas sådär.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator


_________________

Rice and shine
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12840


Trådstartare
Lars Falk skrev:


Det har väl inte trollats så här på rejsa sedan kunkelvärdesdiskussionen?
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

And ersJepp sson skrev:
Lars Falk skrev:


Det har väl inte trollats så här på rejsa sedan kunkelvärdesdiskussionen?


Typ...

Eller det här - var ju faktiskt oxå rätt kul



_________________

Rice and shine
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



And ersJepp sson skrev:
Lars Falk skrev:


Det har väl inte trollats så här på rejsa sedan kunkelvärdesdiskussionen?

Så pallbockarna blev inte ens målade...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Jag tycker inte om dig.

_________________
Anders Hansson
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



And ersJepp sson skrev:

Jag trodde att folk här skulle tycka det var bra med rationella beslut...


Sen när någonsin har någon tråd handlat om rationella beslut. Nej hela det här forumet handlar om mage, hjärta, idoti, fanatism, ångest, förnekelse, sorg och mycket mera. Men rationella beslut? Nää.

Vi har nog alla haft ont i magen, vi har haft sorg för din skull, ångest för vad vi skall hitta på att göra på den där lediga stunden. Vi har fanatiskt letat efter ett svar och vi har levt i förnekelse och hoppats på att det inte var sant. Nu känner i alla fall jag mig som en idiot som gick på skämtet, men är ändå glad i mitt hjärta att projektet lever vidare i ditt garage.

Var kakorna goda?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



964RS skrev:
And ersJepp sson skrev:

Jag trodde att folk här skulle tycka det var bra med rationella beslut...


Sen när någonsin har någon tråd handlat om rationella beslut. Nej hela det här forumet handlar om mage, hjärta, idoti, fanatism, ångest, förnekelse, sorg och mycket mera. Men rationella beslut? Nää.




Som att sätta dörrsidor av kolfiber i en skrotbil? 😁

_________________
Anders Hansson
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



sweanders skrev:


Som att sätta dörrsidor av kolfiber i en skrotbil? 😁


Typ.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Munkavle bort

Önskar och hoppas att Rejsafika 2020 innehåller en vägreggad eldfågel!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Kul kille

_________________
Tord Ringenha11
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530



Jag tror fortfarande att den är såld. Filmen är, enligt anonyma källor, från när köparen hämtade den.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



2fast4u skrev:
Jag tror fortfarande att den är såld. Filmen är, enligt anonyma källor, från när köparen hämtade den.


Helt inne på samma tanke. Bilen är tydligt på väg ut ur garaget, och jag ser inte Jeppsson någonstans.
Tydligt att han gått in i förnekelsefasen stackarn.
Om vi fortsätter käfta så kanske vi kan hjälpa honom snabbare in i nästa fas, ilska

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Klokt beslut!
Om...det nu är sanning att Du dragit ett täcke över den för att Du verkligen har 2 kolikbarn??

Jag har bara en dotter men under hennes första år hade hon en massa problem som vi fick ta tag i- TROTS det lägger man inte ner sin hobby och sina intressen. Man behöver sin bil /-ar för att återhämta sig från vardagen, rensa knoppen och ta nya tag. Jag känner in Dig tillräckligt men tror ändå inte att virkning kommer tillfredställa Ditt behov av utmaningar.
När barnen sebn växer upp kommer de gilla sin far för han är inte som alla andra och har en personlighet.
För snart 10-talet år sedan uppstod ett behov av ny mark då kommun /vägverket vill åt den fastighet jag idag har firman/boende på. Jag fick i samma vända ett verkligt fint erbjudande av en kund att köpa ett större markområde på ca 15-20 tomter ( beroende på hur man styckar) som jag bara inte kunde tacka nej till. Då jag aldrig haft ett banklån i hela mitt liv är det en fråga om stolthet att alltid jobba med eget kapital. Därför satte jag ut annons( helsida i Wheels/Power för att sälja av lite bilar och tomter mm för att få ihop deg till det nya placet. Att ta det beslutet var inte lätt- men jag tänkte som Du:"Ibland måste man"- Då jag fick ihop tillräckligt med pengar vatr inget till salu längre. Helt plötsligt vart man markbaron.... - Det som är det viktiga i den storyn kommer nu:
Min dotter var uppriktigt skitförbannad på mig och vägrade att tala med mig under den tiden
- DU SÄLJER FAN I MIG INTE MINA SYSKON!!! JAG HAR VUXIT UPP MED DEM HELA MITT LIV!!




Som avrundning kan jag nämna att hon idag har en egenbyggd väldigt snygg Chevelle på 900 hk och en dragster....
Även kolikbarn kommer en dag vilja slutföra en POntiac ihop med sina pappa....
Om man av någon anledning inte fullföljer drar man ett täcke över bilen -sen kan den stå på tillväxt 1 år lr 10 år någon dag kommer suget igen och då ängrar man sig om man sålt....

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 453



Jag har inte kollat här varje dag.
Jag har inte kollat på din blogg.
Jag har inte bitit på naglarna tills det smakar armbåge.

Du skulle lagt på musik på klippet, så vi hade sluppit höra den där hemska v8an...

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 218, 219, 220   >>
301 besök idag (1111812 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande