Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 30, 31, 32   >>
27 besök senaste veckan (283532 totalt)
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2531



Liten och smidigt verktyg för statisk balansering av däck. "Wheel Balancer Bulls Eye " på ebay.co.uk för ca £70 ink. frakt.




_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Batteridriven mutterknack! Har sett någon tråd någonstans om det, men nu hittar jag den inte. Hur som helst gissar jag att den kan vara utdaterad nu ändå.

Jag är ute efter en skruvdragare modell grövre. Alltså, den skall kunna lossa hjulmuttrar och andra rejäla muttrar och skruvar utan alltför mycket krångel. Den skall ersätta min tryckluftdrivna likadana.

Hur är det med momentinställningar? Brukar det finnas på de rimligt prissatta? Så pass att man även kan använda det för småskruvar i aluminium och liknande utan att dra sönder gängor? Vilken maskin skall man ha?


_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Var köper man sådana märkpennor till skruvarna på bilen så man ser om de börjar lossa?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Jag använder nagellack från HM för att märka skruv och mutter. Finns tex i klargult och kommer med integrerad pensel. thumbs up
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Claes Haglund skrev:
Batteridriven mutterknack! Har sett någon tråd någonstans om det, men nu hittar jag den inte. Hur som helst gissar jag att den kan vara utdaterad nu ändå.

Jag är ute efter en skruvdragare modell grövre. Alltså, den skall kunna lossa hjulmuttrar och andra rejäla muttrar och skruvar utan alltför mycket krångel. Den skall ersätta min tryckluftdrivna likadana.

Hur är det med momentinställningar? Brukar det finnas på de rimligt prissatta? Så pass att man även kan använda det för småskruvar i aluminium och liknande utan att dra sönder gängor? Vilken maskin skall man ha?



Jqg köpte en makita dtw 1002 på kampanj för 2690, då hade jag batteriet sen tidigare. Inte smidig men väldigt kraftfull och håller för mycket stryk, kraften finns i 3 steg, sen ger ju avtryckaren bra kontroll i sig. Har en mindre smidigare när det är trångt och når jag bygget med träskruv tex.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5082



And ersJepp sson skrev:
Jag använder nagellack från HM för att märka skruv och mutter. Finns tex i klargult och kommer med integrerad pensel. thumbs up


Nagellack! Givetvis! jag har förgäves försökt med tipex.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Tog mig också några år och inse att märkfärgen fanns i sminkskåpet här hemma.

Till Lotusen skulle jag vilja föreslå en varmare färg med tanke på dess utstrålning. Kanske aprikos med lite skimmer i?
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Var får jag tag i bits eller mejsel för invändig Torx T12 NU!?

Jag befinner mig i Västerås och webbutik är inget alternativ.

Jag har sökt på Biltema, Jula, Swedol, Kjell, Teknikmagasinet, Clas O, Maskin&Verktyg, Tools, Ahlsell, Beijer.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



Har du kollat på
https://www.wurth.se/


//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 296




_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



super7 skrev:
Har du kollat på
https://www.wurth.se/


//Nisse
De har inte på hemsidan och de har ändå inte öppet i morgon, men tack för tipset! thumbs up

RZ skrev:
Finns T12?

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/bits/bitssatser/bitsmejsels . . . .

Är det sådan du menar?
Ja det finns T12, bl a i de skruvar jag skulle behöva få bort.

Alla satser jag kan hitta, inklusive den där, gör ett hopp mellan T10 och T15. Kanske finns i nån elektronikinriktad sats men jag har inte hittat någon.

Det får bli "universaltorx" aka borr.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 296



Fick gå till verktygsskåpet där jag hade en Electronic screwdriver set, fast där var det oxå bara T5-T10 och sen ett hopp till T15.

_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Vart köper jag ett nytt "bord"

äntligen byggt ett garage och fick en pelarborr.



_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3545



Ett förslag på en lösning. Varning för sjuka paintskillz...


_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Anders Karlsson skrev:
Ett förslag på en lösning. Varning för sjuka paintskillz...




Hade faktiskt samma tanke...

Men tack för en bra ritning thumbs up
ut i garaget och svetsa lite...

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441



Då man ofta kollar runt på allt möjligt bil-relaterat så hamnar man då och då på andra sidan pölen och saker som händer där.

Vad som slagit mig är att vissa verktyg verkar vara extremt vanliga i Nordamerika, men i princip helt okänt här i Europa (eller iallafall inte så vanliga som jag tycker de borde vara) - förstår inte riktigt varför

Här är några verktyg som jag gärna skulle vilja ha lite lättare tillgängliga, någon som vet varför denna typ är svåra eller omöjliga att hitta?

"acid brush"
Ni vet, de där billiga små penslarna man kan köpa i storpack och som man kan ha till allt möjligt. Just nu blir det ju att man får leta efter olika typer av tre-pack med små målarpenslar eller liknande.

blåspistol med munstycke i gummi
Varenda blåspistol som säljs här har munstycke i metall, det går inte att hitta en med munstycke i gummi. Varför!?!

långa raka ringnycklar
Ni vet de här extra långa och helt raka (dvs 0 grader offset/vinkel) ringnyklar, riktigt bra för att få bra kraft i ett knepigt utrymme där hylsa och ledhandtag är knepigt/svårt/omöjligt att få in.

pig mat
De här vet ni också, de här underbara lite tjockare oljeabsorberande arken/mattorna. Vet att Duab-huset har det - men de är ovanligt ovanliga så att säga... Jula hade men de tog såklart bort det ur sitt sortiment. Varför tar dessa kedjor bort de bästa prylarna!?! Jula tog bort denna, Biltema har tagit bort nitrilhandskarna (en av de bästa sakerna de någonsin sålt och den tar de bort ur sortimentet) - suck...



När jag ändåså är inne kring den nordamerikanska marknaden, finns det här i Europa någon motsvarighet till verktyget swench som jag tror ursprungligen Curtiss-Wright tog fram för länge sen? Kanske till och med någon här provat eller använt detta verktyg ute i den tyngre industrin?
https://www.powerhawk.com/swench

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Benny_Gustavson
Avesta
Här sen Mar 2005
Inlägg: 107



Jag håller med, mycket bra saker som tas bort alldeles för fort från dom stora lågpriskedjorna

Men jag vet att nitrilhandskar finns på Wurth, dessutom till bättre pris än vad Biltema hade då ett Wurth pack innehåller 100st handskar istället för 50 som det va i Biltemas packe.

Absorbent mattor finns också på Wurth, men det är ganska dyrt med dom, men vet inte va dom kostade på Jula

_________________
Benny Gustavson
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Claes Haglund skrev:
Batteridriven mutterknack! Har sett någon tråd någonstans om det, men nu hittar jag den inte. Hur som helst gissar jag att den kan vara utdaterad nu ändå.

Jag är ute efter en skruvdragare modell grövre. Alltså, den skall kunna lossa hjulmuttrar och andra rejäla muttrar och skruvar utan alltför mycket krångel. Den skall ersätta min tryckluftdrivna likadana.

Hur är det med momentinställningar? Brukar det finnas på de rimligt prissatta? Så pass att man även kan använda det för småskruvar i aluminium och liknande utan att dra sönder gängor? Vilken maskin skall man ha?


Här är tråden
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=11691&postdays=0&postor . . . .

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Toffe
Hunnebostrand
Här sen Mar 2004
Inlägg: 141



Nån som har koll på var man kan köpa en liknande verktygshållare ?

/ K


_________________
Kristoffer Edström Hunnebostrand Alfa 75 TURBO -87
Citera
gyllee
Södertälje
Här sen Sep 2017
Inlägg: 68



https://www.hoffmann-group.com/SE/sv/ravema/Skruvverktyg/Skruvnycklar/ . . . .

Finns att beställa hos Hoffmann, vi shoppar grejer därifrån på jobbet men tror att det går att handla som privatperson där också

_________________
Oskar Gylin
E46 330ci -02 - såld
Porsche 944 -84
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



Varit lite sugen på en plasma skärare, på ebay finns det billiga Kina plasmor.
Så jag handlade den billigaste som skickades från Europa. 50 ampere som ska skära 10-12mm.

Den funkar faktiskt bra, inte för att jag har något att jämföra med, har aldrig använt någon förut.

Under 2000kr inklusive allt är prisvärt i alla fall.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 30, 31, 32   >>
27 besök senaste veckan (283532 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande