Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45 >> 4 besök senaste veckan (176675 totalt) |
1,6orna är snart slut pga den racing som de kört i UK, där de tillåter lite specade mods (så det fungerar inte alltid att köpa en använd). Enklaste är ofta att köpa hel bil (samma pengar som motorn ibland), men snabba på innan Brexit. https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_o En för £250 som ser ut att vara en 1597cc trots att de skriver 1.8, men men. Rimligt pris för en BP4W https://www.ebay.co.uk/itm/1998-2000 |
||||||
Jag har också sett att hela bilar är löjligt billiga i UK, men logistiken kring det har stoppat mig från den varianten. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Japp, och som Niklas skriver så är det nog hela bilar som är billiga nu. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Den här skulle ju kunna vara något...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d Jag kan säkert hitta en lucka i kalendern och hänga på och hämta hem den och köpa delar av den till min bil. _________________ Oscar Kärrqvist |
||||||
Såld, men det var väl en senare med 90 hk? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Mappning, om jag minns rätt (känns logiskt). _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
med 90 hk kan du lätta ännu mer! _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Att jag inte tänkte på det! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Jag fick ihop motorn och kunde köra MSCC KM5!
Kvalade som 5:a, kom 3:a i race 1 och låg på en säker 4:e plats i race 2... då gick grenröret av! Efter ett par varv blev det svartflagg; jäklar vad det lät! Till 2020 ska motorn mappas; förhoppningsvis ska den väl ge några hästar till. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Men det lät härligt i några varv innan du blev avflaggad Jag har en filmsnutt som jag filmade från posteringen vid Idioten som jag ska se om jag kan dela smidigt någonstans. Kul att du hann få ihop bilen!
_________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06 |
||||||
Skoj att du fick ihop nåt till KM5 |
||||||
Dela gärna den. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Tack Niklas! Jo, ett helt grenrör - och runda(re) hjul - lär hjälpa. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Jag var så glad att se dig på Knutan starkt jobbat att få ihop motorn till start
Sedan var grenröret ett billigt haveri i sammanhanget, jag menar med nybyggd maskin så vet man inte vad som kan hända . Det blir nog riktigt fint 2020 _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Det var kul att ses; det är ju halva grejen med tävlandet. Jag grämde mig inte mycket över grenröret; fick det ju dessutom svetsat gratis. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Dags att vakna inför racingsäsongen 2020!
Det har inte hänt så mycket i garaget som jag hade tänkt... än... Delarna till nya avgassystemet ligger där jag la dem i höstas och fälgarna är fortfarande inte riktade. Oljekylning? Nej, inte det heller. "riktigt" kalluftsintag? Nope. Jag har packat om framnaven med redline-fett och fixat 8 nya däck, that is it! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
ledsnade på idétorkan och tog fram vinkelslipen... silikonslang och alurör beställt; nu återstår att ta luften från boxen - och att placera filtret någonstans på vägen (kanske inne i boxen, men vill ju inte dränka filtret när det regnar)
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Glad Midsommar!
Så här blev kalluftslösningen till slut. Det blev inga Heimholz-kammare (hette han så?), men förhoppningsvis blir det OK ändå. Får logga IAT. Tack till Anders Karlsson som gjort de fina slanganslutningarna och den fina generator-remskivan. Den lösningen blev lite för bra... nu laddar generatorn inte under 1500 rpm, så jag får väl helt enkelt höja tomgången; annars töms mitt 5 Ah batteri rätt fort på tomgång... Bilen har efter att bilderna togs fått en ny vindruta; den gamla (original 1993) sprack 2019. Årets enda körning hittills var konbana förra helgen på Ljungbyhed - med MX-5 Racing Club. Bilen fungerade bra, men det blev inte mer än 3 rundor för mig, sen var jag nöjd. Nu är bilen hos Fredrik Heijel som svetsar ihop de rostfria rördelarna till ett avgassystem. Under tiden ska jag se till att få riktat Force-fälgarna och lagt på nya Kumho - inför KM2.5. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Gillar den förstyvade avgashängaren i originalgummi med fångstrem
Det är saker som kommer till av egna erfarenheter |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45 >> 4 besök senaste veckan (176675 totalt) |