Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39 >> 52 besök senaste veckan (175635 totalt) |
Om det inte läcker så rinner ju vattner aldrig ur ... _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Hehe jag är inte så orolig att vatten ska bli ståendes.
Fortsatte med auspuff idag. Kineserna levererade en låda v-band utan styrning... Suck så det fick bli lite fix i svaven och nu jag en jättelång styrning istället. Det går långsamt men så får det vara. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
De ggr jag fått vband utan styrning Har jag låtit det ena röret gå in i den andra flänsen, dvs det ena röret sitter bara i halva flänsen, och det andra röret genom 1 1/2 fläns
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Högre än sådär får jag fan inte dit expansionskärlet. Skönt det borde inte vara problem. För övrigt 6e jävla *** kärlet jag köper. Nr1 köpte på en skrot äckligt o skitigt, o det gick inte o göra rent. Nr2 köpte en från en modern passat, med nått jävla klickfäste som jag krokna på. Nr3 köpte till en transporter, runt o fint tänkte jag, ingen som sa att det går i 22L i det lilla kärlet. Nr4 till en äldre transporter, vid detta laget hade jag börjat tröttna o köpte ett för 150kr på ebay, den fabriken visste inte att ett expansionkärl är i själva verket ett tryckkärl, då den sluten ventilera fritt till atmosfär. Nr5 återigen ett billigt till audi 80 från ebay, man kan ju inte ha samma otur igen... Jodå... Nr6 återigen audi 80, fastna för designen, anslutning nedåt, skruvfäste, så köpte det dyraste på autodoc! O kärlet är tätt osv! La några extra kronor o lyxa till det med elektronisk nivåvakt. Men visa sig att flottören flyter runt löst i kärlet. Så nu blir det o åka utan nivåvakt. I framtiden svetsar jag mina egna kärl. Tack för mig. Fortsatt trevlig helg till alla. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Jaavisst, men jag gillade inte dem riktigt, tyckte monteringen var så bökig.
Ville ha en med fläns o monteringshål. Så jag får använda mina rejsiga alubrickorskruvar _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Jag har märkt att när man svetsar fästen ,främst på rostfria ljuddämpare. Så spricker plåten väldigt väldigt lätt om man svetsar fästen vinkelrätt mot ljudämparen. Jag gör numera alltid en "fot" svetsad runt om liggande på platten mot dämparen som jag sedan svetsar fästet i.
Det finns säkert någon expert som kan säga hur dem ser ut, men det finns tumregler för det där med att svetsa fästen mot tryckkärl/tankar inom industrin. Men säg att burken är 1mm plåt så ska du helst ha en fot på lika mycket till för ett 2mm fäste. Och en viss area. Helst med det stående fästet nära mitten av förstärkningen Vissa ggr är jag dock lat, och gör bara en 90graders knäck längst ut på fästjärnet typ 10mm bredd och svetsar runt det. Men det håller inte i närheten av lika bra, det spricker ändå lätt i den änden som är närmast det stående järnet. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Jaa du har säkert rätt.
Orkar inte göra om nåt nu. Men får ha lite koll. Usch vad segt o kona om röret osv. Men nu har jag bara en liten stump 3" rör kvar. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Får hoppas det.
Ska sätta lite tryckuttag o se hur det funkar sen. Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i sen. Finns ju 1000 saker o välja på. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Hej hopp.
Idag åkte lotusen ut. Fick klart avgaset så när som på slutrören. Fuska lite i slutet o prutta ihop det lite fort men nån gång ska man väl bli klar också.... Såhär blev det: Sedan lasta På en pall och långgafflarna på lastaren. M3an ska få ny växellåda och så måste jag laga inredningen i bilen som några muppiga poliser slet sönder i somras då dem trodde jag var var knarkare. Suck! Jaja vi processar hela skiten nu med ersättningar osv för skadorna. Blir inte lättare då poliserna ljuger. Köpte en gs6-37bz dvs bensin utv. Så växlarna blir nog lite mer användbara. Blir kul o prova. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Då var låda ur o den nya är hemma.
Det är en hel del städande på detta. Var man än lyfter så har nån kucklat o grejat. Funderat på o riva hela bilen o börja om men inser jag inte har tid. Oljetemp o oljetryck måste jag göra nått åt. Givarn sitter bort från flödet så ingen vidare oljetemp i somras. Hehe. Lät lustigt i somras o växelspakens gummitätning låg löst. Bytte ratt o fixat en blaupunkt stereo så man får lite radio. Köpte en x5 e53 kardan som ska passa på längden. Kommer nog behöva göra en adapter för infästningen för stödlagret. Mvh Finn ett fel på stereon, fick den billigt _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39 >> 52 besök senaste veckan (175635 totalt) |