Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar NUKED BMW M4 DTM - 7post testing pågång. | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 24, 25, 26 >> 156 besök senaste veckan (154749 totalt) |
detta är bara ovansidan av diffusorn, vi ska gjuta udner sidan också, vi har 2 formar som Elite projects har gjort. dessa ska bondas ihop med core matta från 3d core i tyskland så jag tror de komer bli rätt så bra. sen där urkapningarna kommer ske i diffusorn så kommer vi förstärka med sånt skum. som den ligger på bilden så ska den upp ca 16cm till vad jag kunde se, så jag måste kapa mer där bak också _________________ Karel Silha |
||||||
Diffusorn ger över 20.000N vid 300 men bara 1500N drag så trivsamt och lägga krut på att göra golvet rätt istället för att ha en gigantisk vinge. Golvet utgör nästan hälften av DF av hela bilen. _________________ Karel Silha |
||||||
Tack Emil kul o höra från dig och jääääklar vad gammal bild goda tider de där _________________ Karel Silha |
||||||
Det var det maggropskänslan sade mig. Det blir A och O att diffusorn blir rejält styv för att inte "skrövlas ihop" av stort undertryck som verkar över stor area, samt att inlaminerade fästpunkter är duktigt stadiga annars dras de plättlätt genom laminatet . Alternativt att det blir massor med fästpunkter som tar upp lasten. Maggropskänslan säger att det senare är att föredra. _________________ Magnus Falk |
||||||
har ritat lite fästen som jag kommer sätta på fler ställen som blir typ iskjuts fästen sen kommer de sitta som ankarfästen genom ovandelen, därutav har jag bara fått en halva av splittern så jag kan limma in fästen som sen robin gjuter igen när ha lägger ihop sidorna _________________ Karel Silha |
||||||
Tack, nej tyvärr, Ajden har skannat en del av golvet osv så kan kolla vad han hade för skanner. _________________ Karel Silha |
||||||
Det är nog helt rätt att ha stora areor på undersidan av diffusorfästena, så att diffusorn pressas MOT fästet istället för att riskera delaminering av att fästet slits LOSS från laminatet. Trots allt, kraften är som att två bilar hänger i diffusorn.
_________________ Magnus Falk |
||||||
ah de kommer bli mycket klurande för att få fast de bra men har lite ideeer så tror de borde funka _________________ Karel Silha |
||||||
De tuffar på, stol monterat och nu ska stols fästen bara helsvetsas
Mycket krånglande med kör position men nu börjar de kännas rätt ok Även börjar med att svetsa dit panel fästen som jag ritat själv och fått vatten skurna i ducol Robin på Elite har hjälpt att rita ny grill till fronten som vi kan ha för lite friskluft och även för olje kylaren. Torrsumps tanken är på plats och även justera om pedalerna så dom kommer längre ner och mer fram Ny Partner i bygget då de Suvi Performance hjälper till att fräsa uprights som borde bli klara under veckan. Riktigt fint jobb som görs av SUVI väldigt nöjd att ha dom med Även gjort klart ratten, vart väldigt nöjd med detta, många delar 3d printade och centrum distansen är 3d printad av 3dverkstan i deras Mark forged skrivare _________________ Karel Silha |
||||||
fantastiskt arbete från alla parter, en annan kämpar med att hitta nån som kan göra enkla (??!!) dxf filer av ritningar man har eller att få tag i snygga fästelement haha, och så ser man så här galet duktiga personer in action, stoooort tack för att du/ni/alla tar er tid att dela med er av ert otroliga arbete
_________________ janne pettersson |
||||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Tack värmer verkligen o höra, jag tror många förstår att detta är ett tungt bygge o dra men de är nog bara hälften av sanningen de är så mycket bitar som ska falla på plats hela tiden för att de ska bli klart så de är riktigt tufft så jag kämpar så gott jag kan,
Nja denna är faktiskt rätt bra, går inte ligga mer för då blir de för tight mot pedalerna och då kommer knäna upp för mycket, denna position är nog den bästa jag kommit fram till, har ändå testat 4 olika stolar och funderat på olika pedlar osv
_________________ Karel Silha |
||||||
Nja denna är faktiskt rätt bra, går inte ligga mer för då blir de för tight mot pedalerna och då kommer knäna upp för mycket, denna position är nog den bästa jag kommit fram till, har ändå testat 4 olika stolar och funderat på olika pedlar osv // Först måste jag bara instämma i hyllningskören ang ditt bygge, grymmmmt! Ang körställning ska du nog behålla stolens lutning ungefär som den är nu. Lutar man den bakåt för mycket får man inte stöd för axlar och huvud. Då behövs en annan stol med mer rundad ryggdel. Det är viktigt att axlar och huvud är upprätt, annars blir det jobbigt att köra länge. Det enda jag kan se som skulle kunna bli lite jobbigt är avståndet mellan armbåge och lår. Kan bli så att du slår ihop dem vid snabbt rattande. Men du har säkert känt efter så att det ska fungera. Antar att du monterat stolen så lågt det går. I så fall kanske höja ratten en aning. Men oavsett så är det viktigt att man kan sitta avslappnat och sköta pedaler och ratt. Kör på med ditt grymma bygge! _________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||||||
Tack så mycket värmer att höra ja precis jag har labbat en hel del med detta och tycker att jag sitter riktigt bra nu, jag kan justera ratten upp och ner för att de inte ska ta emot i knäna men tror som du säger att detta blir riktigt bra. jag vill inte vara med bakåtlutad då huvet inte kommer vila mot stolsryggen. _________________ Karel Silha |
||||||
_________________ Karel Silha |
||||||
Våra race- och banåkarbilar NUKED BMW M4 DTM - 7post testing pågång. | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 24, 25, 26 >> 156 besök senaste veckan (154749 totalt) |