Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Locost mx5 bec -21?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (24925 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Kangas skrev:
det är väl den billigaste lösningen också😄
Lucka i golvet och flintaback är billigare, men inte så besiktningsbart.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Jag skulle köra på backlåda alla dagar!!!! Har själv Quaife lådan i min bil thumbs up
Lite dyrare men mycket smidigare när du väl skall köra. Inget batteri som strular osv.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



camarogbg skrev:
Jag skulle köra på backlåda alla dagar!!!! Har själv Quaife lådan i min bil thumbs up
Lite dyrare men mycket smidigare när du väl skall köra. Inget batteri som strular osv.

Och jag säger precis tvärtom: Startmotor på diffen funkade fint på min BEC Westfield. Den lösnings kostar lite, väger lite och läcker inte olja. Vill man så kan man köra ett separat batteri för backen, men jag körde hela systemet på ett lite större litium batteri. Funkade bra.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Torkel K skrev:
camarogbg skrev:
Jag skulle köra på backlåda alla dagar!!!! Har själv Quaife lådan i min bil thumbs up
Lite dyrare men mycket smidigare när du väl skall köra. Inget batteri som strular osv.

Och jag säger precis tvärtom: Startmotor på diffen funkade fint på min BEC Westfield. Den lösnings kostar lite, väger lite och läcker inte olja. Vill man så kan man köra ett separat batteri för backen, men jag körde hela systemet på ett lite större litium batteri. Funkade bra.


Om bilen, som din Torkel, skall gå enbart på bana så håller jag med dig.
Skall bilen gå på gata och reggas så backlåda.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Jag startar med el back om ingen bra begagnad låda kommer ut innan i alla fall då bilen mest ska gå rakt fram
Från en sak till en annan, vart får man tag i bra bussningar för en vettig peng, har titta här https://floflex.co.uk/product-category/kit-cars/ men är lite osäker på kvalitén. Vill ha bussningar som klarar bankörning av lite hårdare typ

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Var kan man få tag i stålrör till bygget, verka omöjligt enligt mig, har kollat med Abrahams järn, stena och hydroscand men alla verka ha svårt att få fram rör som passar mig. Hydroscand skulle försöka med någon offert men verkade lite klurig då han ville skicka mig vidare som alla andra.

Någon som har tips på vart jag kan få tag i rör som klarar sfros krav?😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1669



Felpost.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Jocke_D
Örebro
Här sen Sep 2014
Inlägg: 173



Tufft bygge. Speciellt för mig som är mc-människa.
Nu har du ju redan beställt motor men jag har funderat på om inte motorn från, så ny som möjligt, guldvinge skulle bli super till ett sånt här bygge. Boxersexa med kardan som dessutom har någon slags backfunktion redan från början. Den känns liksom färdig. Kombinera det med att allt är dimensionerat för en hoj som väger (nästan) som din 7a och ganska rejäl volym och ljudet från en boxersexa
De har inte så värst med effekt men det borde gå att lösa med överladdning.

Följer med spänning

_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Jocke_D skrev:
Tufft bygge. Speciellt för mig som är mc-människa.
Nu har du ju redan beställt motor men jag har funderat på om inte motorn från, så ny som möjligt, guldvinge skulle bli super till ett sånt här bygge. Boxersexa med kardan som dessutom har någon slags backfunktion redan från början. Den känns liksom färdig. Kombinera det med att allt är dimensionerat för en hoj som väger (nästan) som din 7a och ganska rejäl volym och ljudet från en boxersexa
De har inte så värst med effekt men det borde gå att lösa med överladdning.

Följer med spänning


Kan vara ett spännande koncept men man miste ju det 14000 vrålande rpm som du har annars i en sporthojsmotor, men som sagt fränt hade det nog med blivit😎

_________________
Joakim Kangas
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Kangas skrev:
Någon som har tips på vart jag kan få tag i rör som klarar sfros krav?😄


Slå en signal till Finess.se och förklara vad du behöver. De är kunniga och hjälpsamma.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Ratten är klar, ska ev spacklas lite och målas igen då den har någon skavank men den fyller sin funktion som ratt och där anses färdig😄 dock så ska det i en dator med skärm, knappar, paddelväxling med mera på sikt så den är långt från färdig men den fyller sin funktion iallafall😄😎



_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Torkel K skrev:
Kangas skrev:
Någon som har tips på vart jag kan få tag i rör som klarar sfros krav?😄


Slå en signal till Finess.se och förklara vad du behöver. De är kunniga och hjälpsamma.


Låter som en bra plan, har skickat en hel del mail osv hit och dit så nu på morgonen så har det faktiskt ramlat in en del offerter😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
nicke.t
Motala
Här sen Maj 2007
Inlägg: 60



Linköpings stål AB kanske kan fixa rätt rör?

_________________
Nicklas Törnros
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
nicke.t skrev:
Linköpings stål AB kanske kan fixa rätt rör?

Har kollat där men de hade inget enligt deras säljare 😎

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Motorn har dykt upp idag, cbr1000rr 😄 tydligen sponsrad av Honda 2004 2005 så motorn är lite ilsk som säljaren sa😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191



Kangas skrev:
Var kan man få tag i stålrör till bygget, verka omöjligt enligt mig, har kollat med Abrahams järn, stena och hydroscand men alla verka ha svårt att få fram rör som passar mig. Hydroscand skulle försöka med någon offert men verkade lite klurig då han ville skicka mig vidare som alla andra.

Någon som har tips på vart jag kan få tag i rör som klarar sfros krav?😄


Kolla med någon som är återförsäljare för tibnor , dom ska inte ha problem
Att få hem rör

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Stål är beställt, fyrkantiga rör till chassit blev det i slutänden och så köpte jag till rör till buren också, så om två veckor borde rören dyka upp😄
Så idag har jag börjat demontera mc motorn från ramen och så håller jag på att svetsa en temporär vagga som jag ska ha medans jag fixar lite smågrejer med den.😎

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Har börjat utveckla en modifiering av luftfilterboxen för bil användning de senaste två dagarna i väntan på material till chassiet. Alltid finns det något att göra. 😄🔥


_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Ser ut som att detta kan bli bra tror jag 😄 bortae från alla möjliga färger, i brist på plast så fick det bli lite av vad som fanns hemma men med lite sprayfärg på så blir det fint sen😎 har inte satt fast övergångarna till slang pernament än då jag vill se i bilen om placering och vinkel blir bra innan det sker😄


_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Idag började jag med en prototyp till grenrörsflänsen, lite klurigt men blev bra tillslut, "bara" att konvertera den till stål och senare svetsa på grenröret vidare när jag väl är där. 😉
Passade även på att göra lite hållare till mina mätklockor. 😄



_________________
Joakim Kangas
Citera
Jocke_D
Örebro
Här sen Sep 2014
Inlägg: 173



Kangas skrev:

Kan vara ett spännande koncept men man miste ju det 14000 vrålande rpm som du har annars i en sporthojsmotor, men som sagt fränt hade det nog med blivit😎


Kunde inte släpp a det här riktigt och kom på en annan, ännu tuffare puffra
V-max, V4, 1700cc, 200hk@9000, 167Nm @6500, kardan. Bara smälla i. Fortfarande inte CBR-varv förvisso men ruggigt fränt

_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Locost mx5 bec -21?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (24925 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande