Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 129, 130, 131   >>
812 besök senaste veckan (363792 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Det är helrätt stuk på Mustangen Janne, riktigt fint jobb du har gjort när man tittar tillbaka hur projektet startade på sida 1...........

//Lasse



Tackar!

Ja, det är ju drygt 20 månader sedan det startade, jäkligt roliga månader

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Janne J skrev:
Lasse Karlsson skrev:
Det är helrätt stuk på Mustangen Janne, riktigt fint jobb du har gjort när man tittar tillbaka hur projektet startade på sida 1...........

//Lasse



Tackar!

Ja, det är ju drygt 20 månader sedan det startade, jäkligt roliga månader


Det är jäkla bra jobbat, snabbt jobbat och fint resultat thumbs up

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Härliga bilder från Fjärås Bräcka, Janne!

Riktigt kul att du kan njuta av din fina bil ordentligt!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092


Trådstartare
Tack, Karl och Christian


Saknade stöd i tillvaron, i varje fall för vänsterfoten när jag körde, dessutom sitter omkopplaren för helljuset avigt till på golvet.

En bit aluplåt och en ide:



Efter en stund ser det ut så här:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 967



Jag gillar verkligen den där mixen av standardbil och rejsdetaljer du får till. Den plåtbiten gör massor för looken (och självklart för körning med när du har någonstans att göra av foten).

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092


Trådstartare
Har haft problem med lite rå gång på motorn, svajig tomgång och lätt att dö när man kommer till en korsning.
Körde en KOEO test med min obd1 läsare och fick felkod på att cylinder 1 och 6 inte jobbade ordentligt.
Beställde hem alla tänddelar som första åtgärd.

Efter bytet blev det kod 90 = alla cylindrar jobbar, nu blir det provkörning!






_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092


Trådstartare
Gissningstävling: hur mycket väger den?
Tankade fullt igår, den rymmer drygt 60 liter och har kört ca 5 mil så det borde innebära ca 50 kg kvar som jag räknar bort. Ett verktygsetui, några lösa verktyg och lite annat fanns också i bilen med det låter vi vara.

Tomvikt körklar utan soppa.




Ledtråd: i pappren har den en tjänstevikt på 1460 kg, lägsta godkända vikt för en Fia klassad historisk racer 1230 kg.

Jeppsson, Klingan och Axly vet redan, ni är tysta

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



1150 kg med ny, lättare motor?

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 967



Men, men, det blir ju mycket lättare att gissa om man redan vet

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Soppa väger 0,8 så då blir det ju mycket mindre
1297 utan förare?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 323



1315kg

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1496

Namndispens
Namndispens

1335 kg

_________________
Johan B
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



1260?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



1327 kg?

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092


Trådstartare
Vi har faktiskt rätt svar redan: Figgz, du satte det!

1260 kilo!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Janne J skrev:
Vi har faktiskt rätt svar redan: Figgz, du satte det!

1260 kilo!




Vad har jag vunnit? En promenad?

Grattis själv får jag säga till den vikten!
Räknade baklänges, 1460-50kg soppa -80kg förare. Då är man på 1330, så det kändes rimligt med 70kg till bort med motor och allt som även tillkommit som buren.

Bra jobbat!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092


Trådstartare
Håller på med utsortering, vissa grejor får högre prioritet som att motorn ska gå riktigt och kopplingen kännas bra. När det börjar fungera är det dags för sådant som vibrerar/sitter löst/slår i någonstans.

Nu är jag i fasen hjulinställning, ändrar, testar en runda, ändrar igen, och så håller jag på. Caster har jag det jag får utan justerbara reaktionsstag, dvs mina länkarmar är flyttade max bakåt och det är shimsat olika fram-bak på infästningen. Camber valde jag till 1.5° negativt. Toe har jag labbat mycket med, det faktiska värdet i mm eller grader är ointressant bara det är lika på höger-vänster och repeterbart, det jag söker är en bra körkänsla.
Har några rundor som bjuder på svepande kurvor som lutar på "fel" håll och dessutom med en hel del gupp, mycket avslöjande att pressa på lite och känna reaktionerna... första gångerna var det lite kusligt måste jag erkänna..
Justerade lite på bakaxeln så den står mer rakt, en mätning som är svår utan riktig utrustning.
Tanken är att hamna så bra det går och sedan ta bilen till en bra hjulinställare, vara med själv och se hur det står och vad som behöver justeras.

Bilen uppsatt för toe mätning:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



Janne J skrev:

Tanken är att hamna så bra det går och sedan ta bilen till en bra hjulinställare, vara med själv och se hur det står och vad som behöver justeras.

Helt rätt thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



En bra hjulinställare tycker jag är Olssons bilverkstad vid regementet i Borås. De har ställt in min Miata och jag blev helnöjd.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



I mitt tycke så skall han som håller på med hjulinställning hålla
på men nån typ av motorsport själv, av den enkla anledningen
att då har han rätt så bra koll på vad som gör vad typ... och
inte bara ställer hjulvinklarna som maskinen tycker att det skall
vara till den specifika bilen. Dom kan man säga har provat det mesta
och provat sig fram rätt så mycket thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Klart du ska ställa själv! thumbs up

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 129, 130, 131   >>
812 besök senaste veckan (363792 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande