Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT4 2016 #SÅLD
<<   1, 2, 3
13374 besök totalt
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Wärhner skrev:


Här hittar du sjyssta PFC-diton till ungefär halva slanten + minst dubbla livslängden mot vad du fått offererat hos PC: https://www.design911.co.uk/fu/pt66_1642_-cma81-cmo121-ct2467/Porsche/ . . . .

Slitagevarnarna brukar jag hänga vid sidan om för att slippa att de smälter när man kör bana.


Tack Peter!

Slitagevarnare är för vardagsbilister. Jag har aldrig använt dom utan byglar eller buntbandar dom.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Jag skulle nog vilja påstå att Anders skapat sig den ultimata kombinationen av front, mitten och svansmotor Porschar. thumbs up (Visst en 914-6 GT som mittmotorbil hade väl varit häftigare i mina ögon men med betydligt mer begränsat bruksvärde)


Har som sagt fortfarande inte hittat motorn.

Men bilen har potential, det märks. Och den är seriöst rolig. Det skulle lätt kunna stå 6000 mil på mätaren i slutet på året. Undrar hur den skulle kännas på en konbana eller Emmaboda?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

964RS skrev:
Undrar hur den skulle kännas på en konbana eller Emmaboda?

Underbart

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



så härligt att du delar dina upplevelser thumbs up
GT4 är min absoluta drömbil


Lite fler bilder önskar jag (om jag får)

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
så härligt att du delar dina upplevelser thumbs up
GT4 är min absoluta drömbil


Lite fler bilder önskar jag (om jag får)


Tack Eddie!

Jodå jag är så otroligt nöjd själv..
Nya bilder kommer efterhand. Just nu finns det inte så många.
Det var just en sån här jag tänkte köpa när jag sålde M3an.

/A



_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
För att summera säsongen,

2 dagar Gotland, inte så mycket kört pga av brutet ben i handen efter jag trillat över släpet Men bilen var fantastisk. Däcken däremot (Dunlop Sport Race) skitkass. Tyvärr flong nya fram och hyggliga bak.

1 dag på Knutstorp, samma däck som inte ger något grepp alls. T.o.m. ABS klarar inte av att stanna bilen.

Ett par dagar på Ljungbyhed, hur i helskotta kan jag vara så dumsnål så att jag fortsätter köra på samma däck Men i min enfald tror jag inte att däcken är hela boven utan börja laborera med chassi, krängningshämmare fram o bak, toe fram får också en liten korrigering. Det blir rejält mycket bättre men inte helt som jag vill.

Nu kommer en dag på Knutstorp och jag får upp hygglig fart, och det känns bättre. Ligger och tampas med vad som skall via sig vara den som tog hem hela DTM mästerskapet iofs för en farlig massa år sedan, kul var det i alla fall.

Kör ett Knutstorp till och allt känns mycket halt och äntligen är däcken uttjänta och jag bestämmer mig för att byte till Michelin cup2. Stod och velade mellan Trofeo R och cup2, valet föll på det senare eftersom jag trots allt kör bilen t.o.f. Trackday tillfällena.

Ett Ljungbyhed avklarades och kan konstatera, det är sjuk skillnad på däckmodellerna.

I Söndags var det dags för test på Knutstorp. Vaknar på morgonen äch möts av ett rejält snöfall när jag vaknade Även på Knutstorp snöade det och man fick lite julvibbar. Förmiddagen var inte kul, jag var ute och sladdade runt i all försiktighet. Men vid två halv tre blev det torrt, iofs inte mer än ett par grader över nollan. Här fick jag några härliga varv i slutet på dagen och bilen fick bekänna färg med de nya däcken. Bara att konstatera att de gamla däcken skulle jag ha gett resbiljett direkt.

Bäst förklaras glädjen med bilen genom en filmsnutt från i söndags. Det här är en seriöst rolig bil och jag har svårt att vänta på att våren skall göra entré.


_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Riktigt snygg G-boll trace, pinnar på fint! Har du lagt upp logg (gärna i
Vbo eller csv) på "banor" här på rejsa?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Kul med en turn-key bil Anders! Helt rätt sådan dessutom.
GT4orna är riktigt kapabla och roliga. Automatisk mellangas på nedväxling är ju riktigt skönt med och funkar ju fantastiskt bra dessutom!

Hur var det, hade du åkt Cup2 på någon bil innan?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Se där, grattis Anders

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Kul med en turn-key bil Anders! Helt rätt sådan dessutom.
GT4orna är riktigt kapabla och roliga. Automatisk mellangas på nedväxling är ju riktigt skönt med och funkar ju fantastiskt bra dessutom!

Hur var det, hade du åkt Cup2 på någon bil innan?


Visst är det kul med turn-key, men trots allt så saknar jag det där med att kunna laborera lite friare som meningen med 944an är. Din M3 var ju också en sådan bil när jag hade den, i alla fall mittemellan.

Det är möjligt att GT4an kan bli ännu snabbare men den här räcker mer än väl till för mig och 944an kommer att bli en time attack / klubbräser bil. Det gör ingenting om den går sönder när jag inte behöver stressa för att få ihop den på tid, jag har ju liksom GT4an.

Visst låter det fräckt med mellangas och den lägger mellangasen så perfekt att det passar exakt in på nästa växel.

Jag har cup2 även på 944an sedan i våras, men det har inte blivit så himla mycket kört. Men i alla fall dubbeldag på Mantorp och 50 varv plus på Ljungbyhed.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Göte RS6 Sjögren skrev:
Se där, grattis Anders


Tack!

Är riktigt nöjd och känner mig privilgerad att kunna ha en sån här bil.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Se där, grattis Anders

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Säsongen slut sedan ett tag och bilen har hittat till ett nytt garage över vintern.

Det känns konstigt att bara kunna ställa undan bilen och den bara står där till våren, inget att skruva på liksom. Men det finns en annan röd som behöver kärlek i vinter.



_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Förra inlägget var när jag ställde in bilen, nu har den varit ute ett tag och givetvis har det blivit lite körning, bland annat så har Drivers Club Ljungbyhed besökt Knutstorp.

Hitintills i år har jag lyckats pricka in de fina dagarna. Får inte tvätta bilen och inte trampa på spindlar framöver 😄

Bilen går superbra och är numera helt neutral. Understyr något pyttelite men det fixar man med lite mer gas 😁 Kör med -3gr camber fram och skulle behöva mer, det skvallrar vänster framdäck om.

Här kommer en filmsnutt från Drivers Club på Knutstorp. Nästa gång är på Rudskogen den 13/6, det finns platser kvar om någon är sugen. www.drivers-club.se

P.S. Man har inte mycket att sätta upp mot en GT2RS på raksträckan


_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Äsch, var inte så blygsam, Anders! Vi hör ju att du släppte av på gasen för att han skulle kunna köra om.
Hade du haft 944:an hade han aldrig ens försökt komma förbi!
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4099



Jäklar vad bra det går thumbs up

Vi har till 95% samma spårval men du har lite annan linje på 2 ställen, nästa gång jag är på Knutan testar jag dina spår!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Janne J skrev:
Jäklar vad bra det går thumbs up

Vi har till 95% samma spårval men du har lite annan linje på 2 ställen, nästa gång jag är på Knutan testar jag dina spår!


Men inte det när jag missar apex i RP

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
claes t skrev:
Äsch, var inte så blygsam, Anders! Vi hör ju att du släppte av på gasen för att han skulle kunna köra om.
Hade du haft 944:an hade han aldrig ens försökt komma förbi!
/Claes


Så är det, men sedan hade jag åkt med låsta bromsar rakt ut i lecan

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Vinter! 🥶 jefla elände.

Nu har jag kört den här bilen en och en halv säsong och haft jättekul. Fantastisk bil både på väg till banan, på banan och hem från banan. Några glassturer har också fungerat. Ljudet är något att att dö för - grymt.

Michelin cup2 har hamnat på bilen samt gula pagid och PFC bromsskivor. Just PFC skivorna var en extrem förbättring. Stål som stål tycker man, men icke bromskraften är så extremt mycket bättre.

Kinnekulle, Knutstorp, Sturup, Mantorp, Gotland, Ljungbyhed passar den här bilen som en dröm. Skulle vara kul att prova den här på Ringen och Spa.

I sanning en fantastisk bil. Snabb, låter grymt, välbalanserad och snygg.

Men...

Hur jag än vrider och vänder på det så saknar jag motorn bak. För de flesta är det tvärtom, knäppt att ha motorn bak.
Men det är så jag har lärt mig att köra på bana, det är så jag känner det i ryggraden.

Så nu snurrar det säljtankar i skallen för att byta till något bakmotordrivet. Allt från en preppad 964 C2, 993, 997 GT3/Rs till en 991 GT3/RS.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Ja en GT3 RS av senare snitt är väl den mest ultimata turn-key bilen man kan hitta och köra bana med.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Sådär nu är den här epoken över, snart i alla fall. Jag gjorde det enkelt för mig och satte bilen till försäljning hos Johns Garage i Borås. Efter en vansinnespolering kände jag mig redo att lämna över bilen.





https://www.johnsgarage.se/saluobjekt/porsche-cayman-gt4

Och på deras facebooksida,

https://www.facebook.com/JohnsGarage49/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARBL . . . .

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT4 2016 #SÅLD
<<   1, 2, 3
13374 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande