Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 28, 29, 30 >> 88 besök senaste veckan (180096 totalt) |
Allt maskinellt original. Enda funderingen jag har är att det möjligen kan uppstå värmepeakar när soppan börjar ta slut.. (läste om att Ferrari inte rekommenderar bankörning med mindre än 15liter då lambda-felkoder kan dyka upp) Det var då min dök upp i år (enda varvet med lysande soppalampa). Minns inte hur det var förra gången. |
||
Ha! Av allt att döma en extremt billig reparation.
Googlade lite och fick tipset att kolla fästclipsen längs kablagen innan man beställer nya sonder. Tror du inte jag hittade en rostig vass jävel som skurit upp höljet på en kabel. Väck med den plus en bit rep.hölje. Ställde på och körde hem till boendegaraget. Över natten kom datorn på att det var bra med det, och släckte sålunda den arga motorlampan. |
||
|
||
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Sånt är så nice när man hittar Fin bil i övrigt och kul att läsa om resorna! _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
Tackar!
Mellan 8-10EUR typ! Besiktad o klar för i år. |
||
Blivit sugen på en liten regskylt fram som du har haft ett tag. Vanliga skylten gränsar ju nästan till att förstöra aeron på en så liten bil.
Säger inte besiktningen eller farbror blå nåt? _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||
Man besiktar med original skylt påklistrad. Annars verkar inte polisen bry sig längre, iaf så länge man har en läslig skylt.
|
||
Zätan fick komma ut till midsommar - nyservad med olja/filter, nya pos-lampor och lite rostlagad baklucka.
En sväng Göteborg - Uppland - Göteborg påminde mig om att detta INTE är en GT vagn, mina ansträngningar till trots. Otroligt stötig, bullrig och rent av jobbig att konstant brottas med. Börjar bli gammal kanske. Hmm hur mkt måste man betala för en Giulia Q...? På vägen söderut chansade jag på att kontakta Johan, banchefen för Nybble Ring utanför Söderköping... Why not! Vädret var fint och hade ingen tid att passa. Blev mottagen med öppna armar (armbåge) och efter lite teorisnack bar det iväg på en Turistfart. Med över 4mil banlängd och många dolda krön o böjar var Johans anvisningar guld värda. Efter avklarat varv fick jag smaka Johans bankännedom i min egen bil, som i sig fick tummen upp vilket jag tog på allvar. Denna man kan & vågar köra bil! Dekalen efteråt var självklar. |
||
Nybble ring ? _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||
Haha skämt åsido är det väl lite av en ploj alltihop, men på Fejjan håller de masken som om det vore Nordschleife. Kul iofs.
Jag blev lite nyfiken på vad i helsike det var frågan om, och kort sagt är det väl såhär: Banan/vägarna FINNS och HADE den varit avlyst likt Nordschleife hade den varit jävligt kul, dubbelt så lång och utmanande. Inte riktigt samma höjdskillnader förstås! Det finns en glidning i det legala i det hela kanske, lagen hade kanske haft åsikter om en o annan hastigheteöverträdelse, men det är där honnörsordet "Styr Snyggt" kommer in, frihet under ansvar. Den är även lite småhemlig såtillvida att man inte hittar runt utan Johans vägvisningar. |
||
Var väl på tiden, snubblade över en prisvärd uppgradering gällande avgaset. Lönar sig att hänga på Z4 Forum UK ibland.
Ett par lagom inkörda Supersprint Powerloop för 7034kr inkl frakt från Österrike. (nypris ca 22000kr). Lite "elbow grease" som engelsmännen säger så verkar de bli som nya. Blir ett välbehövligt lyft framförallt utseendemässigt, originalen hänger ned som två pungkulor bakifrån. Dessutom har en av piporna varit påkörd/knölig sen tidigare. Sen hoppas man väl på lite roligare sound. Lite Autosol gör som vanligt susen: |
||
Original VS Supersprint Främre avgasfästena krävdes nya från Bmw: Hylsorna for montering mot originalsystemet satt fastrostade och var ett mindre helvete att få loss men det gick med lite värme&våld. Behövde vara justerbart vid montering. Klart! Pilligt & omständigt att justera så båda sidorna har samma gap osv. Mulligt ljud! |
||
Mmm! Ok inte gravrost direkt men nog satt de FAST och hylsorna äro icke av rostfritt. Blir ju lite kondens där ibland osv. Tackars! |
||
Gav mig i kast med KWV3 kittet som legat i några år. *skäms*
Började bak när häcken ändå var i vädret. Lilla gummilagret mellan kaross/fjäder BUMP-justeringen i toppen på dessa V3 var ett litet frågetecken, man slipper ju gärna montera isär hela bagageinredningen varje gång... Höger sida underlättas genom att man skär bort en liten flik av originalmattan, innanför batteri-lådan i bagaget (osynlig modd innan man tar loss lådan). Monterat Vänster sida är lite klurigare, övre fästet helt dolt bakom originalpanelen. Hittade ett lämpligt plastlock och skar ut ett passande hål på rätt ställe: Funkar! Mkt nöjd, blev väldigt "factory". Too much.. bling..? Provkörning! Började med rekommenderade settings från KW och justerade sen lite upp o ned. Var lite orolig för gat-komforten men det var helt obefogat, i softaste läget klart bättre än de rel mjuka Eibachfjädrarna med originaldämpare. Nästa steg blir att montera de främre (med andra topplagringar?) samt cornerweight till slut. |
||
Haha japp!
Alfan tar all tid! Igen då tack för tipset, skäms för att det fick ligga så länge. Trodde aldrig skillnaden skulle vara så stor..! |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 28, 29, 30 >> 88 besök senaste veckan (180096 totalt) |