Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Wirdheim 8 på Monza.
3165 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Efter första träningen i dag ligger Wirdheim 8 och nästa Jaguar förare är Webber på en 18:e plats.

Jag tycker det är starkt gjort av Björn. thumbs up

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

Lennart Jarmyr skrev:
Efter första träningen i dag ligger Wirdheim 8 och nästa Jaguar förare är Webber på en 18:e plats.

Jag tycker det är starkt gjort av Björn. thumbs up

Håller med, men räcker det för att få en styrning n år? Har han nog med sponsorpengar/kontakter...
Sekunden snabbare än Webber o 1.7 sec före Klein thumbs up
Är ju utklassning ju! Samma setup eller inte det är frågan man VILL veta svaret på

_________________
Jan Å
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Samma setup kan det nog vara, men Wirdheim kör väl med en gammal motor?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Jag fyller väl på med lite mer Monza-prat i den här topicen.

Förvånande med Bruni långsammare än Baumgartner.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Bara jag som reagerade på att det nu plötsligt är Barri som är lika överlägsen resten av fältet som Schumi brukar vara? Nu satsar teamet allt på honom istället för på Schumi, och pltösligt är det inte nån superschumi längre, utan snarare en super-Barri. Man skull kunna tro att de bara bytt hjälm?

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Det kanske är så det är, de hade helt enkelt bytt hjälm i strävandet efter att få ett så bra teamresultat som möjligt.
Jo, han var förvånande överlägsen, Rubens. Det skiljde ju mer mellan honom och tvåan än mellan tvåan och 10:an.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



skomakaren kanske inte är lika motiverad längre ??

_________________
MackeMaehlum
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17349



Jag gissar att Ferrari är betydligt snabbare än de övriga imorgon när däcken har fått gå några varv. Om nu inte JPM lyckas köra över de båda röda i inledningen förstås...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

Erik (fd Mooseman) skrev:
Bara jag som reagerade på att det nu plötsligt är Barri som är lika överlägsen resten av fältet som Schumi brukar vara? Nu satsar teamet allt på honom istället för på Schumi, och pltösligt är det inte nån superschumi längre, utan snarare en super-Barri. Man skull kunna tro att de bara bytt hjälm?


Tydligen var Shumi KLART irriterad att vara 0.5 sec efter...
Är det bara skådespel eller ÄR inte MS överlägsen när Barre has samma förutsätningar som han?
Eller har de olika taktik? (olika mängd bränsle, andra däck)

Märkligt hur snabb Barre plötsligt blir då MS avgjort sina mästerskap (eller då han bröt benet..)
Ska bli VÄLDIGT kul att se på racet imorgon thumbs up
Samma taktik? Vem har snabbaste varvet?

_________________
Jan Å
Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420



...fast var det inte Irvine som körde när MS bröt benet?

äh, sak samma, det spelar ingen större roll vem som kör andrabilen.

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Jo, det var Irvine som körde andrabilen -99 och nästan blev Ferraris första världsmästare på väldigt länge. Han tog förresten fler poäng under den halva av säsongen när han var teametta, än vad Schumi gjorde under sin halva som teametta. Visserligen hjälpt av Häkkinens, Coulthards och McLarens många klantigheter - de verkade ha halvt somnat in när Schumi var borta ifrån VM-striden.
En rolig episod ifrån det året var annars att Irvine släppte förbi Schumacher under den första halvan av säsongen, vilket Eddie förlorade VM-titeln på. Men som Ross Brawn sa så kunde de ju inte veta då att Schumi skulle bryta benet. Kul var det iallafall.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Jaja, efter allt skitsnack var det ju kul att se att Ferrari kan få två bilar att gå fort. Och jag tror aldrig jag har sett Schumacher köra om så många bilar någonsin, så nu borde det vara slut på det skitsnacket också (att han inte kan köra om alltså). Fy sjutton vad skönt med lite frid och ro på forumet.
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Tobias Lindell skrev:
Jaja, efter allt skitsnack var det ju kul att se att Ferrari kan få två bilar att gå fort. Och jag tror aldrig jag har sett Schumacher köra om så många bilar någonsin, så nu borde det vara slut på det skitsnacket också (att han inte kan köra om alltså). Fy sjutton vad skönt med lite frid och ro på forumet.


Ja det var ju lite synd med alla omkörningar, tunnar ut ammunitionsförrådet lite...

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Wirdheim 8 på Monza.
3165 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande