Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Camaro 1968-Pro Touring
1, 2, 3 ... 24, 25, 26   >>
38 besök senaste veckan (91394 totalt)
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Kände att de kan vara kul att ha en projekttråd på bilen då det om inte annat är kul för egen del att blicka tillbaka på.
Detta är mitt gamla bygge som avyttrades för att köpa en camaro
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=94519&postdays=0&postor . . . .

Tanken med bilen är att det ska kunna gå att åka lite bana och att kunna åka med familjen. En hel del saker kommer uppdateras. Målet med bilen är att ha en rolig bil att köra bara som kommer få gå lite bana när suget faller sig på

Köpte bilen på vårkanten 2018 intagen från Texas 2010. En original relativt orörd bil csb 327ihop med en PG låda och odiffad axel var väll den utrustningen som fanns

Lägger upp lite bilder på hur den såg ut när jag köpte den 2018 och vad som hänt med den fram tills nu





_________________
Robert Forsberg
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083



Mera svängjänk, kul!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



67-68 Camaro.
I min mening den snyggaste Camaron alla årgångar. thumbs up

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Motorn som satt i var en relativt pigg 327 med det vanliga raggarkitet headers nån okänd trimkam och en edelbrock 650. Beställde en 480hp 383 ganska omgående efter att jag köpt bilen. Men ville gärna se vad den gamla motorn gav. Fick ur hela 220hp💪


Dynokörning av nya motorn med ett holley sniper. Den lämnade 480hp/700nm

Köpte till holleys intank kit Med avsmalnade hörn för framtida mini tubing då planen var att åka 18x12 fälgar bak och inbyggd catchtank för att kunna svänga lite


Nytt system byggdes då jag är allergisk mot att det hänger ner under bilen



_________________
Robert Forsberg
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



Mumma!

Upp med lite pallbocksbilder nu!
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Blir spännande att se vart detta slutar, ditt tidigare E36-bygge var ju ett av de finaste jag sett.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Wärhner skrev:
Blir spännande att se vart detta slutar, ditt tidigare E36-bygge var ju ett av de finaste jag sett.


Tack kul att du tycker det😊 var väldigt nöjd med den bilen. Jag ska försöka lägga en skapligt hög nivå på detta bygge med😬

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Mumma!

Upp med lite pallbocksbilder nu!


Pallbocksbilder kommer jag lovar😆

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Muttrade i nya motorn och allt tillhörande passade på att uppdatera till skivbromsar och lite bättre bussningar o stötdämpare osv. Bilen vart riktigt trevlig o köra med drygt 500hp o lite bättre chassi



_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Bilen var ju tyvär lackad i USA dvs att man inte skruvar bort nått alls så det mesta var ju gult samt att lacken hade börjat bubbla upp på istorsett hela bilen. Rost hade börjat komma i bakre hjulhusen samt att fronten var lite småbulig här o var. Bilen började demonteras för att laga lite rost o försöka rikta upp sånt som inte riktigt linjerade



_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
en hel del spackel avlägsnades från sidopanelerna bak och originalvecket kunde knackas tillbaka då det var uppbyggt med spackel😆 tur att de finns plåtslagare👌 Vart en heldel jobb på karossen innan lack. Bägge bakskärmarna vart bytta i övrigt var bilen i väldigt bra skick. Tanken var att lägga en sjunklack på bilen som kan ligga nått år O sätta sig ordentligt innan man lägger slutfinishen😁





Den gula färgen samt slipgrunden behövde slipas bort helt pga av hela bilen var full i blåsor så slipgrunden dom använt sig av dragit åt sig fukt

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Slipgrund samt en sista avputsning sen kunde topplacken läggas. Bmw sophisto grey .




Allt utvändigt köptes nytt såsom lister lysen emblem kofångare osv osv.

Folierade det mesta chromet svart

Körde sedan bilen 1 sommar så att lacken skulle hinna sjunka innan den riktiga renoveringen börjar. Nu börjar vi af närma oss nutid
[img]https://rejsa.nu/im/user/23275/2019-10-18-07-41-48_876fea08-245d-4772-8078-
d8db54e28534.jpeg[/img]


_________________
Robert Forsberg
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856



Snygg den blir, bra tempo på renoveringen med thumbs up

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378



Grymt snygg! Helt rätt stuk thumbs up
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Snygg den blir, bra tempo på renoveringen med thumbs up

//Lasse


Tackar😊

_________________
Robert Forsberg
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Grattis till en trevlig bil!
designen på karossen är en av de finaste som gjiorts, tyvärr var chassiet( bra för den tiden) men uppdaterades iom GenII för bättre väghållning. Original var förkastligt.
Det Du gjort hittills i bildserien ger Dig ett orginalchassie i bättre/stummare skick.
För att få en bil med MYCKET bättre/modrenare egenskaper bör Du byta till högre spindlar och annan gemometri med bärarmarna.
Ja- Smokey Yunick gjorde just detta med sin Camaro som klockades långt över 300 km/h. Efter det har en hel industri vuxit upp kring detta.
Kör man sen mjukare bussningar ( typ poly) kan man säkert åka med familjen utan att det knirkar i chassiet.
För hårda kan de aldrig bli. Sen är det bara Du som kan avgöra hur långt Du vill gå.
Känner Du hur livet just blivit roligare/bättre?

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Grattis till en trevlig bil!
designen på karossen är en av de finaste som gjiorts, tyvärr var chassiet( bra för den tiden) men uppdaterades iom GenII för bättre väghållning. Original var förkastligt.
Det Du gjort hittills i bildserien ger Dig ett orginalchassie i bättre/stummare skick.
För att få en bil med MYCKET bättre/modrenare egenskaper bör Du byta till högre spindlar och annan gemometri med bärarmarna.
Ja- Smokey Yunick gjorde just detta med sin Camaro som klockades långt över 300 km/h. Efter det har en hel industri vuxit upp kring detta.
Kör man sen mjukare bussningar ( typ poly) kan man säkert åka med familjen utan att det knirkar i chassiet.
För hårda kan de aldrig bli. Sen är det bara Du som kan avgöra hur långt Du vill gå.
Känner Du hur livet just blivit roligare/bättre?


Men visst har livet blivit roligare med en 68-camaro i garaget😆
Det jag hittills har lagt upp i tråden är gammalt sen förra sommaren komplett ridetech chassi har just kommit hem till bilen fram och bak det kommer passa mig bra samt att jag tycker dom göra snygga grejor. Måste bara försöka hinna uppdatera så att jag kommer ikapp dagens status på bilen😊

_________________
Robert Forsberg
Citera
Jerkan
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 579



Sjukt snygg. thumbs up

_________________
/Jerry Svensson
Citera
adde78
karlstad
Här sen Feb 2013
Inlägg: 148



Bra framfart, detta brukar vara ett 3 årigt projekt för vanliga dödliga. 1 år är helt klart imponerande.
Kul också att du gör rätt från början och inte fuskar ihop för att få köra.

De ändringar du gör är slutresultatet på det utförda jobbet, senare uppdateringarna tar du när det passar. Gissar att det sitter en ny framvagn och bromsar till nästa säsong och ny bakvagn året därefter thumbs up

_________________
Andreas Näsman
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083



Seriöst jobb thumbs up

Vilken skillnad med den färgen, riktigt bra val.

Ser fram mot resten.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Va kul med lite respons i tråden😊 de uppskattas

_________________
Robert Forsberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Camaro 1968-Pro Touring
1, 2, 3 ... 24, 25, 26   >>
38 besök senaste veckan (91394 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande