Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
549 besök totalt |
KÖPES: 3D printad detalj
Har en arm till en nivåreglering som jag skulle vilja ha hjälp med att göra om. Armen behöver komma längre ut så den inte skrapar i ramen. Jag saknar maskin och kunskap. Har behov av 4st lika detaljer. Bild på objekt. ![]() [/img] _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Hej!
För att den delen skall hålla bör du nog få tag på nån som har en Markforge printer, de kan skriva ut i nylon armerat med kolfiber! Blir alldeles utmärkta delar! Jag kan hjälpa dig cadda modellen om jag får lite mått själv har jag fått delar utskrivet av Bimex i Motala till en rimlig peng. Men det kanske finns nån här som har en sån printer? https://www.youtube.com/watch?v=Oyb7 _________________ Robert Aronsson |
||||
Re:
All hjälp uppskattas och bimex låter intressant. Nära och bra 👍 Ska se om jag kan lösa en vettig ritning, blir handmålad då jag saknar fungerande dator 🤣 _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Kolla med Speedlab Michael Karpers
http://speedlabacademy.se/ De har koll på 3D-printning ihop med 3Dverkstan.se i Stockholm, alla "printbara" material tillgängliga. Jag var där och lyssnade och fluktade på en workshop där för ett tag sen, man blir ju sugen på att försöka printa till ett insug till hojen för att kunna montera ett sprut. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Ja det är helt korrekt, men jag saknar även maskin möjligheter. Jag slutade som metallarbetare för 5 år sedan. Aldrig behövt maskiner som efter det ![]() Kan man bara hitta längre skruv så är det absolut en idé, i en perfekt värld så ska detta va obelastat. Sen blir det kanske smuts som gör att det kärvar efter några år och ev kan påverka hållbarheten. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Re:
Jag råkar ju ha lite maskiner och jobbar som metallarbetare 😉 Skicka ett PM om du vill att jag ska tillverka nåt. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
![]() |
KÖPES
![]() |
549 besök totalt |