Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
125 besök idag (1056480 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<   1, 2, 3 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178   >>
   
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)



Här sen Jun 2010
Inlägg: 830



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Dec 2019 23:25     Citera

68% vs 32% md en timme kvar. Lycka till i nästa steg av denna bracket


_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
karel021
Västerås



Här sen Sep 2014
Inlägg: 380



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 00:20     Re: Citera

GustafB skrev:
J.Schuman skrev:
Emil Jönsson skrev:
Billet 4g63 med extreme tuners nya stakar?



Jag har hört att just den tillverkaren har 3D printade 4g63 block på gång


Haha den där firman är skum. De har visat upp en del riktiga resultat men mycket av det de visar fungerar inte. Tror konsensus runt de där stakarna är att de inte kommer fungera.


är de printat i rätt material så kommer de funka.

man ska fan inte underskatta Generative design och 3d printers idag. Siemens i Finspång har lagat sina turbinblad ett tag nu med 3d printers


_________________
Karel Silha
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7288



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 09:57     Citera

Men även om det nu skulle hålla så är väl ett stort fel i designen ändå det öppna spindel mönstret? alltså det lär ju samla upp sjukt mycket olja som kommer tynga ner vevstaken.

Så den nät tråd delen i mellan lill änden och stor änden borde ju vara inkapslad.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Aerodynamic
Alingsås



Här sen Sep 2005
Inlägg: 583



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 10:43     Re: Citera

RallyQuattro skrev:
Men även om det nu skulle hålla så är väl ett stort fel i designen ändå det öppna spindel mönstret? alltså det lär ju samla upp sjukt mycket olja som kommer tynga ner vevstaken.

Så den nät tråd delen i mellan lill änden och stor änden borde ju vara inkapslad.


Är det tryck eller drag som är det värsta för en vevstake?
Jag tror inte det minsta på denna designen, bland annat pga det du nämner ovan.

https://www.youtube.com/watch?v=scUEEQyC0GI&t=646s


_________________
Per Axblom
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
karel021
Västerås



Här sen Sep 2014
Inlägg: 380



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 11:38     Re: Citera

RallyQuattro skrev:
Men även om det nu skulle hålla så är väl ett stort fel i designen ändå det öppna spindel mönstret? alltså det lär ju samla upp sjukt mycket olja som kommer tynga ner vevstaken.

Så den nät tråd delen i mellan lill änden och stor änden borde ju vara inkapslad.


med en rätt hög kolvhstighet så tror jag inte att de kommer vara ett jätte problem att de kommer lite olja på staken, tror den olja försvinner ut lika fort, kanske att man skummar lite olja genom att göra så här men inge större problem som jag ser de.


_________________
Karel Silha
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Rolle Scirocco
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 4753



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 12:06     Re: Citera

Aerodynamic skrev:
RallyQuattro skrev:
Men även om det nu skulle hålla så är väl ett stort fel i designen ändå det öppna spindel mönstret? alltså det lär ju samla upp sjukt mycket olja som kommer tynga ner vevstaken.

Så den nät tråd delen i mellan lill änden och stor änden borde ju vara inkapslad.


Är det tryck eller drag som är det värsta för en vevstake?
Jag tror inte det minsta på denna designen, bland annat pga det du nämner ovan.

https://www.youtube.com/watch?v=scUEEQyC0GI&t=646s


Beror på....

En motor med i gränslandet för tidig tändning kan lätt böja eller knäcka vevstakar, annars är det nog vid nerväxlingar och stängt spjäll det blir elakast för staken.


_________________
Roland Johansson
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13791



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 12:28     Re: Citera

Rolle Scirocco skrev:

Beror på....

En motor med i gränslandet för tidig tändning kan lätt böja eller knäcka vevstakar, annars är det nog vid nerväxlingar och stängt spjäll det blir elakast för staken.


Dom motorer vi rasat, har det alltid varit när man tvärsläppt gasen på höga varv..... ibland i samband med nerväxling.

Så..... stakarna lever ett hårt liv när cylindertrycket plötsligt försvinner.
I vårat fall när soppan stängs... vid gassläpp.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Senast ändrad av ButterflyRacing, 07 Dec 2019 14:25, ändrad totalt 1 gång
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3621


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 12:53     Re: Citera

karel021 skrev:

är de printat i rätt material så kommer de funka.

man ska fan inte underskatta Generative design och 3d printers idag. Siemens i Finspång har lagat sina turbinblad ett tag nu med 3d printers


Med tanke på alla parametrar involverade och att ingen kört såna här stakar i en motor hittills så kan man inte göra ett så generellt uttalade som att det kommer fungera bara det är printat i rätt material. Det är så skrönor på nätet uppstår


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Niklas Falk
Fixhult



Här sen Apr 2004
Inlägg: 14901



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 15:06     Citera

Det räcker med en stake för test. Speedway motorer brukar ha brutala kol hastigheter (men de släpper ju aldrig gasen).
En enstånka ger mindre delar att riva isär vid kontroll/ras.

Det finns ju lite många delar i en motor för att vara experimentell i allt.
Gjutjärn kan ibland vara helt rätt material

När nu blocket sprack, så är det ju lite osäkert att gissa nya lösningar på allt som inte strulade.


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
karel021
Västerås



Här sen Sep 2014
Inlägg: 380



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 15:30     Re: Citera

GustafB skrev:
karel021 skrev:

är de printat i rätt material så kommer de funka.

man ska fan inte underskatta Generative design och 3d printers idag. Siemens i Finspång har lagat sina turbinblad ett tag nu med 3d printers


Med tanke på alla parametrar involverade och att ingen kört såna här stakar i en motor hittills så kan man inte göra ett så generellt uttalade som att det kommer fungera bara det är printat i rätt material. Det är så skrönor på nätet uppstår


Nej så klart man vet inte förens någon har provat, men JAG tror stenhårt på att de där kommer funka.

anledningen till att ingen kör med detta är att de blir på tok för dyrt att 3d printa sånna här delar, bara en vettig skrivare kostar x antal miljoner, sen är materialet heller inte billigt.

Att en 3d printad metal del blir lika hållbar som en fräst del de finns de ju rätt mycket tester på.
med de sagt så hänger de sjukt mycket på den person som gjort beräkningar på detta och vilka säkerhets marginaler man har tagit till.


_________________
Karel Silha
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 4579



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2019 16:23     Citera

Jag läste på en sida på Facebook i samma diskussion att den b7lden släpptes som typ ett första aprilskämt . Även om det har printats fungerande vevstakar, så är denna designen inte en av dem.

De fungerande jag känner till eller rättare sagt hört om är olika typ av I-profil, H-profil eller X-profil i olika typ av titan-legeringareller höghållfasthetsaluminium.

En sådan här racklig konstruktion skulle bli nära inpå en engångsstake för sprintrace tex som går 2-3 minuter på högt varv med lågt eller nästan obefintligt cylindertryck. Där man sedan kastar dem å sätter i nya. Dvs inget för banracing


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
steffe
Spånga



Här sen Feb 2003
Inlägg: 10225

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tipsa Facebook   Inlägg  14 Dec 2019 16:18     Citera

Nu ere ny omröstning

https://www.facebook.com/HaltechEngineManagement/posts/154513611561081 . . . .


_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge
F1-bärgare
För dig som gillar puts på aluminium
http://www.balstavattenpolering.se/
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3621


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Dec 2019 18:59     Citera

In och rösta nu allihop! Det behövs!


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
And ersJepp sson
Lund



Här sen Feb 2003
Inlägg: 11277



Tipsa Facebook   Inlägg  14 Dec 2019 19:02     Citera

men va fan, du ligger ju under!
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3621


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Dec 2019 22:09     Re: Citera

And ersJepp sson skrev:
men va fan, du ligger ju under!


Det här håller ju inte! Nån jäkla dragracer kan vi inte förlora mot, in och rösta!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1545136115610814&id=12 . . . .


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)



Här sen Jun 2010
Inlägg: 830



Tipsa Facebook   Inlägg  15 Dec 2019 00:39     Re: Citera

GustafB skrev:
And ersJepp sson skrev:
men va fan, du ligger ju under!


Det här håller ju inte! Nån jäkla dragracer kan vi inte förlora mot, in och rösta!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1545136115610814&id=12 . . . .


4% på rätt sida (eller 2 beroende på hur man ser på det) med c:a 20 minuter kvar. thumbs up


_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3621


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  15 Dec 2019 01:18     Citera

Sådär ja! Tack för stödet, det löste ju sig fint det här


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3621


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Dec 2019 16:35     Citera

I helgen var vi på PRI-mässan i USA. Grymt bra mässa! Även om det var väldigt mycket dragracing och dirt cars

Så nu börjar planen för nästa år att slipas till


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3621


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Dec 2019 13:13     Citera

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1561174277340331&id= . . . .

Nu jäklar är det viktigt att alla går in och röstar på Revline i finalen för Haltech Heroes 2019
Det vi har möjlighet att vinna är:
"We're giving you the chance to choose your favourite Haltech Hero from 2019. The winner of which will receive a custom trophy and ALL THE GLORY OF THE INTERWEBS! "

SÅ DET HÄR ÄR INGEN LEK! ALL THE GLORY!

In och rösta nu! Vi ligger under kraftigt till en gammal Van med Barra-motor. Det går ju inte! Banracing måste vinna det här

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1561174277340331&id= . . . .


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
964RS
Man kan inte komma längre söderut



Här sen Dec 2003
Inlägg: 3203



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Dec 2019 18:31     Citera

43 vs 57% till en bääch bedfords fördel Så kan vi inte ha det, in och rösta nu!


_________________


964RS, 944 KULRÄSERN & Cayman GT4
Be yourself, everyone else is allready taken
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
And ersJepp sson
Lund



Här sen Feb 2003
Inlägg: 11277



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Dec 2019 19:52     Citera

men va fan. Så kan vi inte ha det.

Nu har jag skickat meddelande till alla mina vänner på fejjan om att rösta på 968an. Alla.

De flesta är inte bilintresserade, och kommer tycka jag är dum i huvudet. Förhoppningsvis orkar 40% klicka på bilden. Det är ju för fan all the glory som står på spel!!
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
125 besök idag (1056480 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<   1, 2, 3 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178   >>