Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Från förråd till temporärt mekgarage, med "fusk"
<<   1, 2
8092 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439


Trådstartare
Det fungerar ok med diffspärr direkt på makadam också, det är klart torrare på ovansidan än under även med enbart 150W frostvakt.
Alla sanningar är ju relevanta i sin kontext, men om man vänder uppockner på hälften av förutsättningarna så blir det mindre tvärsäkert.
Med döda material mot fuktspärren så blir det mindre ko på isen också.

Jag fick äntligen dit resten av plattorna, och lyckades naturligtvis nypa långfingret mitt i fingeravtrycket. En skitsak men som påverkar tangentbordshanteringen mer än man kan tro...


Jag skulle helst velat ha ett par kantklämmor för att hålla ihop det mellan kanterna med spännband, men jag kan bara komma på hur jag vill ha det, men inte hittat nåt färdigt (och energin att smida själv finns inte).

Edit: Ah https://www.k-rauta.se/produkt/plattlyft-tebo-st%C3%A4llbar-300-500mm/ . . . .
Men med lite större nedstick (vill ha klämmet i botten, på T-stålet) och delad, så den klämmer över hela garagebredden med hjälp av spännband.
Ja, nu är det så dags...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439


Trådstartare
Det är fortfarande på väg till mekgarage, men just nu är det mera kaosförråd efter att ha (nästan) tömt mina förra garageplatser (belysning och nåt litet småskit kvar).


Lite svårt att få in en bil här nu... Men det ska bli smal bänk (halvpallar) längst västerkanten och hänghylla längs högertak för banankartonger och annat (som tex hardtop). Bilen som ska in är ju inte hög i tak så den kan stå på pallbockar trots att takhöjden sjunker.

Sen ska vissa saker bort härifrån, som trädgårdsmöbler, ärvd gräsklippare etc.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Det tar sig

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439


Trådstartare
erikjakan skrev:
Det tar sig
Vi har alla lite olika tempo...

Det är 15 års hordning av grejer, och en del kartonger som inte rörts sen 2005, och jag minns tyvärr att jag tänkte "det kan nog vara bra att ha", när jag lade undan ett pedalställ...
Och tyvärr är jag så sjuk att jag tänkte på simracing när jag tittade på det, så det ligger kvar nånstans i röran...

Observera färgen på trädgårdsplattorna, det ÄR torrare än utomhus , och nu har soptionsavfuktaren fått flytta ut också, så nu ska det nog torka ännu lite mer (så kartongerna inte mjuknar och får påväxt).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Andra projekttrådar
Från förråd till temporärt mekgarage, med "fusk"
<<   1, 2
8092 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande