Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil immobalizerhelvete citroen c3 WRC ish | 5 besök senaste veckan (1866 totalt) |
Hej har frågat på diverse verkstäder och forum men får inte svar.
provar därför rejsa! har lyckats ärva en Citroën c3 04 som nu varnar för anti theft failure och vägrar starta. detta hände i augusti löste problemet tillfälligt med att ställa bilen på skolparkeringen och köpte en alfa 156 v6 men nu när vintern faller närmare och alfan är för fin för att vinterköra så har jag ett problem. Går det att på något vis kringgå startspärren? vad jag har förstått så är immon kopplad via motorstyrboxen. Antar sen att den bryter bensinpumpsrelät? Den döde släktingen har även tappat bort reservnyckeln. uppskattar svar mvh _________________ Theo Karlsson Muttrar Bubbla i Södertälje Mtech Competition Yngst på rejsa |
||
Här kan det finnas tips: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Nu var det inte det felet i det fallet, men innan det uppdagades misstänktes immobilizerbitarna. _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
Har svårt att tro att det på något enkelt sätt går att bara koppla förbi startspärren. Troligen slår den ut fler funktioner än bara ett relä.
På en Clio 01 jag har stående och även på den misstänkt inom. Så är det iallafall fler saker som slår ut. Och det är säkert samma eller liknande på din. Så det är nog att hitta det riktiga problemet som gäller. Du har bara en nyckel till bilen och med den nyckeln startar den inte?? Hände något annat i samband med att det började bråka? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Hade för många år sedan en Renault Scenic som helt plötsligt under körning
aktiverade stöldskyddet(imobilizer) så bilen dog mitt på motorvägen. Det gick inte att få igång bilen efter detta. Jag skickade in boxen till ODB Tuning i Karlstad som programmerade om boxen så att stöldskyddet avaktiverades tog en vecka kostade 2500:- sen funkade den tills den skrotades. https://www.obdtuning.se/sv-SE/tj%C3 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Skaffa ett diagnosverktyg för din bil. Det är insparat direkt första gången du använder det.
Måste bara ge tummen upp för ditt eleganta sätt att angripa problemet! "....[i]löste problemet tillfälligt med att ställa bilen på skolparkeringen och köpte en alfa[/i]..." _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||
+1 _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
+1 Fördelen med en Citroen är att alla problem man råkar ut för har 100 andra också råkat ut för. Alla problem är vanliga, typ Det är värre att ha en Opel, som jag, för det finns inget "internetstöd" för dem. Ingen som bryr sig antagligen, med rätta.... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Jag förstår det som att Peugeot och Citroen av de åren delar system och immobilizern behöver följande enheter snackandes med varandra och gifta.
1: Chip i nyckel, detta är ett litet svart fyrkantigt chip (rfid?) som sitter i plastskalet nära nyckelbladet. Det är inte en del av kretskortet. 2: Chipläsaren, ska enligt uppgift sitta som krans vid nyckelhålet på rattstången. 3: BSI-enhet. Sitter under ratt/instrumentpanel på Peugeot, förmodligen på samma stället på Citroen. 4: Tändningsbox, sitter i motorutrymmet. Det finns en BSI-reset procedur som kan hjälpa om batteri dragit ur eller om man brutit strömmen innan BSI bootat ner. http://www.bba-reman.com/gb/content/ _________________ Anders Hansson |
||
Skruva banåkabil immobalizerhelvete citroen c3 WRC ish | 5 besök senaste veckan (1866 totalt) |