Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Camaro 1968-Pro Touring | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 24, 25, 26 >> 34 besök senaste veckan (91400 totalt) |
Börjat plocka i elsystemet. Kommer köra med ett originalsystem till camaro-68 från amerikan auto Wiring. Det fina Med det systemet är att alla färger stämmer med original elscheman samt att tändningslås lysknappar osv följer med i kitet. Finns väll inge värre än dålig el i gamla bilar
_________________ Robert Forsberg |
||||||||
Dakota instrumenten v-torkare/ac/knapp till lysen och tändningslås har hunnits med o koppla under helgen. Mkt kvar innan de går o vrida på nyckeln men de tar sig iaf. Blir spännande o se om allt funkar sen
_________________ Robert Forsberg |
||||||||
Grymt tempo och sjukt bra finish!
Har också Dakota Digital och American Autowire, riktigt fina system bägge två men blev lite mer jobb för mig för att integrera Fueltechet i härvorna och samtidigt rensa bort "org" motorrumshärvan. Kämpa på! _________________ Patrik Lissjos |
||||||||
El tar tid o är ganska tråkigt har iaf fått lite gjort under helgen. Sniper Elfläktar och ac fläkt inkopplat och kör det genom snipern som styrning. Smidigt o kunna köra en fläkt när det inte behövs så mkt kylning o sen kunnna sparka igång bägge om det behövs. La på pluspolen o vred på tändningen de är alltid spännande. Ingen rök o det som är kopplat funkar som de är tänkt
_________________ Robert Forsberg |
||||||||
Köpte en smidig terminal som man drar en konstant plus till sen kan man koppla på sig där istället för att få en massa kablar upp till batteriet. Kör en likadan på andra sidan som jag har 12volt tändningström på
_________________ Robert Forsberg |
||||||||
Torrare möjligtvis men tycker placeringen är bättre då jag vill ha det så rent som möjligt i motorutrymmet. De är lätt o komma åt på denna sida med om man måste byta nått _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Finns det någon mer uppgift på tillverkare och liknande? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||||
Ska forska i det _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Det finns massor av tillverkare/modeller. Här har Du en vanlig/populär som många väljer _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||||||
Nu behöver jag eran hjälp. Jag vill koppla bromsljus/blinkers och vanliga bakljus på en 2polig lampa.
Till 5w sidan på lampan går ju vanliga bakljusen och till 21w sidan vill jag ju ha bromsljusen såklart och blinkersen problemet om man kopplar så är ju att när jag har blinkersen igång och bromsar så kommer ju bromsen ta över blinkers signalen så att den inte funkar förens jag släpper bromsen. _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Hittade en förklaring på ett jänke-forum hur det funkar på Chevelle. Borde cara samma på din om det är den funktionen original.
Prova att ohm-mäta säkringen till bromsljuset, den kan se hel ut men har släppt inne i hatten på säkringen. bromsjuset är kopplat genom blinkersspaken och funktionen är så att när du bromsar så går strömmen genom blinkersspaken och när du blinkar så skickas strömmen från blinkreläet in i spaken och då blir det ström från 2 håll och lampan slocknar ungefär som i laddlampan i instrumentet som på många bilar. _________________ Oscar Kärrqvist |
||||||||
Ahhh är det så det funkar👍 Tack för infon ska ut o mäta lite _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Som sagt går det ju via blinkersspaken original, och är väl kanske enklast att koppla som det ska vara
Har gjort lite annorlunda på en bil med två blinkersrelän framme vid spaken och ett växlande relä vid varje bakljus, men blir ju lite klumpigt [/img] _________________ S Örnberg |
||||||||
Tackar😊 _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Camaro 1968-Pro Touring | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 24, 25, 26 >> 34 besök senaste veckan (91400 totalt) |