Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 129, 130, 131 >> 812 besök senaste veckan (363792 totalt) |
Tackar! Ja, det är ju drygt 20 månader sedan det startade, jäkligt roliga månader _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Det är jäkla bra jobbat, snabbt jobbat och fint resultat _________________ Karl Vestgöte |
||||
Tack, Karl och Christian
Saknade stöd i tillvaron, i varje fall för vänsterfoten när jag körde, dessutom sitter omkopplaren för helljuset avigt till på golvet. En bit aluplåt och en ide: Efter en stund ser det ut så här: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Jag gillar verkligen den där mixen av standardbil och rejsdetaljer du får till. Den plåtbiten gör massor för looken (och självklart för körning med när du har någonstans att göra av foten).
_________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||
Har haft problem med lite rå gång på motorn, svajig tomgång och lätt att dö när man kommer till en korsning.
Körde en KOEO test med min obd1 läsare och fick felkod på att cylinder 1 och 6 inte jobbade ordentligt. Beställde hem alla tänddelar som första åtgärd. Efter bytet blev det kod 90 = alla cylindrar jobbar, nu blir det provkörning! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Gissningstävling: hur mycket väger den?
Tankade fullt igår, den rymmer drygt 60 liter och har kört ca 5 mil så det borde innebära ca 50 kg kvar som jag räknar bort. Ett verktygsetui, några lösa verktyg och lite annat fanns också i bilen med det låter vi vara. Tomvikt körklar utan soppa. Ledtråd: i pappren har den en tjänstevikt på 1460 kg, lägsta godkända vikt för en Fia klassad historisk racer 1230 kg. Jeppsson, Klingan och Axly vet redan, ni är tysta _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
|
||||
Vad har jag vunnit? En promenad? Grattis själv får jag säga till den vikten! Räknade baklänges, 1460-50kg soppa -80kg förare. Då är man på 1330, så det kändes rimligt med 70kg till bort med motor och allt som även tillkommit som buren. Bra jobbat! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Håller på med utsortering, vissa grejor får högre prioritet som att motorn ska gå riktigt och kopplingen kännas bra. När det börjar fungera är det dags för sådant som vibrerar/sitter löst/slår i någonstans.
Nu är jag i fasen hjulinställning, ändrar, testar en runda, ändrar igen, och så håller jag på. Caster har jag det jag får utan justerbara reaktionsstag, dvs mina länkarmar är flyttade max bakåt och det är shimsat olika fram-bak på infästningen. Camber valde jag till 1.5° negativt. Toe har jag labbat mycket med, det faktiska värdet i mm eller grader är ointressant bara det är lika på höger-vänster och repeterbart, det jag söker är en bra körkänsla. Har några rundor som bjuder på svepande kurvor som lutar på "fel" håll och dessutom med en hel del gupp, mycket avslöjande att pressa på lite och känna reaktionerna... första gångerna var det lite kusligt måste jag erkänna.. Justerade lite på bakaxeln så den står mer rakt, en mätning som är svår utan riktig utrustning. Tanken är att hamna så bra det går och sedan ta bilen till en bra hjulinställare, vara med själv och se hur det står och vad som behöver justeras. Bilen uppsatt för toe mätning: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
I mitt tycke så skall han som håller på med hjulinställning hålla
på men nån typ av motorsport själv, av den enkla anledningen att då har han rätt så bra koll på vad som gör vad typ... och inte bara ställer hjulvinklarna som maskinen tycker att det skall vara till den specifika bilen. Dom kan man säga har provat det mesta och provat sig fram rätt så mycket _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 129, 130, 131 >> 812 besök senaste veckan (363792 totalt) |