Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Johann på ringen
1 besök senaste veckan (2367 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Magnus ringde från ringen och rapporterade att bilen hade varit en dröm att köra på träningen, men till racet så hade Johann och 2 engelsmänn kört.... Och det hade gått bra till en början men efter ca 4 timmars körning så hade den ena engelsmannen sattit bilen i räcket, på något långsamt parti vid övergången till GP-slingan (har jag för mig magnus sa) och sen kunde han köra varvet runt långsamt utan passagerar-dörr...
men tydligen var det för mycket skador för att fortsätta.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467





Helt nyreparerad med... >

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det här hade jag missat.

Trist trist trist.


Det är bara hoppas att nya tag orkas med.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lite blandade känslor efter denna race-helg.

Kul att vi var så konkurrenskraftiga thumbs up , trist att det inte höll i 6h. thumbs down

Vi kör med en tank som gör att vi får tanka efter 6 varv och våra konkurrenter i klassen tankar efter 12 varv. Detta gör att vi förlorar ca. 10 s per varv. Dessutom hade vi rätt mycket understyrning detta race vilkete kompenserades med att gasa runt bilen. Detta gjorde att vi fick för varma däck både fram och bak.
Trots det så körde vi raskt upp oss till en 4:e-plats i klassen och efter tag låg vi 3:a och vi höll oss där tills det var slutkört då James satte bilen i räcket. Lite synd då vi hade fått en varsin efterlängtad pokal.

Nu tar vi nya tag och tills nästa race har vi lite bredare däck, har förhoppningsvis botat understyrning och med lite lycka med sponsorer så har vi en 120l tank också. Sen skall vi "bara" lyckas slutföra också...

Jonthan som körde race med bilen för första gången gjorde verkligen imponerande insats, körde riktigt bra och med mindre än 50 varv totalt på Ringen så kör han redan riktigt snabbt!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Kul att ni fått bilen att gå så bra, nu är det bara att få turen på er sida också. thumbs up

Hoppas att bilen blir OK till nästa tävling, för då hoppas jag om allt går som planerat vara där och heja på er.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Johann på ringen
1 besök senaste veckan (2367 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande