Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Uppgradering av bromsar, d2/k-sport?
493 besök totalt
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 670


Trådstartare
Funderar på att uppgradera bromsarna på bilen jag använder för trackdays och har sneglat på d2/k-sport eftersom de kör vinterkampanj nu.
Har någon här faktiskt provat deras kit med lite värre belägg?

Nu med vinterkampanjen så är ju priserna väldigt lockande, tex ca 13900kr för ett framkit med 356mm, 8kolvsok, gatbelägg och stålspunna slangar.
Belägg verkar inte vara några bekymmer då man kan köpa pagid och pfc

Vore bra med lite tanker och åsikter kring någon mer insatt eller som även testat ok från dem och speciellt på bana. .

_________________
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1121



Snömannen skrev:
Funderar på att uppgradera bromsarna på bilen jag använder för trackdays och har sneglat på d2/k-sport eftersom de kör vinterkampanj nu.
Har någon här faktiskt provat deras kit med lite värre belägg?

Nu med vinterkampanjen så är ju priserna väldigt lockande, tex ca 13900kr för ett framkit med 356mm, 8kolvsok, gatbelägg och stålspunna slangar.
Belägg verkar inte vara några bekymmer då man kan köpa pagid och pfc

Vore bra med lite tanker och åsikter kring någon mer insatt eller som även testat ok från dem och speciellt på bana. .


Hej!

Jag kör ju D2 356mm 6kolv fram på 335an som dessutom är en väldigt tung bil. Funkar så pass bra att jag nog flyttar över dom till den nya bilen.
Det jag noterat var att man fick skruva i och ur luftningsventilen några gånger innan det blev 100% tät.
Sen flyttades bromsbalansen framåt mycket så jag fick sätta mer aggressiva belägg bak för att kompensera.
Pagidbeläggen fick filas till lite för att passa perfekt i oken, inget problem men lite extra meck var det.


PS. Svara gärna på PM i annan fråga också. DS.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Skruva banåkabil
Uppgradering av bromsar, d2/k-sport?
493 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande