Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 111, 112, 113   >>
41 besök idag (462944 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag funderar på däck inför säsongen. Jag kommer definitivt ha en uppsättning TrofeoR att köra på när det tas tid, tänkte det vore riktigt skoj och köra några Timeattack i år igen och slalom är ALDRIG fel

Men det är ett dyrt nöje, med tidigare bilar har jag fått ihop lite grovt tillhöftat 50-80 mil bana på en uppsättning men med M2an når jag aldrig 50 längre. Inte bara TrofeoR utan även Cup2 och trippelåttor samma sak. Det går ju lite fortare helt enkelt och bilen är mycket tyngre än CSL'en tex. Och jag tror även vridet med turbon tar lite mer bak dessutom.

Så jag funderade på att ha en extra uppsättning däck som kanske man får ut fler banmil per krona mot att de inte är så snabba så kan jag växla beroende på typ av träff. Fälgar har jag en drös redan Men..... vete tusan vad för däck jag ska sikta på för detta. Även om TrofeoR ligger i toppen på att ta slut fort så har som sagt de andra rdäck jag haft på M2an försvunnit extremt fort de med. Har någon tips på några tåliga bakelitdäck?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



K91? Eller tar även de slut lite för fort på en sån "kloss"?

Annars finns det väl BFGoodrich Radial T/A med TW400 och sånt (inte i din dimension iofs)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
K91, har de längre livslängd än trippelåttor typ tror du, är (utan kunskap, bara magkänsla här ) tveksam


Trofeo kör jag
265 30 19
295 30 19


Kan ju vara att något UHP gatdäck är vad jag ska ha. Fan vet...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



Magnus Thomé skrev:
K91, har de längre livslängd än trippelåttor typ tror du, är (utan kunskap, bara magkänsla här ) tveksam


Trofeo kör jag
265 30 19
295 30 19
Tirerack föreslår Michelin Pilot Sport 4S
Undrar hur de håller med lite värme och belastning?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag kör fortfarande ibland på gatdäcken som kom med bilen för 8500 mil sedan, Michelin Pilot Super Sport, vilket är snarlikt 4S som kom ut på marknaden lite senare. I och med att jag inte tog i 100,0001% på bana så har jag kunnat köra 15-minuterspass på bana med dom faktiskt utan att de gick för varma alls. Med god fart men inte med det absolut sista lilla i attack liksom. Men jag hart inte lagt så jättemånga banmil med dom så hur de håller i mil där vet jag inte.


EDIT:
Kom på nu att de MPSS som kom med bilen är slut men de begagnade MPSS som jag köpte med 18"-fälgarna har jag kvar och jag har kört bana med både originalen och de beggade. Förvånansvärt tåliga faktiskt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Om du har en uppsättning 18"-fälgar så förordar jag alltid V70A i hårdhet K91 thumbs up Jag körde dessa på Fårrden, och den gick ju hyfsat hårt på framhjulen, men i princip omöjliga att överhetta. Livslängden tycker jag är bättre än vad ryktet säger. Att dom sedan är toksnabba tidsmässigt är ju heller ingen nackdel Hårdaste stommarna som finns, men sjukt konsekventa! Finns ju i 265/35-18 och 285/30-18... Kan ju funka ?

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Jag körde V70A i K91 första säsongen på M3an. Trevligt däck för långa stinter men upplevde aldrig att man fick liv i däcket riktigt, betydligt sämre grepp jämfört t o m med Cup2. Kanske fegade för mycket eller nåt

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

I de små frökendimensioner (225'or 17") som jag nyttjar finns det klart mer fäste att hämta i K91 än Cup2. Min teori om att skilda dimensioner i däcksfamiljerna sinsemellan inte är jämförbara verkar få mer vatten på sin kvarn.

_________________

Rice and shine
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125



Med de förutsättningarna så säger jag Federal 595RS-R alla dagar i veckan.
Dom är både billiga och outslitliga
Finns dock bara i 18"

När jag var mellan jobb köpte jag en laddning för att spara lite pengar, sen när jag fått nytt jobb och ville köra Kumho igen vägrade dom ta slut. Till slut bytte jag bort dom halvslitna .

PS. Kumho är väldigt bra men ganska grunt med mönster till att börja med. Kumho tycker jag att du kan överväga istället för Trofeo. Jag vill minnas att bröderna Skoog körde identiska varvtider med TrofeoR och Kumho V70 K91. DS.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag gillar Kumho som attan körmässigt, tydliga och skarpa, körde en bunt uppsättningar på E36 M3an thumbs up Men är lite problem med storlekar (har ju en hel bunt 19"-fälgar). Letade tidigare idag (efter kommentarerna här i tråden) efter vettiga bakdäck i K91 men hittade inget i lämplig bredd och totaldiameter

_________________
Magnus Thomé
Citera
Göran Svensson
Sjuntorp Trollhättan
Här sen Maj 2005
Inlägg: 116



Pilot sport 4s är min absoluta favorit när det gäller kompromiss gata bana och slitage.
Håller sjukt länge och har som bonus grymt våtgrepp.
Vågar påstå dubbla livslängden mot cup 2, då jag kört mycket med dom också.
En stor fördel är kallgreppet, jag brukar stå på fullt från depån utan drama i första böjarna.
Dom klarar maxtempo runt 5-6 varv på kullen en varm dag innan dom börjar åla sig lite grand.
Väldigt bra däck för kallare trackdays med regnrisk.
Körde dom splitt nya en regnig dag på kullen och fick enormt förtroende för bil och däck då.
Körde dom senare med 6-7 bandagars slitage på igen i regn och tyckte inte dom tappat mycket fart.

Om man tänker gatdäck med nån trackday ibland så är det nog det bästa man kan ha på bilen.
Har kört många michelin supersport med, dom är väldigt lika, men våt och kallgreppet känns bättre
i pilot sport 4s.

_________________
Göran Svensson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Enligt youtube-filmer om M2 competion så menar dom att PSS är bättre under press än PS4S som enligt dom ska vara bättre på gata och sett till hållbarhet. Hur mycket kunskap och killgissningar det är på det vet jag inte, dock. Min erfaranhet från PSS på Subaru är att dom är högljudda men bettar fint på gata, men är lite högljudda. PS4S på min RS4 var väldigt bekvämt och tryggt, och lägre ljudnivå, har gett bra hållbarhet. Dock är audin mer ljuddämpad. PSS på min M2 comp har mest varit högljudda och nu när det är kallt ger dom uselt grepp, iaf på bakhjulen.

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Jag har laddat upp med Nankang AR-1 efter varma rekommendationer, bl a från en rutinerad kompis som körde en uppsättning på Ringen och Spa i höstas. Han kör också långlopp med dem fast i 17 tum. Bra hållbarhet och fin prestanda trots rimligt prisläge, tydligen.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1631



i96danma skrev:
Jag har laddat upp med Nankang AR-1 efter varma rekommendationer, bl a från en rutinerad kompis som körde en uppsättning på Ringen och Spa i höstas. Han kör också långlopp med dem fast i 17 tum. Bra hållbarhet och fin prestanda trots rimligt prisläge, tydligen.


Grymma däck, men djävulskt vägljud.....

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013




_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
volymmannen skrev:
https://www.facebook.com/202606226448512/posts/3632839123425188/


Jag har "bara" en vanlig M2, inte en M2 Competition. Olika motorer i de två. Ganska nöjd ändå

_________________
Magnus Thomé
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Magnus Thomé skrev:
volymmannen skrev:
https://www.facebook.com/202606226448512/posts/3632839123425188/


Jag har "bara" en vanlig M2, inte en M2 Competition. Olika motorer i de två. Ganska nöjd ändå

Jo jag vet att det "bara" är det ,Men man borde väl ändå kunna implementera liknande funktioner frånsett effekten då

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
På frugans jobb har de fyra mötes/konferensrum. Jag fixade precis "namnskyltar" till rummen med 3dprintern, de fyra mötesrummen heter som följer:





Bäst att personal, leverantörer och andra på besök har lite grundkoll framöver när de ska hitta till rätt mötesrum



thumbs up


Vilken tror ni flest kommer ha problem att hitta rätt till?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



Grisen och dildon blir ju lätta att komma ihåg, men vad kallar man de andra två krummelurerna

Bend-over och soppskålen?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



Hur du nu kan få någon av de där till en dildo

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 111, 112, 113   >>
41 besök idag (462944 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande