Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Camaro 1968-Pro Touring
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 24, 25, 26   >>
34 besök senaste veckan (91400 totalt)
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Börjat plocka i elsystemet. Kommer köra med ett originalsystem till camaro-68 från amerikan auto Wiring. Det fina Med det systemet är att alla färger stämmer med original elscheman samt att tändningslås lysknappar osv följer med i kitet. Finns väll inge värre än dålig el i gamla bilar




_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Dakota instrumenten v-torkare/ac/knapp till lysen och tändningslås har hunnits med o koppla under helgen. Mkt kvar innan de går o vrida på nyckeln men de tar sig iaf. Blir spännande o se om allt funkar sen



_________________
Robert Forsberg
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422



Grymt tempo och sjukt bra finish!

Har också Dakota Digital och American Autowire, riktigt fina system bägge två men blev lite mer jobb för mig för att integrera Fueltechet i härvorna och samtidigt rensa bort "org" motorrumshärvan.

Kämpa på!

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
El tar tid o är ganska tråkigt har iaf fått lite gjort under helgen. Sniper Elfläktar och ac fläkt inkopplat och kör det genom snipern som styrning. Smidigt o kunna köra en fläkt när det inte behövs så mkt kylning o sen kunnna sparka igång bägge om det behövs. La på pluspolen o vred på tändningen de är alltid spännande. Ingen rök o det som är kopplat funkar som de är tänkt thumbs up


_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Köpte en smidig terminal som man drar en konstant plus till sen kan man koppla på sig där istället för att få en massa kablar upp till batteriet. Kör en likadan på andra sidan som jag har 12volt tändningström på



_________________
Robert Forsberg
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



Forsberg_84 skrev:
Köpte en smidig terminal som man drar en konstant plus til

thumbs up
Köpt vars?


//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Hmmm...Hur tänkte Du med placeringen??
Är det inte torrare och mer lättillgängligt på andra sidan kylarramen?

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Dessutom så är det inte så bra att dra kablarna uppåt från grejer sådär, det brukar leda in vatten i t ex relän osv. kablarna neråt skall det vara.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Ni har ju helt klart en poäng i det ni skriver. därför det är bra med en projektråd. Ska nog ta o vända dom

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Hmmm...Hur tänkte Du med placeringen??
Är det inte torrare och mer lättillgängligt på andra sidan kylarramen?


Torrare möjligtvis men tycker placeringen är bättre då jag vill ha det så rent som möjligt i motorutrymmet. De är lätt o komma åt på denna sida med om man måste byta nått

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
super7 skrev:
Forsberg_84 skrev:
Köpte en smidig terminal som man drar en konstant plus til

thumbs up
Köpt vars?


//Nisse


Köpte på autotec Västerås

_________________
Robert Forsberg
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050



Forsberg_84 skrev:
super7 skrev:
Forsberg_84 skrev:
Köpte en smidig terminal som man drar en konstant plus til

thumbs up
Köpt vars?


//Nisse


Köpte på autotec Västerås


Finns det någon mer uppgift på tillverkare och liknande?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
J.Schuman skrev:
Forsberg_84 skrev:
super7 skrev:
Forsberg_84 skrev:
Köpte en smidig terminal som man drar en konstant plus til

thumbs up
Köpt vars?


//Nisse


Köpte på autotec Västerås


Finns det någon mer uppgift på tillverkare och liknande?


Ska forska i det

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Vattentäta relän borde vara lösningen

_________________
Robert Forsberg
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



J.Schuman skrev:
Finns det någon mer uppgift på tillverkare och liknande?


Det finns massor av tillverkare/modeller.
Här har Du en vanlig/populär som många väljer

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
Nu behöver jag eran hjälp. Jag vill koppla bromsljus/blinkers och vanliga bakljus på en 2polig lampa.
Till 5w sidan på lampan går ju vanliga bakljusen och till 21w sidan vill jag ju ha bromsljusen såklart och blinkersen problemet om man kopplar så är ju att när jag har blinkersen igång och bromsar så kommer ju bromsen ta över blinkers signalen så att den inte funkar förens jag släpper bromsen.


_________________
Robert Forsberg
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Hittade en förklaring på ett jänke-forum hur det funkar på Chevelle. Borde cara samma på din om det är den funktionen original.

Prova att ohm-mäta säkringen till bromsljuset, den kan se hel ut men har släppt inne i hatten på säkringen. bromsjuset är kopplat genom blinkersspaken och funktionen är så att när du bromsar så går strömmen genom blinkersspaken och när du blinkar så skickas strömmen från blinkreläet in i spaken och då blir det ström från 2 håll och lampan slocknar ungefär som i laddlampan i instrumentet som på många bilar.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
snailspeed skrev:
Hittade en förklaring på ett jänke-forum hur det funkar på Chevelle. Borde cara samma på din om det är den funktionen original.

Prova att ohm-mäta säkringen till bromsljuset, den kan se hel ut men har släppt inne i hatten på säkringen. bromsjuset är kopplat genom blinkersspaken och funktionen är så att när du bromsar så går strömmen genom blinkersspaken och när du blinkar så skickas strömmen från blinkreläet in i spaken och då blir det ström från 2 håll och lampan slocknar ungefär som i laddlampan i instrumentet som på många bilar.


Ahhh är det så det funkar👍 Tack för infon ska ut o mäta lite

_________________
Robert Forsberg
Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Som sagt går det ju via blinkersspaken original, och är väl kanske enklast att koppla som det ska vara

Har gjort lite annorlunda på en bil med två blinkersrelän framme vid spaken och ett växlande relä vid varje bakljus, men blir ju lite klumpigt
[/img]

_________________
S Örnberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare


Nu både blinkar o lyser det. Nått fel var det i blinkerspaken. Ända delen på bilen som inte var bytt
Dock gick de ju väldigt lätt o felsöka när man förstod hur det skulle funka thumbs up

_________________
Robert Forsberg
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686


Trådstartare
St3v3 skrev:
Som sagt går det ju via blinkersspaken original, och är väl kanske enklast att koppla som det ska vara

Har gjort lite annorlunda på en bil med två blinkersrelän framme vid spaken och ett växlande relä vid varje bakljus, men blir ju lite klumpigt
[/img]


Tackar😊

_________________
Robert Forsberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Camaro 1968-Pro Touring
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 24, 25, 26   >>
34 besök senaste veckan (91400 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande