| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hängande pedalställ
|
5 besök senaste veckan (762 totalt) |
|
Hängande pedalställ
Tjena. Har en Amazon kombi jag sätt i Volvo motor o bmw låda mm. Den ska även bli gatreggad. Sfro. Så kommer nu till bromsarna. Får inte plats med bromsservo och är vajerkoppling original. Så hade löst många problem med ett hängande pedal ställ. Vet nån Hur man kan räkna ut förhållanden mellan bromscylindranrna, oken och utväxling i pedalerna? Måste klara en retardation på minst 0.5G vid 45-50 kg pedaltryck. Och låsa bromsarna på asfalt vid max 80 kg El kommer det inte va ett problem med ett sån ställ? Mvh Oskar _________________ Oskar Mejving |
||
|
kan du inte använda en kopplings huvudcylinder som med ledning trycker på en slav cyl.denna trycker på en broms h cylinder med servo på lämplig plats tex i bagaget.. en lösning ibland nyttjar i en rod.
dvs man flyttar grejerna till där det finns plats hydrauliken känner ingen skillnad.. _________________ Michael Thulesius |
||
|
Re:
Det är ingen lösning som kan accepteras för gatbruk, eftersom man i praktiken har ett enkretssystem då. Föreskrifterna är tydliga på att överföringen mellan bromspedal och huvudcylinder ska vara gjord på ett sätt som minimerar risken för felfunktion. Väljer man bara ett bra pedalställ och rätt storlek på cylindrarna är det inga problem att klara kraven med ett traditionellt hängande pedalställ och bromsvåg (eller tandemcylinder utan servo om man hellre vill ha det). Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Läs gärna denna tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Den innehåller en massa bra information som troligen hjälper dig :-) Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hängande pedalställ
|
5 besök senaste veckan (762 totalt) |